Ik heb een dyane koeltunnel op de eend gezet, blokkie is 650 cc nu (eendblok met uitgehoonde cilynders en bijpassende zuigers en sproeierset)
Met de Dyane koeltunnel, met slang, kwam ik lang niet aan zoveel kracht onderin als met de huidige oplossing
Dit is een prototype, houten plaat genomen, gat erin voor op de carb, rubber tulle, en een gat met radiator knie voor de carteronluchting. Filter is een inlegfilter voor een chevy V8 blok, bij de brezan voor 14 euro. Deksel is een orginele eendenwieldop. Vastgezet met een grote bout door de onderplaat, met een vleugelmoer op de deksel.
Voor topsnelheid heb ik niet veel verschil gemerkt,
zonder slang, dus gewoon orgineel
met slang, op orgineel filter
en met het huidige custom filter
wel, nu met dit filter trekt ie lekkerder, en vooral lekkerder door. Hij verbruikt ook wel wat, en het geluid is, tja, HARD.
Bij rustig optrekken, dan hoor je nix, 1e trap carb open, niets aan de hand.
Pedaal intrappen, 2e trap gaat open, dan hoor je m echt slurpen naar lucht, en door het lekkere dunne deksel, hoor je een licht knetterend geluidje onder de motorkap vandaan komen met een zware brom van het slurpen en het aanzwelende geluid van de sidepipe. Bij de 6500 toeren gaan we dan door naar de volgende versnelling.
Met het orginele filter haalde ik de 6500 toeren pas veel later, en ook met de slang erop haalde ik dat niet makkelijk, nu wel.
Als je dan je gas loslaat, hoor je alleen nog dat lekkere rommelende geluid van de sidepipe. Heerlijk.
Ik kan je een luidruchtig filter dan ook van harte aan raden.
De reden voor het aantal toeren heeft ook te maken met het lichtere vliegwiel, nadeel is wel dat de top en tegenwind snelheid is afgenomen daardoor
Greatnix Spookeend