Pagina 3 van 6
Geplaatst: do 9 jan, 2014 21:06
door Erikjan
Als de kleppen vast zitten span ik ze eerst iets op met de tang en dan met de hamer een flinke tik dan zitten ze niet meer vastgekleefd en kan je ze gewoon met de tang demonteren.
Succes en we zien graag foto's
Geplaatst: do 9 jan, 2014 21:54
door Thijs
Inmiddels heb ik het blok al weer gesloten en ben ik met de montage van de onderdelen aan de buitenzijde begonnen.
Helaas waren de nokvolgers op nalevering en ga ik straks vastlopen maar dan kan ik verder met het laswerk.
Geplaatst: di 14 jan, 2014 21:52
door Thijs
De oogst na het slopen van drie AM blokken is slechts 1 bruikbare cilinder.
Ik heb nog een blok staan maar weet niet zeker of dit een AM2 blok is.
Het spruitstuk wil niet los.
Misschien toch nieuwe cilinders bestellen
.
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 18:12
door TB
Ik denk dat er dan weinig anders op zit. Of is honen van de cilinders een optie?
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 21:50
door Thijs
Bij honen moet je toch ook nieuwe zuigers hebben?
Dan zit je met de zuigerveren er bij al aardig in de richting van een nieuw setje.
Vanavond het vierde blok open gesloopt. Dit blijkt een eendenblok te zijn, zuigers van 8,5 helaas. Vreemd genoeg zat er wel een Dyane-koeltunnel op. Dit blok heeft al heel lang ergens heel vochtig gestaan aangezien alles aan de buitenkant roestig is. Geen schroef wilde zomaar los.
De enige optie is nu nog een nieuw setje volgens mij.
Het vliegwiel en de koppeling zitten er nu ook op. Ik heb er een dun vliegwiel opgezet aangezien de oude wel een erg zwaar geval was en ik de illusie heb dat hij straks sneller optrekt.
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 21:57
door Thijs
De onderstaande wilde ik jullie niet onthouden:
En de bijbehorende cilinder:
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 22:04
door TB
Volgens mij een set overmaat zuigerveren mits de zuigers zelf goed zijn.
Omdat je er al een nieuwe nokkenas in hebt zitten en het er onwijs netjes uitziet allemaal, kan een nieuw setje ook geen kwaad toch?
Geplaatst: do 16 jan, 2014 23:40
door Erikjan
mooi he zn nieuwe nokkenas.
Ik mis de pakking tussen de oliepomp volgens mij.
Succes met de afbouw
Geplaatst: vr 17 jan, 2014 14:00
door TB
Erikjan schreef:
Ik mis de pakking tussen de oliepomp volgens mij.
Inderdaad, heel scherp. Er moet nog een papieren pakking tussen het oliepomphuis en de carterhelften.
Geplaatst: vr 17 jan, 2014 16:37
door Thijs
Ja, klopt. Die zit er al tussen hoor.
Zojuist even bij twee poedercoaters langs geweest voor het stralen en coaten van de velgen. Dat kost dus net zo veel als een gloednieuwe velg!
Dus maar niet gedaan. Ik weet nog een adresje waar ik morgen in de buurt ben. Als het meezit drop ik ze dan daar.
Koppeling zit er op:
Die cilinder gaat er weer af. Er komen nieuwe op.
Wel jammer van de zuigerveren die ik al besteld had...
Geplaatst: ma 20 jan, 2014 20:42
door Thijs
Vanavond het nieuwe setje opgehaald:
Cilinders/zuigers/zuigerveren 9,0.
Morgenavond maar eens monteren.....
Geplaatst: ma 20 jan, 2014 20:46
door TB
Mooi, blokje wordt gewoon als nieuw dus.
Geplaatst: ma 20 jan, 2014 21:00
door Erikjan
mooi he zn nieuw setje
Dat wordt weer een puik motortje.
Geplaatst: ma 20 jan, 2014 21:08
door Thijs
Het blokje wordt bijna nieuw.
Straks zijn alleen de krukas en de cilinderkoppen niet vervangen.
De kleppen ga ik nog wel pas slijpen.
Ik twijfel nog wat ik met de olievulpijp zal doen....
Geplaatst: di 28 jan, 2014 22:31
door Thijs
Vanavond weer wat verder geprutst...
Het netjes plooien van de olieleiding valt nog niet eens mee.
Het lastigste is dat hij precies op het goede punt tussen de koelbeplating door moet.