Pagina 3 van 5
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 31 dec, 2019 17:27
door Thijs
Wat mooi dat je die brief nog hebt.
Ja, inderdaad boeide het de douane niks.
Toen het naar de RDW is verplaatst begon het gedoe...
Die brief moet je goed bewaren, of nu alsnog door de RDW laten inslaan.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 31 dec, 2019 19:36
door hobbes
NEEE vooral niet naar de RDW mee gaan!!!!!!!
nu heb je nog de keuze dat je legaal elke avond een ander chassis eronder mag sleutelen

je hebt een rechtsgeldig formulier dus waarom zou je dat veranderen? Ik heb bij de casper en hobbes eend ook zo'n formulier ( in 1998 eronder gezet) De douane vond dat opneings en sluitingsteken maar lastig en van hun mocht ik het weglaten "zet maar een sterretje "zeiden ze

zogezegd zo gedaan. nu zit ik stiekeum wel eens aan een Barbour te denken, in combinatie met een aftak as hoef ik dus niet naar de rdw tegen die tijd, want dan klik hem zo los naar 2 wiel aangedreven en dat staat op kenteken.
De dyane heeft ook mooie papieren, daar staat bij een heleboel vakjes G.G.B ( geen gegevens bekend) oftewel die is bijna vogelvrij

Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 31 dec, 2019 19:42
door Thijs
Ja, zo kun je het ook bekijken.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 31 dec, 2019 20:16
door deusjevo
In mijn Dyane is het chassisnummer voor de rechter voorstoel ingeslagen,
Op het kentekenbewijs staat:
Plaats chassisnummer: Niet geregistreerd
Ik weet niet wanneer het chassis vervangen is, is bij de vorige eigenaar uitgevoerd.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 13:10
door Twécévé
Besloten dat mn eend op een ander chassis moet. Is geen mooi weer eend dus galva is een must. Volgens mij moet ik de A kwaliteit hebben (niet de golvense B kwaliteit) zoals die door Zutphen gemaakt wordt. Schijnt goed te passen en goedkoper dan originele versie die gegalvaniseerd wordt.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 13:24
door Twécévé
Nog een vraag. Bij burton2cvparts wordt bij het chassis gesproken over thermisch verzinkt en gegalvaniseerd. Dat zijn toch twee verschillende dingen? Ik moet namelijk geen kat in de zak maar gelijk een goed roestbestendig chassis.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 14:22
door VincentK
Gegalvaniseeerd is elektrolytisch behandeld, een relatief dun laagje offer metaal. Weinig effect op het onderliggende metaal.
Thermisch verzinkt is ondergedompeld in een zinkbad, relatief dikke laag offer metaal. Door thermische werking iets meer effect (=golven) van onderliggende metaal.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 15:14
door Twécévé
Als ik zo rondkijk kom ik de volgende roestwerende chassis tegen:
- Origineel van Club Cassis. Origineel en past dus perfect. 1400
- Burton2cv parts. Niet origineel maar wel origineel lijkend en past heel goed: 750
- Duck city (buizenframe; ontworpen om goed te kunnen verzinken): 775
- Chassis de Paris van eendengarage uit Eindhoven. 1575
- Chassis van Der Franzose: 900 euro
- Wheels chassis: zwaar en stevig geschikt voor off road. Prijs ?
Alle bovenstaande chassis lijken me allemaal gegalvaniseerd (dranghek uiterlijk) en allemaal RDW proof. Met de pasvorm zit het bij allemaal ook goed wat ik hoor links en rechts.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 16:32
door gillis
Geloof dat die van mij ook uit Eindhoven komt...
Maar bij eendenspul (Jan & Coosje) gekocht.
Erg tevreden over niet te stijf iets wat grof maar prima pasvorm.
https://eendenspul.nl/producten/2cv/ond ... erd-detail
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 17:02
door Erikjan
VincentK schreef: ↑ma 13 jan, 2020 14:22
Gegalvaniseeerd is elektrolytisch behandeld, een relatief dun laagje offer metaal. Weinig effect op het onderliggende metaal.
Thermisch verzinkt is ondergedompeld in een zinkbad, relatief dikke laag offer metaal. Door thermische werking iets meer effect (=golven) van onderliggende metaal.
Dat klopt inderdaad alleen in praktijk gebruikt iedereen de term gegalvaniseerd ook voor thermisch verzinkte chassis. Het chassis van B is 100% thermisch verzinkt maar op de site staat gegalvaniseerd.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 19:10
door Thijs
Er is ook nog een verzinkt chassis van De Graaf.
Deze lijkt op een originele en golft wat meer dan een B chassis.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 13 jan, 2020 20:53
door Denny
Als je een echt roestbestendig chassis zoekt in zutphen verkopen ze schijnbaar ook een rvs chassis. Dubbele van de prijs maar dat roest nooit. Iemand ervaring met dat chassis?
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 14 jan, 2020 08:04
door Twécévé
Ik twijfel erg wat de goede keuze is. Huidig chassis is 16 jaar oud en helemaal door. Komt uit Zutphen en is in Argentinië gemaakt. Volgens mij was dat een De Graaf chassis. Die gegalvaniseerde uit Zutphen komen daar volgens mij ook vandaan. Heb ik dan eenzelfde chassis die door een zink bad gehaald is? 10 jaar garantie op doorroesten staat er bij. Dat kan je bij een gewoon chassis al geven zonder risico.
Of zijn het echt verschillende fabrikanten zoals hier opgemerkt:
Thijs schreef: ↑ma 13 jan, 2020 19:10
Er is ook nog een verzinkt chassis van De Graaf.
Deze lijkt op een originele en golft wat meer dan een B chassis.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 14 jan, 2020 10:38
door Thijs
Ah gefeliciteerd, je hebt dat waardeloze chassis uit Argentinië.
Dan is het nog een wonder dat hij het zo lang heeft uitgehouden.
De meesten waren na een paar jaar al verrot.
Dat was absoluut geen De Graaf chassis.
Die had toen geen chassis.
In die tijd was dat ding uit Argentinië de enige optie.
Cassis was toen de productie van de origine chassis aan het opstarten en daar heb ik er ook 1 van. Daar zit nog steeds geen spatje roest op, ondanks dat de auto altijd buiten staat.
De chassis van B komen niet meer uit Argentinië.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 14 jan, 2020 11:48
door Tom Duckpower
Hier bij 2 van de 3 eenden een Der Franzose eronder gezet.
Voor eend 3 ligt hetzelfde chassis al te wachten.
Past goed en is netjes afgewerkt.