Pagina 3 van 5

Geplaatst: di 7 jan, 2014 22:05
door voeteir
Als afwisseling tijdens het schuren een stukje mekaniek.

De eerste bus zit op zijn plaats. Daar zit geen speling meer.

Afbeelding

Geplaatst: di 7 jan, 2014 22:43
door Thijs
Mooi! Goed bezig!
:D

Geplaatst: wo 8 jan, 2014 09:52
door 2cvmaarten
Heb je de nieuwe bussen erin geperst met loctite of hebben ze een hele krappe passing zodat de loctite niet nodig is??

Geplaatst: wo 8 jan, 2014 14:21
door voeteir
2cvmaarten schreef:Heb je de nieuwe bussen erin geperst met loctite of hebben ze een hele krappe passing zodat de loctite niet nodig is??
De bus spant in het huis zonder loctiti.
De bus zelf is meer dan 2cm lang en zit bijna volledig tot waar de klep komt.

Geplaatst: ma 20 jan, 2014 22:33
door voeteir
Ik heb vandaag nog wat verder geknutseld aan de carburator.
Hierbij enkele foto's van de manier van werken...

Eerst heb ik een bar van 8 gedraaid. Die gebruik ik om de carb uit te lijnen in de freesmachine.

Afbeelding

Eens alles goed uitgelijnd is (en daar kruipt wel wat tijd in...) is het een kwestie van boren en ruimen. Ik heb de 2 gaten in 1 keer geboord en geruimd. Op die manier zijn ze zeker goed uitgelijnd.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna is het over naar de draaibank om een bus te maken met een buitendiameter van 10. De binnenkant is geruimd met 8 zodat de as zonder speling draait

Afbeelding

De bus is eigenlijk niet iets meer dan 10 zodat de bus spant in het huis. Ik pers deze er (zeer voorzichtig) in met de bankvijs.

Binnenkort het resultaat....

Geplaatst: di 21 jan, 2014 07:59
door AZL57
denk je eraan dat de bus in de midden de ronding van de venturi moet volgen anders krijg je nog lekkage langs de bus en de gasklep...
Mooi werk trouwens :wink:

Geplaatst: di 21 jan, 2014 12:33
door Thijs
Tjonge, dat ziet er professioneel uit. :shock:
Dit had ik nooit voor elkaar gekregen. :?

Geplaatst: wo 22 jan, 2014 18:54
door voeteir
AZL57 schreef:denk je eraan dat de bus in de midden de ronding van de venturi moet volgen anders krijg je nog lekkage langs de bus en de gasklep...
Mooi werk trouwens :wink:
Daar had ik niet aan gedacht. :oops:
Maar er is vast een oplossing voor te vinden.
Ik kan voor deze gaten het busje verder kunnen doorduwen en dan de ronding vijlen.
Eenvoudiger is de volgende gaten niet volledig doorboren zodat de originele ronding behouden blijft. Maar dan moet ik eens kijken hoe ik de carb kan opspannen en boren zodat de gaten zeker in lijn liggen.
Ik zal er eens een over denken...

Geplaatst: za 1 feb, 2014 19:34
door voeteir
De carburatoren zijn klaar en gaan deze week terug naar Thijs.
Ik ben benieuwd.

Geplaatst: za 1 feb, 2014 20:25
door Bull Frog Bleu
Ben benieuwd naar eindresultaat en vooral effect op de motor(en)

Geplaatst: za 1 feb, 2014 21:32
door Thijs
Ja, ik ook! :D
Bedankt Voeteir!

Geplaatst: do 6 feb, 2014 22:03
door Thijs
De carburateurs zijn binnen!
Nu weer schoonmaken en verder reviseren qua pakkingen.
Op een mooi zaterdagje weer inbouwen, hopelijk met goed resultaat.

Het is erg mooi om te zien dat er gewoon helemaal geen speling meer op de asjes zit.

Geplaatst: do 6 feb, 2014 22:12
door Jeroen-citroen
Respect voor voeteir. Getuigd van vakmanschap en is toch 10 x leuker dan een nieuwe carb :!:

Geplaatst: vr 7 feb, 2014 04:10
door voeteir
Jeroen-citroen schreef:Respect voor voeteir. Getuigd van vakmanschap en is toch 10 x leuker dan een nieuwe carb :!:
toch nog een beetje afwachten als de carb nu wel goed kan afgesteld worden. :wink:

Geplaatst: vr 7 feb, 2014 07:50
door Jeroen-citroen
Vertrouwen hebben :wink: