Koets galvaniseren waar?
Klop AZL57. Ook wat sporen van het zandstralen en wat vervorming door hitte.
Was een risico dat ik nam door t zelf te willen doen.
Ook kun je her en der las werk zien. Was voor mij de eerste keer dat ik ging lassen, niet mijn dagelijks werk, dus dan krijg je dat.
Ik neem dit op de koop toe.
Het is nu wel echt mijn project geworden en als ze zo klaar is is mijn voldoening des te groter.
Heb een 2cv om in te rijden en van te genieten.
Was een risico dat ik nam door t zelf te willen doen.
Ook kun je her en der las werk zien. Was voor mij de eerste keer dat ik ging lassen, niet mijn dagelijks werk, dus dan krijg je dat.
Ik neem dit op de koop toe.
Het is nu wel echt mijn project geworden en als ze zo klaar is is mijn voldoening des te groter.
Heb een 2cv om in te rijden en van te genieten.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Lasnaden tekenen zich altijd af bij verzinken.. Doordat er meer materiaal zit (afgeslepen lasrups is dikker als plaatwerk) wordt er meer zink afgezet en wordt de lasnaad extra dik...
Zandstralen is een beroep op zich vooral met het dunne eenden plaatwerk. Proberen zelf al de verf ervan af te bijten met afbijtmiddel...
Zandstralen is een beroep op zich vooral met het dunne eenden plaatwerk. Proberen zelf al de verf ervan af te bijten met afbijtmiddel...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Het is niet veel geld voor wat er gedaan is.
Als het resultaat inderdaad 'geen roest meer', is, dan is t top.
Maar het geheel toont wel wat 'verfrommeld'......
Uit ervaring weet ik dat Duckservice de koetsen grondig voorbereid. Veel gaten boren, waardoor alles bereikt wordt en weer weg kan lopen.
Verstevigingen op plekken waar zij van weten dat ze anders vervormen etc etc.
Het is absoluut gaaf om te zien hoe je dit allemaal voor elkaar bokst, alle respect!
Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden!
Graag veel foto's!!
Als het resultaat inderdaad 'geen roest meer', is, dan is t top.
Maar het geheel toont wel wat 'verfrommeld'......
Uit ervaring weet ik dat Duckservice de koetsen grondig voorbereid. Veel gaten boren, waardoor alles bereikt wordt en weer weg kan lopen.
Verstevigingen op plekken waar zij van weten dat ze anders vervormen etc etc.
Het is absoluut gaaf om te zien hoe je dit allemaal voor elkaar bokst, alle respect!
Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden!
Graag veel foto's!!

Leuk dat je het project deelt!
Ook wel eens aan het rekenen geslagen. Maar vond het te kostbaar.
Dat is dit niet. Nette prijzen.
Alleen inderdaad wel wet verfrommeld. Ga je dat zo laten? En zo verf erover?
Wordt dat niet heel erg lelijk?
Ben wel benieuwd!
Ook wel eens aan het rekenen geslagen. Maar vond het te kostbaar.
Dat is dit niet. Nette prijzen.
Alleen inderdaad wel wet verfrommeld. Ga je dat zo laten? En zo verf erover?
Wordt dat niet heel erg lelijk?
Ben wel benieuwd!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Ik heb zelf de bobbels voor lief genomen en ik ga de zink ook niet lakken. Liever een goed rijdend eendje dat decennia lang niet roest dan een glimmend exemplaar voor 2 jaar
Maar dat komt omdat het voor mij mijn dagelijkse auto is, ik zou ook graag een strak eendje voor de zondag in de garage hebben
