Pagina 3 van 4

Geplaatst: za 24 aug, 2013 22:24
door Ramon
grotere primaire sproeier geloof me!!!!

Geplaatst: do 28 nov, 2013 12:32
door Geer
Er is in de tussentijd ook een grotere primaire sproeier geprobeerd
Dit heeft het probleem echter ook niet verholpen

De wagen blijft bij een constante snelheid van rond de 40 km per een beetje stoten
Trap je de gaspedaal helemaal in dan is het weg

Geplaatst: do 28 nov, 2013 15:01
door brammie
Je gooid er toch geen loodvervanger in hè?

Trouwens geeft de autohandelaar geen garantie?
Als hij gezeg heeft dat het probleem zichzelf oplost en dat gebeurt niet
Moet hij het dan niet samen met jou oplossen???

Geplaatst: do 28 nov, 2013 17:29
door Geer
Ik gooi er geen loodvervanger in

En de verkoper laat weinig van zich horen als je de wagen betaald hebt

Geplaatst: do 28 nov, 2013 18:33
door AZL57
ik had een soortgelijk euvel bleek valse lucht te zijn. Bij meer gas krijgt ie ook meer benzine en merk je er niet veel meer van.

Geplaatst: do 28 nov, 2013 21:52
door Thijs
Valse lucht via de gasklepas!

Geplaatst: wo 4 dec, 2013 21:08
door Geer
Er is nu al een hoop aan gedaan maar het stoten zo rond de 30-40 km blijft aanhouden
Als je de gaspedaal vol intrapt is het weg
Het probleem bestaat eigenlijk hoofdzakelijk als je weinig gas geeft of rond de 40 km rijdt

In de tussentijd het 1 en ander al geprobeerd waaronder

Nieuwe bougie kabels
Nieuwe bougies
Kleppen gesteld
Nieuwe bobine
Electr ontsteking
Nieuw luchtfilter
3 andere carburateurs geprobeerd
Voetpakking van de carb gevlakt en een beetje kit er tussen gesmeerd

Sproeiers ,87,5 en 90 en 100 en 110 geprobeerd ( geen verschil alhoewel de sproeier die er nu in zit (87,5) te klein is naar mijn mening de wagen schokt meer

Brandstofpomp gecontroleerd, brandstof loopt wel langzaam weg als je de slang loskoppelt en er bovenin kijkt maar de wagen start gelijk met warme of koude motor
Stationair loopt de motor prima en loopt altijd gelijk

Ik gebruik geen loodvervanger

De carburateur heeft geen noemenswaardige speling op de gasklep

Iemand nog een idee?
Ik weet het zo langzamerhand niet meer

regelmatig

Geplaatst: do 5 dec, 2013 08:37
door Le Patron
Loopt die stationair wel lekker regelmatig?

Geplaatst: do 5 dec, 2013 09:06
door Geer
Stationair loopt die prima

geen valse lucht

Geplaatst: do 5 dec, 2013 09:28
door Le Patron
Dan is het normaal gesproken geen valse lucht.

Zoals Ramon zei lijkt mij het waarschijnlijkste grotere sproeier 1ste trap.

Ofwel hij krijgt te weing benzine.
Ik neem aan wintergrilletje er wel voor?

En de sproeier is al wel een vervangen? Is dat zeker, hebben ze de goede wel vervangen?

Geplaatst: do 5 dec, 2013 09:32
door Geer
Ik zit er aan te denken dat het misschien toch de brandstof pomp is
maar de sproeier is al 4 x gewisseld
Volgende week breng ik de wagen naar de garage we zullen verder moeten zoeken

Eventueel de tank er eens onder vandaan halen en zien of er iets mis is met de brandstofleiding of dat er vuil zit in de tank

gaspedaal

Geplaatst: do 5 dec, 2013 09:46
door Le Patron
Schokt hij ook als je het gaspedaal stil in 1 positie houd?

Of alleen als je het pedaal iets beweegt? In het laatste geval kan het de acceleratiesproeier zijn die niet (goed) werkt.

Rubber er af, boven in kijken en dan direct bij de eertse keer iets bewegen van de gasklep kijken of de sproeier bovenin aan het buisje in spuit.

Geplaatst: do 5 dec, 2013 09:57
door Geer
De motor schokt juist als ik de gaspedaal in 1 positie hou
Als ik gas bijgeef is het schokken bijna weg

Het schokken is er bij een snelheid van rond de 40 km bij een lager toerental
Als ik terug schakel en meer gas moet geven om bv 40 km aan te houden wordt het beter

stationair

Geplaatst: do 5 dec, 2013 12:48
door Le Patron
Ik heb even wat terug zitten lezen, op een moment vervang je de punten door een elktronische ontsteking en dan loopt hij alleen stationair niet zo lekker.

Later zeg je dat die stationair prima loopt??

Als hij stationair nou niet lekker loopt moet je dat eerst oplossen, dat kan valse lucht zijn, bv bij de inlaatpakkingen, is het daar niet nat of zitten de boutjes los?

Ook zeg je ergens als ik het gaspedaal in 1 stand houd dan stottert die eerst, is dat dan de beweging naar de stand toe?

Oorzaak zoeken is soms moeilijk, maar goede info is essentieel, en ik moet toegeven dat ik met het er overheen lezen weleens wat oversla.

Geplaatst: do 5 dec, 2013 12:55
door Geer
De eend heeft vanaf de dag dat ik hem kocht het probleem met stotteren

Er zijn eerst nieuwe contactpunten ingezet maar het stotteren bleef
alhoewel hij toen ook stationair wel goed liep

Daarna is er elektronische ontsteking in gezet met de hoop dat het stotteren over zou zijn
Echter stottert de wagen nog steeds
Stationair loopt de wagen met elektronische ontsteking nog iets beter dan met punten