24uurs racer in wording
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik kom op al jaren op de 24H 2CV op Francorchamps. Elk Nederlands team dat gaat
meedoen heeft mijn steun. Om een auto te prepareren, licenties te halen, deel te
nemen, da's kost een hoop werk, tijd en geld. Ik wens jullie heel veel succes en zie jullie
graag in oktober op het circuit!
http://www.glimeend.nl/auto/albums/24H14R/
Groet van
Jesper
meedoen heeft mijn steun. Om een auto te prepareren, licenties te halen, deel te
nemen, da's kost een hoop werk, tijd en geld. Ik wens jullie heel veel succes en zie jullie
graag in oktober op het circuit!
http://www.glimeend.nl/auto/albums/24H14R/
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Een tijdelijk Belgisch postadres is misschien nog wel een idee
Maar het liefste zie ik dat er met een Nederlandse club-licentie gestart kan worden.
Ondertussen begonnen met demonteren, waarbij gelukkig niet heel veel meer roest aangetroffen is dan tot nog toe gezien. Het een en ander aan reparatiedelen heb ik ook al liggen.
Om nog makkelijk te kunnen manoeuvreren de Eend rijden gehouden
En dit is ongeveer alle gereedschap die gebruikt is... Ik word meer en meer fan van Eenden, echt leuk hoe mooi simpel dingen in elkaar steken.
Volgend weekend de carroserie van het chassis lichtten, al heb ik daar nog een horde te nemen... iemand heeft ooit een deel van de carrosserie aan het chassis gelast...
Maar het liefste zie ik dat er met een Nederlandse club-licentie gestart kan worden.
Ondertussen begonnen met demonteren, waarbij gelukkig niet heel veel meer roest aangetroffen is dan tot nog toe gezien. Het een en ander aan reparatiedelen heb ik ook al liggen.
Om nog makkelijk te kunnen manoeuvreren de Eend rijden gehouden
En dit is ongeveer alle gereedschap die gebruikt is... Ik word meer en meer fan van Eenden, echt leuk hoe mooi simpel dingen in elkaar steken.
Volgend weekend de carroserie van het chassis lichtten, al heb ik daar nog een horde te nemen... iemand heeft ooit een deel van de carrosserie aan het chassis gelast...
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
Dat is inderdaad veel geld, ik hoop dat wij voor minder klaar zijn. En dan hebben we ook nog de lol van het bouwen!Bartje schreef:Voor dat geld kan je ook wat snellers kopen... bij de engelse race club staan of stonden 2 autos te koop voor 5k pond. Voor dat ik ga racen wil ik eerst m'n 4x4 bouwen, met een goed sociaalleven en een drukke baan schiet dat lekker op..Fastn schreef:Zijn er hier nog meer liefhebbers die deel willen nemen aan de 24 uur ?
Instappen en gaan, hoewel zelf de auto opbouwen eigenlijk veel leuker is.
http://www.leboncoin.fr/voitures/770659395.htm?ca=7_s
Ik zag dat je in de UK je kunt inkopen bij een team voor 1600-1700 pond per race. Je hebt dan nog wel een licentie nodig natuurlijk.
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
Weer een update:
Op licentiegebied nog steeds geen uitsluitsel dat deelnemen met enkel een club-licentie mogelijk is. Maar men is nog steeds bezig, dus ik heb goede hoop.
De Eend, hij heet vanaf nu Ray Saint is helemaal gestript en we zijn nog wat verassingen tegen gekomen. De voetenbak is flink verrot en verpest met lapjes staal. Dus daar komt een heel deel nieuw in. Ook de bevestiging van de motorkap is behoorlijk slecht, dus die zal ook vervangen moeten worden. Deze week even wat plaatwerk halen en komend weekend weer aan de slag.
Ziet er leuk uit zo
Rot...
Weegt niks!
Op licentiegebied nog steeds geen uitsluitsel dat deelnemen met enkel een club-licentie mogelijk is. Maar men is nog steeds bezig, dus ik heb goede hoop.
De Eend, hij heet vanaf nu Ray Saint is helemaal gestript en we zijn nog wat verassingen tegen gekomen. De voetenbak is flink verrot en verpest met lapjes staal. Dus daar komt een heel deel nieuw in. Ook de bevestiging van de motorkap is behoorlijk slecht, dus die zal ook vervangen moeten worden. Deze week even wat plaatwerk halen en komend weekend weer aan de slag.
Ziet er leuk uit zo
Rot...
Weegt niks!
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
Korte update:
Nog geen nieuws op licentie-gebied, maar wel flink gelast aan de koets de afgelopen dagen. De voetenbak zit er weer in, het eerste stuk van de dorpels heb ik vernieuwd en de bodemplaat zit er weer in. Nog 1-2 weekenden lassen en dan kunnen we gaan opbouwen/ spuiten.
Nog geen nieuws op licentie-gebied, maar wel flink gelast aan de koets de afgelopen dagen. De voetenbak zit er weer in, het eerste stuk van de dorpels heb ik vernieuwd en de bodemplaat zit er weer in. Nog 1-2 weekenden lassen en dan kunnen we gaan opbouwen/ spuiten.
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
alzheimerrally.nl
17 april aanstaande is er de alzheimerrally (http://alzheimerrally.nl/)
Een professionele rally, waar ons team nog een startbewijs voor heeft en die mag iemand hebben! Normaal is inschrijven niet gratis, maar wij hebben een startbewijs voor deze rally + een hele berg positieve aandacht in ruil voor hulp aan ons project. Enige voorwaarde is dat minimaal één van onze teamleden meerijdt
Dus heb jij een mooie klassieker en voel je hier iets voor? Neem dan vooral contact me ons op!
Een professionele rally, waar ons team nog een startbewijs voor heeft en die mag iemand hebben! Normaal is inschrijven niet gratis, maar wij hebben een startbewijs voor deze rally + een hele berg positieve aandacht in ruil voor hulp aan ons project. Enige voorwaarde is dat minimaal één van onze teamleden meerijdt
Dus heb jij een mooie klassieker en voel je hier iets voor? Neem dan vooral contact me ons op!
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Die zullen toch allemaal die licentie moeten hebben, weet dat er eerder bij de 2cv cross ook al mensen mee bezig waren, toen met knaf licentie ook niet gelukt dus ook gestaakt. Denk dat dit ook wel bewust zo gehouden word om de toestroom van de buitenlanders een beetje te temmen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Bram, ook via dit forum vinden we het jammer dat jullie project (even) stopt.
En ja, wij mogen ook allemaal een licentie halen. En dit blijkt wat ingewikkelder dan verwacht. Deze eis komt niet zo zeer van de organisatie van de 24h 2CV (2CVRT) maar van de FIA, de RACB en de KNAF.
op zeer korte termijn zullen we op het forum 2cv.nl jullie op de hoogte houden van ons avontuur via een eigen topic.
natuurlijk wel even reclame maken voor onze facebook
https://www.facebook.com/dutchdyaneracingteam
Groeten Erik
Dutch Dyane Racing Team
En ja, wij mogen ook allemaal een licentie halen. En dit blijkt wat ingewikkelder dan verwacht. Deze eis komt niet zo zeer van de organisatie van de 24h 2CV (2CVRT) maar van de FIA, de RACB en de KNAF.
op zeer korte termijn zullen we op het forum 2cv.nl jullie op de hoogte houden van ons avontuur via een eigen topic.
natuurlijk wel even reclame maken voor onze facebook
https://www.facebook.com/dutchdyaneracingteam
Groeten Erik
Dutch Dyane Racing Team
acadiane 'Roosje' 1982
Lomax 223
D6 1968
AZ 1958
Dyane racer; Dutch Dyane Racing Team piloot
Lomax 223
D6 1968
AZ 1958
Dyane racer; Dutch Dyane Racing Team piloot
Hoi Allemaal,
Het klopt dat we het hele project even op een laag pitje gezet hebben. In dezelfde week als dat we het bericht kregen dat de EU-licentie (eigenlijk is een nationaal licentie voldoende, maar die heeft de KNAf samengevoegd met de EU-licentie) verplicht blijft, overleed mijn schoonmoeder (60) aan de gevolgen van Alzheimer. Voor mij is het dus nu even een extra rare tijd, maar ik verwacht binnenkort de bouw van de auto weer op te pakken.
Doordat de EU-licentie verplicht blijft zijn we als team even gestopt, omdat niet iedereen er van overtuigd is dat dit niveau gehaald kan worden. Het is nu even zoeken naar een methode om uit te vinden of een EU-licentie voor iedereen haalbaar is. Natuurlijk is een EU licentie voor iedereen haalbaar, maar de vraag is welk prijskaartje hieraan hangt.
Ik heb niet de indruk gekregen dat de organisatie de regels onnodig streng maakt, integendeel; ze hebben hun best gedaan om instappen gemakkelijker te maken. Maar regelgeving vanuit de FIA icm aansprakelijkheid bij ongevallen staat dit niet toe. Niet op een kosten efficiënte manier in ieder geval.
Zodra er weer nieuws is, horen jullie het!
Het klopt dat we het hele project even op een laag pitje gezet hebben. In dezelfde week als dat we het bericht kregen dat de EU-licentie (eigenlijk is een nationaal licentie voldoende, maar die heeft de KNAf samengevoegd met de EU-licentie) verplicht blijft, overleed mijn schoonmoeder (60) aan de gevolgen van Alzheimer. Voor mij is het dus nu even een extra rare tijd, maar ik verwacht binnenkort de bouw van de auto weer op te pakken.
Doordat de EU-licentie verplicht blijft zijn we als team even gestopt, omdat niet iedereen er van overtuigd is dat dit niveau gehaald kan worden. Het is nu even zoeken naar een methode om uit te vinden of een EU-licentie voor iedereen haalbaar is. Natuurlijk is een EU licentie voor iedereen haalbaar, maar de vraag is welk prijskaartje hieraan hangt.
Ik heb niet de indruk gekregen dat de organisatie de regels onnodig streng maakt, integendeel; ze hebben hun best gedaan om instappen gemakkelijker te maken. Maar regelgeving vanuit de FIA icm aansprakelijkheid bij ongevallen staat dit niet toe. Niet op een kosten efficiënte manier in ieder geval.
Zodra er weer nieuws is, horen jullie het!
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv