Pagina 3 van 19
Geplaatst: zo 6 apr, 2014 13:53
door Bartje
Dit snap ik niet:
die beweert dat als je een kracht loodrecht uitoefent of een hefboom of hevelarm zoals jullie dat noemen op het uiteinde van de hevelarm dan gaat er geen enkele kracht verloren.
Ik kan het niet 100% beoordelen op basis van de foto, maar het heeft er alle schein van dat je door deze aanpassing een kortere hefboom hebt als met originele pedalen.
Dit kan je eenvoudig met een lineal nameten, de vorm van de hefboom is niet zo belangrijk, het gaat om de kortste aftsand/rechte lijn van het scharnierpunt tot de "champinon"
Meet maar eens en reken het maar eens na:
Moment = kracht x arm(hefboom) / M = F * r
Som van de moment om het scharnierpuntis nul / Som M = 0
Succes en groeten, Bart
Geplaatst: zo 6 apr, 2014 17:15
door ami6
Bartje schreef:Dit snap ik niet:
die beweert dat als je een kracht loodrecht uitoefent of een hefboom of hevelarm zoals jullie dat noemen op het uiteinde van de hevelarm dan gaat er geen enkele kracht verloren.
Ik kan het niet 100% beoordelen op basis van de foto, maar het heeft er alle schein van dat je door deze aanpassing een kortere hefboom hebt als met originele pedalen.
Dit kan je eenvoudig met een lineal nameten, de vorm van de hefboom is niet zo belangrijk, het gaat om de kortste aftsand/rechte lijn van het scharnierpunt tot de "champinon"
Meet maar eens en reken het maar eens na:
Moment = kracht x arm(hefboom) / M = F * r
Som van de moment om het scharnierpuntis nul / Som M = 0
Succes en groeten, Bart
Kijk, daar ben ik nu eens echt iets mee! Wiskunde en fysica, nooit m'n ding geweest maar zo uitgelegd begrijp ik het volkomen!
Ik meet dat asap eens na en laat je wat weten!
Geplaatst: ma 7 apr, 2014 22:03
door ami6
Hallo,
eventjes nagemeten en ik kom aan volgende maten:
originele lengte vanaf scharnierpunt tot midden van de paddestoel = ong. 14 cm.
Lengte na aanpassing = ong 16.5 cm... blijkbaar kom ik dus alsnog als winnaar uit de bus!
greetz, Oli .
Geplaatst: di 15 apr, 2014 10:59
door ami6
de benzinetank heeft z'n plaatsje gevonden
en de (lange) kap met binnensluiter kan van achteraan van buitenaf geopend worden zonder zichtbare ontgrendeling :
Geplaatst: di 15 apr, 2014 14:24
door Green-Duckman
Ga je een doorlopend dakje maken?
Ben wel benieuwd naar die constructie.
Geplaatst: di 15 apr, 2014 17:30
door ami6
Ja, doorlopend dakje ,
maar ik twijfel sterk aan een doorlopend mét klein achterruitje of helemaal géén ruitje.
Helemaal géén is iets aparts, nooit gezien en een klein achterruitje is dan weer handiger en meer origineel 2cv. Twijfels dus.
Geplaatst: do 17 apr, 2014 11:55
door ami6
Geplaatst: do 17 apr, 2014 12:09
door Jerome2CV6
Schitterend ding! Ziet er gaaf uit, hou je die achterspatborden dicht? Of komen daar grotere velgen oid zonder spatborden? Qua dak zou ik wel een klein ruitje doen, anders is het zo'n heel groot zwart vlak, zo'n ruitje breekt het een beetje. Heel gaaf project!
Geplaatst: do 17 apr, 2014 12:16
door ami6
Hallo,
ik behoud de achterspatborden, anders lijkt het helemaal niet meer op een 2cv, ik hou van de rondingen achteraan, vrouwelijk vind ik, zonder saptborden achteraan is het een beetje lomp en echt opvallend.
Ik zoek juist iets dat helemaal NIET opvallend is.
Geplaatst: do 17 apr, 2014 21:47
door Green-Duckman
Ik zou denk Ik ook voor een klein achter ruitje gaan. Dan breekt dat net ff het geheel. En is ook nog praktisch
Wat is je plan met de voorkant?
Wel met spatborden denk ik? En houdt je de ribbelkap?
Geplaatst: do 17 apr, 2014 22:21
door Spookeend
kleine achterruit, en bevalt het niet, dan is een ander dak zo makkelijk te kopen!
ben wel erg benieuw hoe je onder de kap gaat "dichtmaken" ?
Geplaatst: vr 18 apr, 2014 08:08
door ami6
Spookeend schreef:kleine achterruit, en bevalt het niet, dan is een ander dak zo makkelijk te kopen!
ben wel erg benieuw hoe je onder de kap gaat "dichtmaken" ?
Hallo,
wat bedoel je daarmee "onder de kap"?
Geplaatst: vr 18 apr, 2014 11:53
door Spookeend
Ik neem aan dat er geen spatboorden op komen zoals die er orgineel op zitten?
dus of je de ruimte tussen motorkap en chassis nog gaat dichtmaken?
Geplaatst: vr 18 apr, 2014 15:42
door ami6
Hallo,
jazeker de ruimte tussen kap en chassis wordt gedicht, het zou anders maar een raar zicht zijn zo rechtstreeks onder de kap kijken.
Alleen weet ik nog niet goed hoe ik dat ga aanpakken.
Zeker niet iets bevestigd op de motorkap, misschien gewoon platen die op het chassis steunen en de ronding van de kap volgen...geen idee eigenlijk.
Geplaatst: vr 18 apr, 2014 18:12
door Ed147
Binnenschermen van oude voorspatborden?
Dan kom je al een aardig eind in de goede richting.