Plop

De mijne is een 2cv6 club uit 1985, heeft nu 123198 op de teller, heeft 123 ontsteking en liep bij de laatste meeting in april 2003 ongeveer 1:14,90. Ook deels snelweg en deels stadsritjes. Het eerste wat meer dan het tweede. Ik heb tot nu toe niks aan de olie toegevoegd. Wel nu en dan een beetje loodvervanger aan de benzine (als ik er aan denk, meestal niet dus). Het merk olie wisselt regelmatig. Haalt ook de 120 wel maar niet van harte. De 110 gaat wel makkelijk. Ik probeer ook rustig 100 te rijden en ik haal inderdaad mijn voet omhoog als ik op snelheid zit. Rijdt rustiger en toch vlot.Syntax schreef:Ik ben benieuwd of mijn verbruik normaal is, verbuikt 1 op 13, gemixt met snelweg en hoofdzakelijk stadswerk.
2cv6 '87 met 130000 op het tellertje en 123 ignition.
hahahhahaBlueDuck schreef: Volgens mij maak je iedere japanse motorfietsrijder helemaal gek met zulke toerentallen..
Zo precies is dat nou ook weer niet, je auto hoeft maar een fractie scheef te staan en er gaat al minstens een halve liter meer of minder in. Dat maakt dan bij 50 km een verschil van 1 op 14 tot 1 op 20!Anyway, mijn eend rijdt 1 op 17 bij 110 (getest door een kilometer of 50 110 te rijden en daarna meteen vol te gooien, vrij precies lijkt me dus)