Pagina 3 van 3

Geplaatst: za 21 jun, 2014 11:11
door backfire
Zie dit topic voor het eerst en heb mijn kabelboom ook behoorlijk aangepast.

Paar puntjes dan
Bij mij zit de kabel van de dynamo aan de startmotor, handig want scheekt weer meter kabel naar de accu. Theoretisch is de aansluiting van de accu naar de startmotor een rechstreeks punt van de accu, hoe dit dan in het schema staat maakt geen verschil voor de werking.

Let op dat er in de draadboom achter het dashbord veel gesoldeerde/aangeknepen aftakkingen zitten. Als je dit netjes wilt maken moet je met verdeelblokken werken, welke duur (vanuit optiek fabrikant) zijn en veel meer plaats in nemen. Iets wat je niet echt hebt. Bij mij heb ik wel verdeelblokken gebruikt.

Ik gebruik nergens amp stekkers, altijd naaktestekkers, deze hebben trekontlasting en daarover altijd siliconen hoesje. Wordt gebruikt op motorfietsen. Gebruik waar nodig 4mm ronde en de platte stekkers.

Natuurlijk gkazen zekeringhouder verwijderd en een moderne houder gemonteerd, ook omdat deze zekeringen goed verkrijgbaar zijn. Tevens paar extra aansluitingen kunnen maken.

Als je de foto's ziet van mijn interieur dan wordt het wel duidelujk waarom. :)

Zelf probeer ik er wel rekening mee te houden dat mijn draadboom zo gemaakt is dat het uitwisselen van 2cv componenten geen problemen op levert.

Geplaatst: za 21 jun, 2014 12:38
door frenkie
leuk om te zien dat ik zeker niet de enige ben. Ik zou graag foto's van je electrisc willen zien, want ik weet niet over welke stekkertjes je het allemaal hebt, vooral omdat dit mij zeer bruikbare tips lijken.

Dat verhaal met het schema en de dynamo klopt denk ik wel, maar ik wil het voor mij zo makkelijk mogelijk in een schema verwerken, en omdat ik geen elektronicus ben. Ik wil het graag Zó in het schema tekenen als dat het in werkelijkheid OOK aangesloten is. Anders kom ik nòg aan het zoeken bij evt, storingen, snappie? Dus het originele schema is zeker goed, alleen het werkt voor mij niet goed genoeg. Maar goed, mijn nieuwe schema word toch heel anders, omdat ik idd met verdeel blokken ga werken. Qua ruimte daarvoor zal het toch wel mee vallen? Die wirwar van draden door citroën is ook niet ruimte besparend volgens mij.

Geplaatst: za 21 jun, 2014 12:39
door frenkie
Ik probeer wel om het origineel zo veel mogelijk te benaderen, zodat het geen knoeiboel wordt.

Geplaatst: za 21 jun, 2014 22:55
door backfire
Het orginele schema klopt zo wie zo niet met je 86 eend, tel het aantal zekeringen maar eens in het schema.

Ik heb het schema ook aangepast met de componenten welke ik er bij heb geplaatst. Denk daarbij aan de visa computer met sensoren. Verder maak ik altijd gebruik van gekleurde draden, waarbij die van de 2cv meestal groen zijn met kleurcodering.

Meeste is wel terug te zien als je op het www knopje drukt.

Oh en van een buurman handige coderingslabels gekregen, met balpen te beschrijven en vervolgens wikkel je deze om de draad, waarbij de label te tekst meteen beschermt tegen water en vuil.

Geplaatst: zo 22 jun, 2014 09:06
door toon beekers
Frenkie,

Gewoon goed nadenken en nieuwe kabelboom maken ik heb hiervoor 2 zekeringkastjes gebruikt 1x constant en 1x geschakeld.
Kan evt mijn schema opsturen.
MVG Toon

Geplaatst: do 3 jul, 2014 12:04
door frenkie
Hoi toon,

ik heb je schema dus ontvangen, leuk om te zien hoe een ander het doet. Wie weet breng je mij nog op ideeën. Het is wel moeilijk om het schema dat op eigenwijze getekend is, te lezen en te begrijpen merk ik, daarom heb ik zelf het officiële schema van de eend zo veel mogelijk benaderd en aangepast, zodat de evt. volgende eigenaar er ook iets aan heeft.

Is er ook een officieel schema van een mehari?

Geplaatst: vr 28 nov, 2014 01:15
door frenkie
Mijn bedrading is inmiddels allemaal vervangen. Ik ben er heel erg blij mee. De start knop werkt prima en ook de rest van het electrisch werkt goed. Als er nu ergens storing is weet ik tenminste waar ik zoeken moet. Alle verbindingen netjes met krimpkous afgewerkt en goed geaard.

Geplaatst: ma 12 jan, 2015 13:00
door frenkie
Uiteraad iedereen bedankt voor het meedenken en sorry voor mijn irritaties en eigewijsheid. Zonder jullie kennis zou ik het niet redden om zelf een pick-up te bouwen. Het is niet makkelijk om alles op internet te moeten uitpluizen. Ik ben geen automonteur en ook gen electromonteur, maar de auto doe nu wat ie moet doen en daar ben ik dankbaar voor.

Iedereen dus nogmaals bedankt!