Pagina 3 van 4

Geplaatst: di 2 feb, 2016 22:09
door Remco202
Klop AZL57. Ook wat sporen van het zandstralen en wat vervorming door hitte.
Was een risico dat ik nam door t zelf te willen doen.
Ook kun je her en der las werk zien. Was voor mij de eerste keer dat ik ging lassen, niet mijn dagelijks werk, dus dan krijg je dat.
Ik neem dit op de koop toe.
Het is nu wel echt mijn project geworden en als ze zo klaar is is mijn voldoening des te groter.
Heb een 2cv om in te rijden en van te genieten.

Geplaatst: di 2 feb, 2016 22:24
door Michiel van G.
't is inderdaad net wat je wenst.
Deze manier van verzinken i een stuk goedkoper, dus als je voor relatief weinig geld een pekelproof rij-eend wilt, en geen concours-eend, is dit m.i. een geweldige oplossing.

Geplaatst: di 2 feb, 2016 22:35
door Remco202
Kijk Michiel dat vond ik nu ook.
T is een keuze die je maakt en ik ben hier super blij mee.
T hele proces zelf doen en hele ervaring rijker.

Geplaatst: wo 3 feb, 2016 07:13
door LPGo
Lasnaden tekenen zich altijd af bij verzinken.. Doordat er meer materiaal zit (afgeslepen lasrups is dikker als plaatwerk) wordt er meer zink afgezet en wordt de lasnaad extra dik...

Zandstralen is een beroep op zich vooral met het dunne eenden plaatwerk. Proberen zelf al de verf ervan af te bijten met afbijtmiddel...

Geplaatst: wo 3 feb, 2016 10:23
door dyane_maniac
jij was dus ca 500 euro kwijt? dat vind ik niet gek.

is ie ook chemisch ontlakt? of alleen een zuurbad ingegaan?

Geplaatst: wo 3 feb, 2016 12:47
door David
Het is niet veel geld voor wat er gedaan is.
Als het resultaat inderdaad 'geen roest meer', is, dan is t top.
Maar het geheel toont wel wat 'verfrommeld'......

Uit ervaring weet ik dat Duckservice de koetsen grondig voorbereid. Veel gaten boren, waardoor alles bereikt wordt en weer weg kan lopen.
Verstevigingen op plekken waar zij van weten dat ze anders vervormen etc etc.

Het is absoluut gaaf om te zien hoe je dit allemaal voor elkaar bokst, alle respect!

Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden!

Graag veel foto's!! :-)

Geplaatst: wo 3 feb, 2016 19:37
door verkuilm
Leuk dat je het project deelt!
Ook wel eens aan het rekenen geslagen. Maar vond het te kostbaar.
Dat is dit niet. Nette prijzen.

Alleen inderdaad wel wet verfrommeld. Ga je dat zo laten? En zo verf erover?
Wordt dat niet heel erg lelijk?

Ben wel benieuwd!

Geplaatst: wo 3 feb, 2016 21:53
door Rossero
Ik heb zelf de bobbels voor lief genomen en ik ga de zink ook niet lakken. Liever een goed rijdend eendje dat decennia lang niet roest dan een glimmend exemplaar voor 2 jaar ;) Maar dat komt omdat het voor mij mijn dagelijkse auto is, ik zou ook graag een strak eendje voor de zondag in de garage hebben

Geplaatst: zo 15 mei, 2016 15:55
door Remco202
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een update van het proces. Laatste tijd druk geweest met weer opbouwen, helaas alleen zaterdagen tijd.
Nog wel even deurtjes poetsen.
T is geen show eend geworden maar gaat wel weer jaren rij plezier opleveren en daar ging het mij om.
Plaatwerk ga ik in delen nog vervangen maar.

Geplaatst: za 28 mei, 2016 23:42
door Remco202
Afbeelding

Afbeelding

Los van de uren in t Laswerk en kosten nieuwe plaatwerk, voor iets onder de 600,- een koets die weer jaren mee gaat.
Nog even een apk erop en dan weer rond rijden.
In de loop van de tijd nog wel rest van het plaatwerk vernieuwen, deuren, motorkap, spatborden.

Geplaatst: zo 29 mei, 2016 09:33
door Thijs
Dan kun je er weer een mooi poosje tegen voor relatief weinig geld.
Die bobbels tussen voorspatbord en deur, komt dat door het stralen of door het verzinken?

Geplaatst: zo 29 mei, 2016 10:59
door Remco202
Dat is gebeurt tijdens het stralen. Het verzink proces heeft minder vervorming gegeven dan ik had verwacht. Het stralen daar in tegen was wel een brute proces en komt niet overal, veel nawerk nodig..

Geplaatst: zo 29 mei, 2016 11:06
door Thijs
Daarom worden Eenden eigenlijk nooit gestraald.
Het blik is gewoon te dun.
Heb je bewust niet gekozen voor ontlakken in een chemisch bad?

Geplaatst: zo 29 mei, 2016 11:09
door Remco202
Nee niet verder bij na gedacht. En is bij t zink bedrijf in zuurbad gegaan, dacht dat dat voldoende was. Opzich is dat ook zo maar blijft spul in kokers zitten. Volgende keer zou ik wel kiezen voor chemisch ontlakken.

Geplaatst: zo 29 mei, 2016 11:42
door David
Ik heb diverse koetsen laten stralen zonder enige vervorming.

Dit was dan wel bij een specialist die alleen maar oldtimers doet.
Overigens niet eens heel erg kostbaar.
Na het stralen werden ze meteen in de epoxyprimer gezet.
Alles bij elkaar 600 euro.

Met een perfect resultaat.