Veerpotten gereviseerd. Mijn eerste laswerk, en dat viel nog best tegen. Vooral omdat je werkt met twee verschillende diktes metaal: de (nieuwe) schaal is aanzienlijk dikker dan de buis zelf, dus het was veel pielen met de verschillende variabelen.
Bij de montage blijkt dat ik er teveel heb af gehaald, waardoor de potten nu te ruim tussen de steunen zitten. Ik heb dat opgelost door aan beide kanten een extra zeskantige moer aan te brengen. Nu past het perfect, geen speling naar links en rechts, en ze draaien nog keurig rond.
Alles lekker in het kopervet.
gereviseerde veerpotten in de RX5 en RX10
eerste veerpot gemonteerd
een extra zeskantmoer om de pot passend te maken (weet niet of dat eigenlijk wel mag??)
Het stuurhuis weer in de vooras gemonteerd. Alle onderdelen zijn opnieuw gebruikt, na goed te zijn ontvet, schoongemaakt en opnieuw ingevet met een goede waterafstotende vet.
De tandheugeldrukgeleider (Scrabble!) heb ik ook hergebruikt. Nu merk ik dat je die niet al te vast kunt aandraaien, want dan beweegt de tandheugel niet meer soepel door de geleiding. Kan iemand mij zeggen of dat normaal is, of moet je die moer gewoon stevig kunnen aandraaien?
stuurhuis weer in de vooras gemonteerd
de moer voor de tandheugeldrukgeleider. Verder indraaien levert minder beweging op. Iemand een suggestie??
Tot zover. Nu eerst maar weer eens verder met het buitenschilderwerk van het huis