Pagina 3 van 10

Geplaatst: za 18 okt, 2014 22:23
door AZL57
of het druklager is kaduuk. En een verbogen koppelingshefboom komt ook wel voor. Succes.

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 00:15
door Thijs
Maar bij beiden ontkoppeld hij dan toch juist niet?

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 11:49
door LPGo
prise-as overgebroken....

Afbeelding

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 13:23
door Thijs
Eeeh..... Oh dat kan dus ook nog.... :?

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 14:51
door TB
Vraag me toch af waarom de motor er los in zat. Men heeft kennelijk niet meer de moeite genomen om de boel vast te zetten. Vast met een reden?

Ik zou alles eruit halen, motor en bak los en dan alles controleren.

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 15:50
door Thijs
De auto heb ik gekocht bij een handelaar.
Hij had de auto van een particulier.
Ik heb het vermoeden dat de handelaar de auto heeft gekocht met het blok er los bij, daarna de boel in elkaar heeft geflanst en zo te koop heeft gezet.
Dan leek het een complete auto....

Maar nu moet het blok er toch uit, dus ik zie wel wat er mis is....

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 20:47
door azuiper
Thijs : als je tijd te kort komt voor de aanstaande keuring - ik heb een complete werkende set ofwel blok met bak eraan reserve staan - mag je lenen zodat je de revisie van jouw blok en bak niet onder tijdsdruk & stress hoeft uit te voeren.
Oh ja, ik woon in Friesland - half uur bij je vandaan, is te doen .

Geplaatst: zo 19 okt, 2014 22:19
door Thijs
Azuiper, ik vind het een super-aanbod.
Maar ik ga deze week eerst even kijken wat het probleem is en dan zal ik eens kijken wat ik ga doen.
Misschien valt het allemaal mee.

Geplaatst: ma 20 okt, 2014 12:30
door David
Dat is een tof aanbod :D

Top dat er zulke mensen op dit forum zitten!!

Geplaatst: ma 20 okt, 2014 22:02
door Thijs
Vanavond heb ik het blok er uit gehaald.

Er zit een koppelingsplaat tussen. De vingers lijken aardig versleten...

Afbeelding

Zo ziet de plaat er uit....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Links de gedemonteerde koppelingsplaat, rechts een gebruikte uit mijn archief. Zoek het verschil.....

Aan de ene kant van de plaat zit nog 2mm voering en aan de andere kant helemaal niks meer, alleen klinknagels....

Geplaatst: ma 20 okt, 2014 23:49
door marcopr
De rechtse is beter

Geplaatst: di 21 okt, 2014 07:09
door TB
Die is wel aan vervanging toe. En de bak zelf? Is die ok?

Geplaatst: di 21 okt, 2014 09:01
door Thijs
Die heeft inderdaad zijn beste tijd wel gehad.
Als ik aan de as draai van de bak dan gaat het opgekrikte wiel draaien.
Kan ik nog iets anders controleren?

Geplaatst: di 21 okt, 2014 09:16
door Spookeend
uit ervaring..... bakken kunnen echt onwijs veel hebben, lol

plug eruit en eens zien wat eruit komt aan olie en prut, wellicht valt het mee?

Geplaatst: di 21 okt, 2014 09:38
door Michiel van G.
Inderdaad, even de bakolie eruit en verse erin doen, dat is voor het schakelen al geweldig.
Zeker na lange stilstand.

En wat die koppeling betreft... logisch dat er niets meer gebeurde :D

Gezien het dikke vliegwiel hoort er dus inderdaad een 3-vingerkoppeling op met bijbehorend druklager en drukgroep.