Remblokjes zonder moeite terugduwen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 23 jun, 2014 09:31

De onderdelen leverancier uit Duitsland heeft wel een kwaliteits aanduiding voor de onderdelen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 23 jun, 2014 16:11

Ik gebruik hun kwaliteitsaanduiding idd best vaak. Even opzoeken in het onderdelenboek en vergelijken met andere leveranciers. Helaas is opsturen vanuit duitsland wat duurder. Maar mijn ervaring is dat ze vaak goede spullen hebben.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » ma 23 jun, 2014 22:29

André Post schreef:De onderdelen leverancier uit Duitsland heeft wel een kwaliteits aanduiding voor de onderdelen.

klopt meestal zit het ook aardig in de richting ik ken de man die deze zaak heeft opgericht erg goed . ben ook al met wat orgineel / gebruikte en imitatie - setje,s daar geweest we kwamen er destijds ook niet echt uit

probleem is een beetje dat de meeste mensen toch niet echt meer kilometers maken in een eend dus de ,, mooiweerrijders,, valt zoiets niet eens echt op vandaar dat er weinig mensen klagen dat was althans zijn mening en ik moet .m daar wel een beetje gelijk in geven
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 25 jun, 2014 14:05

Nou, ik gebruik diezelfde rubbertjes ook. Paar jaar geleden nooit gedoe mee. Nu blijkbaar wel. Is de kwaliteit dan zoveel slechter geworden?

HRC's heb ik er ook een Bendix van in zitten op dit moment. En heb ook een STIB geprobeerd. Merk geen verschil.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 25 jun, 2014 17:52

ik hoorde net de zelfde verhalen uit de landrover wereld. Kl**** kwaliteit nieuwe hoofdremcylinders voor de oude modellen uit India. Ze gooien het binnenwerk meteen weg en kopen een NOS revisiesetje om een fatsoenlijke remcylinder te hebben. Toch belachelijk zo'n werkwijze...
:evil:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 25 jun, 2014 23:49

Triest gewoon. We hebben het wel over remdelen waarvan de werking van levensbelang is.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » vr 27 jun, 2014 10:49

wusten-fuchs schreef:net een UUR met de belgische tak van mcc getelefoneerd ( met die fransen kan ik niks )

ze gaan nu 3 ! verschillende sets opsturen dat wordt dus monteren ,, proefrijden en bij god,s gratie zitten er goeie bij dan volgt natuurlijk A zin ze voldoende leverbaar B en voor hoelang nog ? c de prijs al moet ik wel zeggen dat me dat al jaren totaal niet meer intereseert ik denk al jaren ,,,ANDERSOM,, zorg eerst dat er goede kwaliteit is!! die paar euro meer kan me niet schelen :twisted: :twisted:


wordt vervolgd
even een kleine update van alle beloofde onderdelen van mcc is er het volgende binnen gekomen :::: 0 nada niks :twisted: reden : het staat wel in de lijst maar is al tijden niet ??? meer leverbaar


weer opnieuw beginnen dus
:oops:
wat niet kan doen we lekker toch

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 8 sep, 2014 14:40

Hallo,

even een update,

ik heb dus oude remklauwen gevonden die niet vastzaten, ik heb deze gemonteerd en alles werkt weer voor de volle 100%, remmen als een vrachtwagen!

Het nieuwe revisiesetje dichtingen in de remklauw zijn dus wel zeker de oorzaak van al m'n ellende, blij dat het opgelost is, en als iemand een adres heeft voor betere dichtingen dan deze in het gele doosje, welkom!!!

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » ma 8 sep, 2014 16:48

klopt !!!

na 4 verschillende sets te hebben getest ,, ook de gele doosje,s

een ,,orgineel citroen ?

een setje van cassis

een knalgroen setje van een revisiespecialist in het zuiden des lands

twee sets zijn echt heel matig de orginele//cassis zijn iets beter , maar de 30 jaar tweedehandse klauwen remden pas zoals het hoort


dat word dus een fabrikant zoeken die de revisiesets kan namaken

dit lijkt tot nu toe heel lastig iemand op het forum ? mischien een gouden tip ??
wat niet kan doen we lekker toch

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 9 sep, 2014 08:46

Ik zal hier eens informeren, hebben hier op de zaak goede contacten met een afdichtingen specialist die echt kwaliteit levert voor de industrie en alles wat je wil op maat kunnen maken. Ik heb dan wel wat data nodig met eisen en wensen waaraan deze afdichtingen moeten voldoen.
Ik denk dan aan :

- Chemische (minerale olie) bestendigheid (geschikt voor DOT en LHM?)
- hardheid of soepelheid van het materiaal
- toleranties
- wat mag t setje max. gaan kosten
- verder nog?

greetzzzzzzzzzzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

remrevisie set !!

Bericht door wusten-fuchs » wo 6 mei, 2015 17:39

beter laat dan nooit

voorgaande probleem lijkt opgelost in eigen beheer dan toch maar afdichtringen laten maken voor de remklauw lhm in de orginele rubberhardheid/ samenstelling

de eerste testen zijn al geweest en omdat deze ringen wel de juiste hardheid hebben is het ,,sponzig,, gevoel in een keer weg

nu heb ik nog wat ,,proefkonijnen,, nodig dwz iemand op dit forum die na een remklauw revisie met sponzig aanvoelende remmen blijft zitten ,, mag gratis de nieuwe uitvoering testen

ik hoor dan wel graag wat over het resultaat
wat niet kan doen we lekker toch

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 6 mei, 2015 21:36

Nou.... Ik heb de keerkringen van de remmen vervangen en nu kan je bij de eerste keer remmen het pedaal verder indrukken dan bij de tweede keer. Daarna is de rem wel hard.

Is dat wat je bedoeld? Dan heb ik wel belangstelling..

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 mei, 2015 22:03

@RobM Dat probleem had ik ook en heb ik opgelost met een veertje in de achterste remcilinders. Trokken anders te ver terug. Daarna altijd keurig op druk.

Tenzij je die hebt laten zitten en het daarvoor wel ok was, dan gaat het niet op.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie