Chassiswissel van m'n groene

Reparaties, modificaties en onderhoud
75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27

Gewoon legaal wat Sneuper 2000 doet

Bericht door 75-amitolee » wo 12 jun, 2013 20:17

Als Sneuper 2000 een chassis met een actief/ geldig kenteken (mag zelfs geschorst zijn) heeft gekocht is het voor de RDW gewoon een koetswissel en kan Sneuper gewoon naar zijn normale APK adres om de auto APK te laten keuren en is daarna gewoon helemaal in orde.

Ik zou het blikje niet op de koets maken , is ook niet verplicht voor een APK keuring. (De keurmeester checked het ingeslagen chassis nummer)

Ik weet wel dat er typeplaatjes /blikjes te koop zijn voor 2CV 's tot ongeveer 1977/1978 met de zwarte vakjes-verdeling, maar ik heb nog nergens blanco plaatjes van het laatste type ; het geheel aluminiumkleurig "ponskaartje"gevonden.

Als iemand deze wel te koop weet , ontvang ik graag een PM met een naam of een link om er dan in Duitsland weer iemand mee verder te helpen om een 2CV uit 1983 terug op straat te kunnen brengen

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » wo 12 jun, 2013 20:28

Nou zal die bekende Eenden garage zijn naam niet ten grabbel gooien, en terecht.
Wel wordt er gerommeld en bij aankoop van een zo'n Eend kun je een hoop ellende krijgen, heb vorig jaar contact met iemand gehad die zo'n Eend gekocht had, kon hem uiteindelijk in onderdelen verkopen. heeft hem geld gekost en hij was niet blij.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 12 jun, 2013 20:39

Zover ik weet mocht je 1/3e vervangen van je voertuig. Uitgaande van het huidig kenteken is de koets en de motor anders dan origineel. Dan kom ik op 2/3e en dan is het volgens mij een niet toegestaan samengesteld voertuig.

Tenminste, zo was het altijd. In de nieuwe 2013 rdw brochure over dit onderwerp vind ik het niet zo terug. Men heeft het over onderdelen van hetzelfde type.

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... nteken.pdf

Nou ja, zolang je zelf maar geen hamertje tik gaat spelen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 12 jun, 2013 21:12

Je mag inderdaad 1/3 wijzigen. Dus koets wijzigen is geen probleem. Mocht zelfs een azu koets op een ami chassis schroeven zonder daar voor naar de rdw te gaan. Enkel apk is voldoende. En ja als je de motor vervangd door een gelijk exemplaar verander je qua motorvermogen niets. Enkel motornummer wijzigd maar dat staat niet op de papieren.
Email van de rdw wat betreft de koets wijziging heb ik voor de liefhebbers wel via pm.

Had degene zijn eend ook gekocht bij een eendengarage of particulier? Hoe dan ook bijzonder zuur je eend af te voeren voor onderdelen. Kortom blijf alert bij het kopen van eend op papieren en (chassis)nummers!
Citroén rolls better than a Rolls!

sneuper2000
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
Locatie: FRANEKER

Bericht door sneuper2000 » do 13 jun, 2013 14:33

Laat ik het zo zeggen; een jaar of 30 terug kocht een buurman(was nog een broekie van 14 jr)een prachtige rode eend ik zei toen al tegen m`n ouders zo eendje wil ik later ook!Dus via een bekende verkoop site vond ik m`n huidige eend.Ik wist wel dat het een project zou worden maar nu weet ik inmiddels dat als je aan een project eend begint je eigenlijk een nieuwe aan het bouwen bent....m`n maat zei al tegen mij haal de carosserie dr maar af....tjah dan weet je wel dat er veel meer aan komt! Nu ik bezig ben(met behulp van deze prachtige forum HULDE!!)kan ik het gelijk dan maar ook goed aanpakken toch? tuurlijk kan je een complete mooi eend kopen maar het weer rijd baar maken van een eend is toch het einde? moet ik er wel bij vermelden dat ik in de luxe ben dat mijn maat een loods met brug en gereedschap en lasserij heb ,ik dus desondanks het po.. weer lekker kan sleutelen!affijn de eend blijft dus voor mij en durf het risico te nemen betreffende APK maar rijd je in een fuik oid dan ben ik de sjaak maar dat is dan geheel voor mijn rekening....zou ik de eend willen verkopen(wat ik absoluut niet van plan ben)kan dit natuurlijk niet! bedankt voor jullie reactie`s.het oude bestaande plaatje met het oude chassis nummer zal ik wel moeten verwijderen denk ik...

Gr Ronald van der meer
Ronald heeft een 2cv6 1982

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 16 jun, 2013 10:31

Inderdaad ben ik bij Frank geweest en het chassis is echt slecht. Aan de bijrijderskant zitten heel veel roest plekken en is hij ook doorgerot. De andere kant valt nog mee maar heeft ook plekken. Voor zover ik heb kunnen zien is het nog een origineel chassis. Op het kenteken staat R. Balk de plaats van het chassisnummer. We hebben gekeken en schoongemaakt maar niks gevonden.

Misschien nog met een staalborstel proberen omdat er wel veel troep. Dat had ik toen ook met de Dyane.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie