Pagina 3 van 8

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 10:00
door TB
Bedoel je deze? http://www.eendengarage.com/prijsstunt.htm Ik ben er tevreden over tot nog toe. Maar ik denk dat je dan wat kunt verdienen.

Nee, ik heb er geen aandelen in etc.

vulpijp

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 10:14
door Le Patron
Ja grappig he, ik heb klanten die er 2 terug gebracht hebben en geld retour, ik zal eens vragen of ze goed geteld hebben en de 5000 in de zak hebben gestoken.
En 7000 toeren 150km zou kunnen, maar ik rij niet in de 4 weg. ;)

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 10:22
door David
Ik heb dit type olievulpijpen ter discussie gesteld.

Dat is mij zwaar komen te staan, zie inderdaad het speciale kopje op de site van de Eendengarage.
ik had er namelijk ook 1 aangeschaft en vanaf dat moment is de olielekkage begonnen.
Ik heb diverse mensen gesproken die dezelfde ervaring deelden. (Als magazijnvrijwilliger van de 2CV Club).
Daarnaast zijn ze gewoon stevig aan de prijs.
Maar er zijn ook gewoon echt nadelen, bij vorst kan het metalen membraam vastvriezen.
Bij het minste of geringste vuiltje werkt het membraan ook niet.

Ik ga er mijn handen verder niet meer aan branden, ik word al met naam en toenaam genoemd op deze site.
Eenieder die dit wil aanschaffen moet dat gewoon doen, dan zien we vanzelf wel wat er gebeurt.

Ik heb, zoals eerder in dit topic aangegeven, een nieuwe Burtonpijp opengeslepen en daar werd ik blij van.
Iedereen die die foto's wil zien moet mij maar even een PM sturen dan stuur ik je de foto's toe.
Ik weet even niet meer hoe ik foto's moet plaatsen.

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 10:29
door TB
Ok, helder dan hebben we het dus over dezelfde vulpijp. Nou ja, ik ben vooralsnog wel tevreden. En mocht het niet meer zo zijn dan heb ik nog genoeg oude vulpijpen liggen om een revisiesetje in te doen.

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 10:30
door Dabdriver
De jongens uit Zutphen hebben er ook een mooie filmpje van gemaakt( deze is er al een tijdje al hoor!)


http://youtu.be/R_5rUwyVHg4

olievulpijp

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 10:49
door Le Patron
Filmpje van meting met zelf gemaakt potje, vanwege hoge productie kosten niet in de handel:

https://www.youtube.com/watch?v=NPXUaTrGorE

De kleine hebben we ook op deze manier getest, toen kwam er een grote overdruk reeds bij 5000 toeren!
En geen versleten motor, met een gereviseerde vulpijp op dezelfde motor geen probleem en goede meting.

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 11:01
door TB
Heb je van dat kleintje ook een filmpje?

filmpje

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 11:19
door Le Patron
Nee helaas niet, wil je zeker de 5000 euro incasseren? :lol:
Als het weer wat beter wordt met het weer dan kan ik er eens 1 maken.

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 11:50
door TB
Nou, het gaat me niet om die 5000 euro hoor. Maar ik heb dus die kleine vulpijp erop zitten en heb/ had daar een goed gevoel bij vanwege inferieure kwaliteit imi vulpijpen een paar jaar terug.

Als ik kan zien wat er dan niet goed gaat bij dat kleine ding dan weet ik wat ik eraan heb.

Mocht je de tijd en gelegenheid hebben dan hou ik me aanbevolen.

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 12:04
door achtpeter
Probleem met die kleine vulpijpen lijkt te zijn dat de rubberen O-ring onderaan kapot gaat of verloren raakt. Dan is de ventielwerking plotseling weg. Het principe, met een stalen membraanveer, is best goed.

Re: filmpje

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 18:55
door Boudewijn
Afgezien van de goede werking, vindt ik het uiterlijk van de vulpijp ook van belang. Een eend hoort nu eenmaal die vulpijp met deksel en klem te hebben. Het zit dan wel onder de motorkap en niemand die het ziet maar toch kies ik voor een origineel uitziende pijp.
Le Patron schreef:Als het weer wat beter wordt met het weer dan kan ik er eens 1 maken.
Als je die plastic badkuip er nu eens af haalt en er een eende koets op zet, dan kun je ook in de winter rijden. :lol:

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 21:05
door David
achtpeter schreef:Probleem met die kleine vulpijpen lijkt te zijn dat de rubberen O-ring onderaan kapot gaat of verloren raakt. Dan is de ventielwerking plotseling weg. Het principe, met een stalen membraanveer, is best goed.
Dat metalen membraan is in mijn ogen juist het kwetsbare onderdeel.
Ik heb letterlijk gezien dat na nachtvorst het membraan vastgevroren zat.
Natuurlijk komt dat weer goed als de motor warm wordt.
Maar waarom een duur alternatief aanschaffen als er inderdaad een uitstekende revisiemogelijkheid is.
Waarbij je zelfs de pijp gewoon kunt demonteren ter controle!
En waarbij je ook nog het originele uiterlijk kunt behouden.

Ik weet het wel.
En die 5000 euro mag ie van mij houden :lol:

OLIEVULPIJP

Geplaatst: do 11 dec, 2014 08:55
door Le Patron
Zo is het David, de mensen denken het is duur en zal wel goed moeten zijn, dat gaat dus niet altijd op.
En Boudewijn als jij nu zo'n badkuip koopt kom ik de winter wel weer door lekker bij de kachel. :D

Geplaatst: do 11 dec, 2014 12:34
door Thijs
Volgens mij roesten die badkuipen van jou een stuk minder dan de Eendenkoetsen met de pekel....

Geplaatst: do 11 dec, 2014 13:35
door TB
Tja, het ging me niet om het feit dat het een duur onderdeel was, dus dan wel ok moest zijn. Het ging me erom dat, toen ik dat ding kocht, er zeer slechte imi's op de markt waren. Dus ik had om dat moment maar 2 keuze's. Die mooie revisiesetjes waren toen nog niet op de markt bij mijn weten. En na 2 slechte nieuwe vulpijpen te hebben gehad, was het toen een logische keus.

Daar kwam bij dat een grote Duitse firma ze ook verkocht en dat de kwaliteit van hun producten prima is. Daar heb ik 'm dan ook vandaan. De mindere ervaringen lees/ hoor ik eigenlijk pas voor t eerst.

Maar, ik rij eigenlijk niet met vorst/ pekel. Mijn eend staat verwarmd gestald dus ben niet bang voor een vastgevroren onderdeeltje. Nou ja, wordt ongetwijfeld vervolgd.