Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 17:53
door Michiel van G.
"In bodemplaat voor voorzitting" (letterlijk wat de RDW zegt)
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 18:41
door LPGo
Michiel van G. schreef:Mijn 79- er Special
Dat was absoluut origineel.
Dat dacht ik ook alleen de RDW denkt daar dus anders over.... en dat is dus juist het probleem.....
een voor de voorbank is een gebied van ongeveer 1 meter breed.....
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 19:01
door deusjevo
Prima toch dat die bank een meter breed is, er staat op je kenteken toch niet precies vermeld waar voor die voorbank ?
Hoop mogelijkheden dus
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 21:59
door Michiel van G.
in principe zit het nummer met die vermelding op het kenteken in de bovenplaat van het chassis, op 1/3e vanaf de passagierskant. Ca. 15 cm uit het schutbord.
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 23:56
door deusjevo
Zo uitgebreid staat het toch niet op je kenteken?
Geplaatst: do 24 dec, 2015 10:08
door Michiel van G.
helaas niet.
Maar bij alle 2cv's en Dyane's die ik heb langszienkomen met de door mij hierboven genoemde locatiebeschrijving, zat het nummer op de bovenplaat van het chassis, zoals ik hierboven ook beschreef.
Geplaatst: do 24 dec, 2015 16:59
door JustARoadster
Probeer anders een ander rdw keuringsstation. Vaak wisselen ze informatie slecht uit.
Geplaatst: do 24 dec, 2015 21:59
door Rossero
Ik kan Almelo ten zeerste aanraden
Ik vind het overigens heel erg slecht dat de auto nu een 'plantenbak' zou worden, de eend bestaat toch gewoon? En ze kunnen naast het chassisnummer toch ook het koetsplaatje en het motornummer controleren? Hoe illegaal het nummer ook moge zijn, grote kans dat het wel gewoon het bijbehorende nummer is, en dat weten ze zelf ook.
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 10:08
door Bertje Beige
De origineel in NL geleverde 79 er die ik ken heeft ook de omschrijving "in bodemplaat voor voorzitting", maar ik ken deze auto niet anders als dat het nummer in de rechter bodemplaat van de koets staat.
Wel weet ik dat van deze auto het chassis en de bodemplaten al vervangen zijn, dus of het origineel ook zo was bij deze auto is niet meer te achterhalen
@LPGo, nou lees ik dit topic nog eens door, jij hebt dus een 79 er met "IN BODEMPLAAT VOOR VOORZITTING" en jouw andere heeft "V. R. VOORZITTING IN BODEMPLAAT", welk bouwjaar is de laatstgenoemde dan?
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 10:25
door deusjevo
Ik denk dat die andere eend een Club is?
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 10:30
door Bertje Beige
Club, Special of Charleston e.d. is volgens mij nooit op het kenteken vermeld toch? Alleen maar S6 als er een loodvrije motor in zat
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 12:58
door deusjevo
Het verschil is dat er bij een Club misschien rechter voorzitting (want 2 losse stoelen) staat en bij een Special alleen voorzitting (bankje dus)?
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 13:43
door verkuilm
Het hoort echt in het chassis. Dus op de bovenste chassisplaat en net uit het midden, zoals al eerder beschreven. Maar er zijn uitzonderingen. Vaker gezien.
Maar ik denk dat het grootste probleem is, nummer niet of nauwlijks leesbaar.
En de letters veel te groot. Dus er is ooit aan gerommeld.
Dat weet de RDW ook.
Zolang de RDW niet weet welke auto dit nu is, wat er mee gebeurt is, houdt je een probleem.
Dus iets van de historie opduiken, daar zit de beste kans.
Geplaatst: wo 30 dec, 2015 20:32
door hobbes
Dus er is ooit aan gerommeld.
Dat weet de RDW ook.
JA dat vraag ik me dus ook af : Weet de RDW dat wel, ik bedoel ik heb nog een eend met een douane nummer in de schuur staan, keurig met een groezelig a4tje. Heeft de Rdw een bestand waar al die herinslagen en wijzigingen van het nummer in staan? of staan er gewoon dat het nieuwe nummer op die plek hoort te staan?
Tuurlijk kan je aan een nummer zien dat er ooit iets aan gedaan is maar de vraag is vervolgens of dat uit winstbejag is gedaan of uit domweg gewoon herstellen?
Dus de oplossing is : haal ergens een schoon chassis vandaan, zet die eronder en sla met de geleende slagletters er keurig een nummer in. Vervolgens ga je naar een nieuw Rdw station en vraag keuring aan...
Sorry ik word soms zo moe van dat regeltjes geneuzel...
Overigens heb ik bij de dyane het nummer op de rechter achterpoot staan... (ooit door de RDW gedaan)
Geplaatst: do 31 dec, 2015 17:29
door LPGo
hobbes schreef:Dus er is ooit aan gerommeld.
Dat weet de RDW ook.
JA dat vraag ik me dus ook af : Weet de RDW dat wel, ik bedoel ik heb nog een eend met een douane nummer in de schuur staan, keurig met een groezelig a4tje. Heeft de Rdw een bestand waar al die herinslagen en wijzigingen van het nummer in staan? of staan er gewoon dat het nieuwe nummer op die plek hoort te staan?
Precies, dit is dus waar ik ook mee zit... Volgens mij heeft de RDW dit dus vroeger nooit bij gehoiuden en nu er ineens golfjes en Merceddessen omgekat worden, moeten wij er de dupe van worden... aAlleen heb ik dus geen poot om op te staan... Dat zegt de RDW man ook, ik mag alles van de auto gebruiken behalve het chassis en kenteken..
De RDW kan dus ook niet zeggen dat het niet het originele chassis is.. Dit is dus in mijn ogen het probleem...
hobbes schreef:
Tuurlijk kan je aan een nummer zien dat er ooit iets aan gedaan is maar de vraag is vervolgens of dat uit winstbejag is gedaan of uit domweg gewoon herstellen?
Dit is dus ook het grote probleem waar ik mee zit en waar ik me niet in kan vinden...
hobbes schreef:
Dus de oplossing is : haal ergens een schoon chassis vandaan, zet die eronder en sla met de geleende slagletters er keurig een nummer in. Vervolgens ga je naar een nieuw Rdw station en vraag keuring aan...
Sorry ik word soms zo moe van dat regeltjes geneuzel...
Helaas dit is dus nu te laat omdat e.e.a. al geblokkeerd is door de RDW..
hobbes schreef:
Overigens heb ik bij de dyane het nummer op de rechter achterpoot staan... (ooit door de RDW gedaan)
Ondertussen kan ik aantonen dat mijn chassisnummer origineel nooit in het chassis gestaan heeft en dat het ooit een keer in het chassis is geslagen met het vervangen van de vloerplaat en waarschijnlijk is dit zelfs geaccepteerd door de RDW... en nu 20 jaar later gaan ze moeilijk doen.... daar is waar ik moeite mee blijf houden...