Carburateur versleten?

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » di 7 jan, 2014 22:05

Als afwisseling tijdens het schuren een stukje mekaniek.

De eerste bus zit op zijn plaats. Daar zit geen speling meer.

Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 7 jan, 2014 22:43

Mooi! Goed bezig!
:D

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 8 jan, 2014 09:52

Heb je de nieuwe bussen erin geperst met loctite of hebben ze een hele krappe passing zodat de loctite niet nodig is??
Citroen 2cv6 special 1986

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 8 jan, 2014 14:21

2cvmaarten schreef:Heb je de nieuwe bussen erin geperst met loctite of hebben ze een hele krappe passing zodat de loctite niet nodig is??
De bus spant in het huis zonder loctiti.
De bus zelf is meer dan 2cm lang en zit bijna volledig tot waar de klep komt.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » ma 20 jan, 2014 22:33

Ik heb vandaag nog wat verder geknutseld aan de carburator.
Hierbij enkele foto's van de manier van werken...

Eerst heb ik een bar van 8 gedraaid. Die gebruik ik om de carb uit te lijnen in de freesmachine.

Afbeelding

Eens alles goed uitgelijnd is (en daar kruipt wel wat tijd in...) is het een kwestie van boren en ruimen. Ik heb de 2 gaten in 1 keer geboord en geruimd. Op die manier zijn ze zeker goed uitgelijnd.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna is het over naar de draaibank om een bus te maken met een buitendiameter van 10. De binnenkant is geruimd met 8 zodat de as zonder speling draait

Afbeelding

De bus is eigenlijk niet iets meer dan 10 zodat de bus spant in het huis. Ik pers deze er (zeer voorzichtig) in met de bankvijs.

Binnenkort het resultaat....

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 21 jan, 2014 07:59

denk je eraan dat de bus in de midden de ronding van de venturi moet volgen anders krijg je nog lekkage langs de bus en de gasklep...
Mooi werk trouwens :wink:
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 21 jan, 2014 12:33

Tjonge, dat ziet er professioneel uit. :shock:
Dit had ik nooit voor elkaar gekregen. :?

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 22 jan, 2014 18:54

AZL57 schreef:denk je eraan dat de bus in de midden de ronding van de venturi moet volgen anders krijg je nog lekkage langs de bus en de gasklep...
Mooi werk trouwens :wink:
Daar had ik niet aan gedacht. :oops:
Maar er is vast een oplossing voor te vinden.
Ik kan voor deze gaten het busje verder kunnen doorduwen en dan de ronding vijlen.
Eenvoudiger is de volgende gaten niet volledig doorboren zodat de originele ronding behouden blijft. Maar dan moet ik eens kijken hoe ik de carb kan opspannen en boren zodat de gaten zeker in lijn liggen.
Ik zal er eens een over denken...

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 1 feb, 2014 19:34

De carburatoren zijn klaar en gaan deze week terug naar Thijs.
Ik ben benieuwd.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 1 feb, 2014 20:25

Ben benieuwd naar eindresultaat en vooral effect op de motor(en)
Citroén rolls better than a Rolls!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 1 feb, 2014 21:32

Ja, ik ook! :D
Bedankt Voeteir!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 6 feb, 2014 22:03

De carburateurs zijn binnen!
Nu weer schoonmaken en verder reviseren qua pakkingen.
Op een mooi zaterdagje weer inbouwen, hopelijk met goed resultaat.

Het is erg mooi om te zien dat er gewoon helemaal geen speling meer op de asjes zit.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 6 feb, 2014 22:12

Respect voor voeteir. Getuigd van vakmanschap en is toch 10 x leuker dan een nieuwe carb :!:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » vr 7 feb, 2014 04:10

Jeroen-citroen schreef:Respect voor voeteir. Getuigd van vakmanschap en is toch 10 x leuker dan een nieuwe carb :!:
toch nog een beetje afwachten als de carb nu wel goed kan afgesteld worden. :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 7 feb, 2014 07:50

Vertrouwen hebben :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie