Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 3 jun, 2015 19:09
door Michiel van G.
Vergelijkbaar met wat mijn 4 deed, 75 met volle wind tegen, 100, 105 zonder wind.
Ik hoop dat het ding ooit de weg nog eens op komt...
Geplaatst: wo 3 jun, 2015 21:12
door DucKKnutsel
Ik had een dyane 4 uit 70 dat reed zo machtig mooi, misschien nog een keertje af laten stellen door een 400 speciallist. Echt zo laten.
Dan heb je ook nog eens de perfecte kleur, vet jaloers
Geplaatst: wo 3 jun, 2015 21:41
door midfriesland
Het is in elk geval een totaal andere beleving dan in de Dyane 6. Duidelijk een flink stuk terug in de tijd. Net een overdekte brommer ... Die ouderwetse vering vind ik best fijn trouwens.
Ik ga sowieso nog wel wat extra tlc in de techniek steken, wie weet, scheelt dat nog een paar km/h. Het motortje komt overigens gezond op mij over; geen rookwalmen, geklop, getik of andere rare bijgeluiden. Ze start vlot en tot een km of 60/h komt ze nog knap mee met het verkeer. De versnellingsbak is in de 2 en 4 wel wat lawaaiiger dan in de 1 en 3 maar het is niet van een niveau alsof de boel elk moment uit elkaar kan ploffen. Verse bakolie doet waarschijnlijk al wonderen.
Als ik er iets aan verander, dan zorg ik er overigens wel voor dat het makkelijk terug origineel gemaakt kan worden. Een tweetraps carburateur lijkt mij in dat kader een simpele aanpassing. Met een beetje geluk hoef ik dan juist iets minder ver in de toeren door te trekken om op snelheid te komen dan nu ...
Geplaatst: wo 3 jun, 2015 21:48
door Yannick
Elke aanpassing die je ziet is toch een beetje zonde.
Een 500cc-kit biedt oplossing maar die zijn niet zo makkelijk te vinden
Geplaatst: wo 3 jun, 2015 21:53
door midfriesland
Wie ooit heeft bedacht om de Dyane te introduceren met een grasmaaierblokje van maar 18pk ...
't Maakt wel een mooi geluidje, dat dan weer wel, en op landweggetjes is het geweldig rijden. 't Stuurt als een mes.
Geplaatst: wo 3 jun, 2015 22:08
door Bull Frog Bleu
Zou hem ook mooi origineel laten.
Ik had in mijn azam het originele 18pkje wat opgekuist met 21pk delen.
Geeft hem in theorie net 2 pk meer. Zal nooit geen krachtmonster worden maar owh wat rijdt dat mooi als de boel even opgefrist is. Voet op het gasplankje en gaan.
In friesland genoeg mooie binnenweggetjes om deze dyane uit te laten
Geplaatst: do 4 jun, 2015 00:57
door DucKKnutsel
Dan zou je wel je spruitstuk moeten veranderen hoek van de flensen is anders en is smaller "t past dus niet zo zomaar. Als dan een grotere enkeltraps, tweetraps is niet bedacht voor de pk,s maar om zuiniger te rijden. Maar er is wel erg weinig plek om al die benzine te verbranden.
Geplaatst: do 4 jun, 2015 02:44
door midfriesland
Ik heb ook nog wel een GSA 1299 non-eco staan, inclusief vijfbak.
Geplaatst: do 4 jun, 2015 06:24
door Bertje Beige
midfriesland schreef:Wie ooit heeft bedacht om de Dyane te introduceren met een grasmaaierblokje van maar 18pk ...
Niemand, het is vanaf de eerste dag 3 pk meer geweest dan de Eend, anders hadden ze er helemaal weinig van verkocht
Geplaatst: do 4 jun, 2015 09:52
door Michiel van G.
21 pk is niet veel, maar het is een heel zeldzame auto. Ik zou hem ook écht niet aanpassen. Gewoon lekker over de binnenwegen snorren. (want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring)
Geplaatst: do 4 jun, 2015 12:32
door Thijs
want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg....
Geplaatst: do 4 jun, 2015 12:48
door Michiel van G.
mijn ervaring he, ik hoop dat na de motorrevisie mijn Dyane wat sneller wordt en het wel verantwoord wordt om op de snelweg te rijden als de maximumsnelheid hoger is dan 100...
Geplaatst: do 4 jun, 2015 14:24
door DucKKnutsel
Goede dyane rijd met gemak 125 en rijd heerlijk op die snelle weg, goed blok en goeie sporing van je wielen maken het verschil, die laatste word trouwens vaak vergeten als 't ding niet harder wil.
Geplaatst: do 4 jun, 2015 18:40
door Boudewijn
Thijs schreef:want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg....
Ik heb op de snelweg meer last van die "snelle" auto's. Halen ze je eerst in en gaan dan met 110 Km/u voor je neus rijden.
Geplaatst: do 4 jun, 2015 18:52
door LPGo
Boudewijn schreef:Thijs schreef:want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg....
Ik heb op de snelweg meer last van die "snelle" auto's. Halen ze je eerst in en gaan dan met 110 Km/u voor je neus rijden.
Of erger nog als je iemand ingehaald hebt; dan moet hij je toch weer even inhalen want ingehaald worden door een eend dan kan toch niet...
Of nog erger , ze gaan gas geven als je ze net aan het inhalen bent, want ingehaald worden door een eend dan kan toch niet.....
Of vrachtwagens die op 2 meter achter je gaan rijden en dan denken dat je 12pk dan wel harder kan.... niet dus.....
enz. enz. enz...