Gerard2cv schreef:Je geeft het antwoord zelf,Er is dus geen restdruk.Geef die HRC terug en monteer een goede.
Ja de bodemklep zit in het eerste deel van de cilinder,vlak voor het tweede gedeelte
Even voorstellen: Ik ben Jan en de trotse eigenaar van een hele vroege Dyane, september 1967.
Ik probeer al een tijdje de techniek van mijn voiture te doorgronden, maar stuit regelmatig op mijn beperkingen aan technische kennis. Daarnaast ben ik digibeet, dus ik heb geen idee of ik nu de juiste dingen doe om een bijdrage aan dit topic te leveren.
Nu ik echter dit topic lees reageer ik toch maar even, op het gevaar af dat jullie, als doorgewinterde forumleden c.q. 2CV-techneuten mijn reactie als niet ter zake doende bestempelen,
Ik heb een tijdje geleden bij een eendenman in West-Brabant de HRC laten vervangen, en als ik het me goed herinner, leken de problemen die toen ontstonden op de problemen van degene die dit topic heeft geopend.
De eendenman ontdekte toen dat de stift die in de HRC zat, te lang (of te kort) was (weet ik echt niet meer), maar het kwam erop neer dat de originele HRC niet functioneerde vanwege een onjuiste lengte van de stift. De suggestie van Gerard 2CV (monteer een andere HRC) lijkt me dus de moeite waard om te proberen, om het probleem van een te lange/te korte stift uit te sluiten.