Pagina 3 van 3
Geplaatst: wo 11 sep, 2013 22:39
door Thijs
Wanneer spreek je dus van een (zelfbouw) aanhanger en wanneer van een zelfrijden (motor) voertuig dat gesleept wordt?
Als er nog een chassisnummer in staat is het nog steeds een motorvoertuig.
Als dat er niet is zou het inderdaad een aanhanger kunnen zijn maar dan moet hij wel aan alle eisen voldoen.
Zoals verlichting zijafscherming, afscherming wielen, enz.....
Volgens mij moeten aanhangers met 2 of meer assen altijd geremd zijn
Volgens de wet niet.
Geplaatst: vr 13 sep, 2013 16:48
door hobbes
Het wordt wel wat ingewikkeld maar inderdaad indien er geen leesbaar chassisnummer aanwezig is en het gewicht onder de magische grens van 750 kg blijft dan valt het in de aanhanger catagorie.
Blijft over dat je een paar spatborden, enigzins deugelijke bandjes, werkende verlichting met 2 driehoekjes en een witte plaat van het trekkende voertuig moet hebben, dit alles moet met een deugelijke koppeling aan het trekkende voertuig gekoppeld zijn.
Dus : beetje smeer over het chassisnummer, triangel aanhaken en lichtbalk achterop de bumper knopen...
Geplaatst: vr 13 sep, 2013 20:19
door Thijs
een paar spatborden
Twee paar dan
Vergeet de zijafscherming en zijreflectie niet......
Je mag nu ook 90km/uur
Geplaatst: vr 13 sep, 2013 22:27
door LPGo
Heb ooit eens een Fin gezien op een wereldtreffen, had daar een Acadyane gekocht. Haalde de motor en versnellingsbak eruit en daarna de hele vooras. Motor, bak en as werden achter in de bak gegooid, waarna hij een dissel aan de 2 motorsteun-gaten vastschroefde. Dit was dus gewoon een aanhanger op dat moment........ Denk alleen dat de kogeldruk een beetje hoog was....