Pagina 3 van 3

Geplaatst: za 10 jun, 2017 09:23
door Punky
Vloeibare pakking is voldoende.

Remklauwen hoeven niet los. Alleen de remleiding moet los. Dus je zult later wel moeten ontluchten. Vers dan meteen alle LHM, je bent toch bezig. ;-)

Geplaatst: za 10 jun, 2017 16:22
door Thijs
Ja, dus als je op een handige manier je klauwen wel verwijderd hoeft de leiding niet los en dus ontluchten niet nodig.
Je draait dan 1 bout uit de klauw en de andere een fractie los.
Dan de klauw kantelen en de eerste bout er weer in met een moer er op.
Dan kan bout 2 er uit en is de klauw los van de bak.
Remleiding blijft vast zitten en de olie blijft er in.
Scheelt een hoop gedoe.

Geplaatst: zo 11 jun, 2017 12:55
door Punky
Oja, die methode is ook mogelijk inderdaad.

Geplaatst: di 13 jun, 2017 19:13
door Willem2
Even korte vraag: met hoeveel nm moet de moer worden vastgezet? Het enige wat ik vond was 7-9 kgm, wat dan neerkomt op 70-80 nm. Kan iemand dat bevestigen?

Foto's en verslagje komen hopelijk vanavond

Edit:

Bak lijkt in twee versnellingen tegelijk te staan, blijkbaar is er meer aan de hand. Zal binnenkort het bovendeksel eens loshalen.

Geplaatst: wo 14 jun, 2017 23:19
door Willem2
Vanavond weer eens bezig geweest. Alles lijkt naar behoren te schakelen, syncro ring zit ook nog goed.

Als ik 1 wiel opkrik, de bak in zijn vrij zet en dat wiel probeer rond te draaien gaat dat echter zwaar. Te zwaar lijkt me.

Ik heb gisteren alleen de moer met het wormwiel opnieuw vastgezet en geborgd. De bak ging daarvoor nog soepel rond. Wat heb ik verkeerd gedaan? Het lijkt alsof de prise as en de primaire as niet meer goed los van elkaar kunnen draaien.

Wie weet raad?

Geplaatst: do 15 jun, 2017 23:12
door Willem2
Nou, weer lekker gesleuteld :?
De moer met het wormtandwiel moet dus NIET met 80 nm worden vastgezet. Heb hem vandaag weer losgehaald en zo vastgezet dat ie net nog een beetje ruimte heeft. Nu draait alles weer zoals het hoort. De moer goed geborgd en alles weer in elkaar. Nog even een klein rondje gereden en het schakelt weer heerlijk :D

Nog wat foto's:

Afbeelding
De telleraandrijving was niet meer helemaal zoals het hoort, daar zit een nieuwe (tweedehands) in.

Afbeelding
Het oude achterdeksel, met wat losse stukjes die ik op het chassis vond. Niet zo raar dat het lekte.



Afbeelding
Oud en ¨nieuw¨

Ik heb overigens de bak niet uitgebouwd. Je hoeft eigenlijk allen het rechter spatbord eraf te halen en je kunt er prima bij. Wat wel heel erg handig is is een ringratelsleutel met een scharnierend ratelgedeelte, uiteraard 11mm. Ik heb er een gekocht bij de Gamma voor 11 euro.

Afbeelding

Als ik alles in een keer goed had gedaan :oops: , was ik denk ik in 1,5 uur klaar geweest.