Beste Rode Aca,
zou je wat meer kunnen vertellen over de plekken met laswerk,
ik heb nog 2 achterste laadvloerbalken liggen die goed zijn en over zijn van mijn aca pickup project.
ik ben benieuwd of ik je evt met laswerk kan helpen....
groetjes Evan
(ps elke Acadiane die gesloopt wordt is zonde! en ik heb er tot mijn spijt al 2 moeten slopen, dus vandaar dat ik deze keer maar een pickup van eentje met slechte bak maak omdat ie dan tenminste voortleeft....)
Ben in dubio, verkopen of nog een jaar rijden?
Tja... dat zou je eigenlijk moeten zien.
Het chasis:
(dat is natuurlijk het belangrijkste), is redelijk met wel hier en daar verstevigingsplaten op gelast op plekken, waar de veerpotsteunen zitten.
en hier en daar in de langsbalken.
De carosserie:
Onder de laadvloer liggen dwarsbalken, de middelsten zijn al aardig door aan de einden.
Eigenlijk de eerste balk, die ligt tussen de voorste kabine en de laadbak is ook van onder met wat gaten erin.
De achterste, waar ook de achterbumperstang aan zit, met de onderplaat, onder de achterdeuren is allemaal al aardig rot, het was al eens gelast geweest maar weer rot en ook links achter schade, tegen een boom geweest.
De achterdeuren zijn in opmerkelijke goede staat, geen roest.
De laadvloer zelf zit ook op de plekken waar de balken zitten los en doorgeroest.
De wielkasten zijn ook al eens platen gewoon eroverheen gelast, (ja,ja zo deed mijn gewone autobeun het altijd), dus eronder is het gewoon doorgegaan en zitten weer gaten in.
De voorkoets, met de zitplaatsen:
Daarvan zijn de bodemplaten ook al gelast, maar met meer zorgvuligheid, en dat is nog goed.
De bodem plaat van het chasis aldaar is ook weer vastgelast, maar ik dacht aan de onderrail van een van de zij bodemplaten, dat hoort eigenlijk niet, daar dan je de koets niet gewoon eraf kan bouten, als dat eens zou moeten, moet je het weer losslijpen.
Zover ik kan zien is de voetenbak wel goed, maar ja, ik kan er niet in kijken.
De deurstijlen op diverse plaatsen ook met een gat erin, zelfs boven bij het hoofd, zodat het tocht op mijn oog, heber dus volgestopt tegen de tocht.
De deuren zelf onderaan ook al slecht en gelast geweest, maar heb wel andere (blauwe) deuren, (mijn auto is rood), staan in de kelderbox, maar die zijn van een dyane met schuiframen, dus geen draairamen zoals van de acadyane, dus weet niet of ik ze kan gebruiken.
Mechanisch:
Een veerpot (rechter) zit een gat in, gewoon ergens in het midden, moet ook plaatje op gelast.
Eigenlijk zou er een set goede wielen op moeten, want die zijn aardig roestig en kan geen tubeless banden meer erop, daar sommige velgen lek zijn, dus er zitten binnenbanden in.
Het lijkt erop dat de vooruitlaatpot lek begint te raken, heb nog niet naar gekeken, of een mototophangrubber veert niet meer, want sins kort bij gas geven, als hij moet trekken, helling op of zo, hoor en voel ik een zwaar trillend gebrom.
Normaal stationair loop de motor heel rustig en stil, dus dan zou het toch de uitlaat niet kunnen zijn.
De motor gebruikt geen drup olie, maar ik rij ook vrij weinig, 135.000 echte kilometers
Niet veel voor die 22 jaar
heb die acadyane echt zelf nieuw gekocht
heb de bonnen ook nog.
Schijfremmen, remklauwen, fusees, achterwiellagers en koppeling, zijn afgelopen 2 jaren vervangen door nieuwe.
De bak is ook 2 jaar geleden vervangen, door een 2e handse goede bak, zelfde type, ook orgineel van een acadyane.
Er zit een nieuwe accu in.
Dus heb er wel veel aan gesleutelt, vandaar dat ik er nog steeds mee kan rijden.
Maar ik begin nu toch echt zoveel tegen op te zien aan al dat werk en wil gewoon een auto hebben, die zonder veel onderhoud me van a naar b brengt.
Ik woon in een flat in Amsterdam, en heb geen mogelijkheid om grote klussen aan die auto te doen, het enige wat ik daar kan doen is af en toe de kontaktpuntjes en bougies vervangen.
Die familie/kennis van mij daar in overijssel heeft wel een brug en lasspullen en heb het ook al die jaren bij hem laten doen, maar wat er allemaal zou moeten gebeuren, heeft hij ook geen tijd en (zin) of ruimte voor, daar die auto dan langdurig op de brug zou moeten staan, terwijl hij telkens andere auto's van de buurt er tussendoor krijgt.
Het is ook een geen hobbyist voor eendachtigen.
Ikzelf kan het niet en wordt me te zwaar, ben al wat ouder.
Tja.....ik weet niet wat handiger is.....gewoon verkopen, maar wat krijg je ervoor in deze staat en weet ook niet wat het allemaal gaat kosten met al dat laswerk, tegen wat ik er bij verkoop dan voor krijg, of het moet zijn dat ik nog een of twee jaar mee door kan rijden.
Als ik net zoveel uit moet geven voor het opknappen en ik krijg er hetzelfde voor terug heeft het weinig zin, kan ik hem net zo goed meteen verkopen, bespaart me veel tijd die ik in opknappen moet steken, behalve als ik hem wil houden.
Maar ik heb ook geen zin meer in het alsmaar sleutelen aan een auto, en wil gewoon van a naar b kunnen rijden en dan maakt het niet zoveel uit met wat voor een auto.
Ik wil nu gewoon probleemloze zekerheid met een auto.
Ik ben blijkbaar niet meer zo verfente liefhebber meer van een 2CV, vroeger wel, maar toen was ik jong en draaide mijn hand er niet voor om aan sleutelwerk, ook omdat ik al die jaren die familie-kennis had, maar die wordt ook al te oud om dit voor de liefhebberij te blijven doen, dus dat valt ook al weg voor mij.
Een 2CV is wel leuk voor mij, als ik net zoals bij een anderen recentere auto niet zo veel aan hoeft te sleutelen, dus dan zou ik zo'n 2CV moeten laten onderhouden, door iemand, maar dan ben ik, denk ik wel duur uit, met zo'n auto als ik alles door anderen moet laten doen.
Het aanbod van jou, Evan, is wel aantrekkelijk, maar wat gaat me dat allemaal kosten en hoe moeten we dat regelen, zou de auto dan een tijdje bij je moeten staan? ik kan wel een tijdje zonder auto, hoor.
Maar soms denk ik aan gewoon verkopen, dan hoef ik al die energie niet meer in te steken, en kan een echte entousiast het gaan opknappen, zodat de acadyane in de kollectie blijft.
Ik zit al soms stiekem te kijken op marktplaats naar gewoon een cuore, suzuki of subaru, fiat panda of zo.
Ja het lijkt vloeken in de kerk op een 2CV site, maar ik wil gewoon zonder veel geklungel en gesleutel rijden, dat zal wel aan mijn leeftijd liggen, de zin is er niet meer zo.
Zie voor weinig geld totaal roestvrije auto's staan en heb er ook al naar gekeken en in gereden, ja het is anders dan een 2CV toch allemaal pittiger en luxer, och ik hoef niet meer een auto, als inverstering later, als zo'n autotje maar een paar jaar probleemloos rijdt, ben ik tevreden.
Ik mag over een paar jaar toch niet meer rijden met een auto in Amsterdan, als ik de groen links plannen moet geloven, je kunt nergens meer parkeren, zonder millionair te zijn, wegens de tarieven en dat is ook een van de redenen, waardoor het entausiastme voor een leuke auto mij vergaan is.
Om de belastingvrij rijden over een paar jaar hoef ik het druk te maken, daar ik maar 20 euro per kwartaal betaal voor deze acadyane en dat is al bijna niks.
Mvrgr,
Theo.
Het chasis:
(dat is natuurlijk het belangrijkste), is redelijk met wel hier en daar verstevigingsplaten op gelast op plekken, waar de veerpotsteunen zitten.
en hier en daar in de langsbalken.
De carosserie:
Onder de laadvloer liggen dwarsbalken, de middelsten zijn al aardig door aan de einden.
Eigenlijk de eerste balk, die ligt tussen de voorste kabine en de laadbak is ook van onder met wat gaten erin.
De achterste, waar ook de achterbumperstang aan zit, met de onderplaat, onder de achterdeuren is allemaal al aardig rot, het was al eens gelast geweest maar weer rot en ook links achter schade, tegen een boom geweest.
De achterdeuren zijn in opmerkelijke goede staat, geen roest.

De laadvloer zelf zit ook op de plekken waar de balken zitten los en doorgeroest.
De wielkasten zijn ook al eens platen gewoon eroverheen gelast, (ja,ja zo deed mijn gewone autobeun het altijd), dus eronder is het gewoon doorgegaan en zitten weer gaten in.
De voorkoets, met de zitplaatsen:
Daarvan zijn de bodemplaten ook al gelast, maar met meer zorgvuligheid, en dat is nog goed.
De bodem plaat van het chasis aldaar is ook weer vastgelast, maar ik dacht aan de onderrail van een van de zij bodemplaten, dat hoort eigenlijk niet, daar dan je de koets niet gewoon eraf kan bouten, als dat eens zou moeten, moet je het weer losslijpen.
Zover ik kan zien is de voetenbak wel goed, maar ja, ik kan er niet in kijken.

De deurstijlen op diverse plaatsen ook met een gat erin, zelfs boven bij het hoofd, zodat het tocht op mijn oog, heber dus volgestopt tegen de tocht.

De deuren zelf onderaan ook al slecht en gelast geweest, maar heb wel andere (blauwe) deuren, (mijn auto is rood), staan in de kelderbox, maar die zijn van een dyane met schuiframen, dus geen draairamen zoals van de acadyane, dus weet niet of ik ze kan gebruiken.
Mechanisch:
Een veerpot (rechter) zit een gat in, gewoon ergens in het midden, moet ook plaatje op gelast.
Eigenlijk zou er een set goede wielen op moeten, want die zijn aardig roestig en kan geen tubeless banden meer erop, daar sommige velgen lek zijn, dus er zitten binnenbanden in.
Het lijkt erop dat de vooruitlaatpot lek begint te raken, heb nog niet naar gekeken, of een mototophangrubber veert niet meer, want sins kort bij gas geven, als hij moet trekken, helling op of zo, hoor en voel ik een zwaar trillend gebrom.
Normaal stationair loop de motor heel rustig en stil, dus dan zou het toch de uitlaat niet kunnen zijn.
De motor gebruikt geen drup olie, maar ik rij ook vrij weinig, 135.000 echte kilometers

Niet veel voor die 22 jaar



Schijfremmen, remklauwen, fusees, achterwiellagers en koppeling, zijn afgelopen 2 jaren vervangen door nieuwe.
De bak is ook 2 jaar geleden vervangen, door een 2e handse goede bak, zelfde type, ook orgineel van een acadyane.
Er zit een nieuwe accu in.
Dus heb er wel veel aan gesleutelt, vandaar dat ik er nog steeds mee kan rijden.
Maar ik begin nu toch echt zoveel tegen op te zien aan al dat werk en wil gewoon een auto hebben, die zonder veel onderhoud me van a naar b brengt.
Ik woon in een flat in Amsterdam, en heb geen mogelijkheid om grote klussen aan die auto te doen, het enige wat ik daar kan doen is af en toe de kontaktpuntjes en bougies vervangen.
Die familie/kennis van mij daar in overijssel heeft wel een brug en lasspullen en heb het ook al die jaren bij hem laten doen, maar wat er allemaal zou moeten gebeuren, heeft hij ook geen tijd en (zin) of ruimte voor, daar die auto dan langdurig op de brug zou moeten staan, terwijl hij telkens andere auto's van de buurt er tussendoor krijgt.
Het is ook een geen hobbyist voor eendachtigen.
Ikzelf kan het niet en wordt me te zwaar, ben al wat ouder.
Tja.....ik weet niet wat handiger is.....gewoon verkopen, maar wat krijg je ervoor in deze staat en weet ook niet wat het allemaal gaat kosten met al dat laswerk, tegen wat ik er bij verkoop dan voor krijg, of het moet zijn dat ik nog een of twee jaar mee door kan rijden.
Als ik net zoveel uit moet geven voor het opknappen en ik krijg er hetzelfde voor terug heeft het weinig zin, kan ik hem net zo goed meteen verkopen, bespaart me veel tijd die ik in opknappen moet steken, behalve als ik hem wil houden.
Maar ik heb ook geen zin meer in het alsmaar sleutelen aan een auto, en wil gewoon van a naar b kunnen rijden en dan maakt het niet zoveel uit met wat voor een auto.
Ik wil nu gewoon probleemloze zekerheid met een auto.
Ik ben blijkbaar niet meer zo verfente liefhebber meer van een 2CV, vroeger wel, maar toen was ik jong en draaide mijn hand er niet voor om aan sleutelwerk, ook omdat ik al die jaren die familie-kennis had, maar die wordt ook al te oud om dit voor de liefhebberij te blijven doen, dus dat valt ook al weg voor mij.
Een 2CV is wel leuk voor mij, als ik net zoals bij een anderen recentere auto niet zo veel aan hoeft te sleutelen, dus dan zou ik zo'n 2CV moeten laten onderhouden, door iemand, maar dan ben ik, denk ik wel duur uit, met zo'n auto als ik alles door anderen moet laten doen.
Het aanbod van jou, Evan, is wel aantrekkelijk, maar wat gaat me dat allemaal kosten en hoe moeten we dat regelen, zou de auto dan een tijdje bij je moeten staan? ik kan wel een tijdje zonder auto, hoor.

Maar soms denk ik aan gewoon verkopen, dan hoef ik al die energie niet meer in te steken, en kan een echte entousiast het gaan opknappen, zodat de acadyane in de kollectie blijft.
Ik zit al soms stiekem te kijken op marktplaats naar gewoon een cuore, suzuki of subaru, fiat panda of zo.
Ja het lijkt vloeken in de kerk op een 2CV site, maar ik wil gewoon zonder veel geklungel en gesleutel rijden, dat zal wel aan mijn leeftijd liggen, de zin is er niet meer zo.
Zie voor weinig geld totaal roestvrije auto's staan en heb er ook al naar gekeken en in gereden, ja het is anders dan een 2CV toch allemaal pittiger en luxer, och ik hoef niet meer een auto, als inverstering later, als zo'n autotje maar een paar jaar probleemloos rijdt, ben ik tevreden.
Ik mag over een paar jaar toch niet meer rijden met een auto in Amsterdan, als ik de groen links plannen moet geloven, je kunt nergens meer parkeren, zonder millionair te zijn, wegens de tarieven en dat is ook een van de redenen, waardoor het entausiastme voor een leuke auto mij vergaan is.
Om de belastingvrij rijden over een paar jaar hoef ik het druk te maken, daar ik maar 20 euro per kwartaal betaal voor deze acadyane en dat is al bijna niks.
Mvrgr,
Theo.
Al 35 jaar bestel-eend rijder, eerst een Witte AZU250, daarna Rode AK400, nu Rode Acadyane. 
