Pagina 3 van 6
Geplaatst: di 4 okt, 2005 10:22
door rusty
@le patron
beinvloed het niet werken van 't vacuumdoosje verder ook het lopen van de motor?
hoe kun je het doosje testen; doormeten? ik ben er al een keer mee aan het meten geweest, maar toen niet echt veel wijzer geworden....
ga binnenkort 2 of 3 visablokken reviseren, zit toch wel te denken aan een w-ignition, is er ook een doe het zelf kit?
greetz Rusty
vacuumdoosje
Geplaatst: di 4 okt, 2005 10:44
door no fear
wij hebben laast wel het vacuumdoosje getest
we hebben hem doorgemeten bij meer gas
kregen we wel door dat hij dat goed door kreeg.
maar ik zal er nog wel eens naar kijken.
thnx
Geplaatst: di 4 okt, 2005 11:06
door Le Patron
Rusty schreef:@le patron
beinvloed het niet werken van 't vacuumdoosje verder ook het lopen van de motor?
hoe kun je het doosje testen; doormeten? ik ben er al een keer mee aan het meten geweest, maar toen niet echt veel wijzer geworden....
greetz Rusty
In principe staat de ontsteking dan verkeerd en kun je dat merken.
Je kunt hem testen met een ohm meter, of hij doorverbind als je even krachtig aan de aansluiting van het doosje zuigt.
Doet hij niets dan kun je de 2 elektrische aansluitingen met elkaar verbinden, dat is beter dan dat hij niet werkt.
vacuum doosje
Geplaatst: di 11 okt, 2005 10:22
door no fear
ik ga er nog meer niet vanuit dat de onsteking fout staat
omdat we de sensoren in de houder van de vissa over hebben gezet op een eendebak.
dus aan de afstand van deze sensoren is niks veranderd.

vacuum doosje
Geplaatst: di 11 okt, 2005 10:51
door Le Patron
Als het vacuum doosje niet goed werkt dan is het ontstekings tijdstip fout.
Deze veranderd nl het tijdstip.
Dat betekent niet dat de sensoren verkeerd staan.
Geplaatst: di 11 okt, 2005 13:03
door rusty
afgelopen weekend nog maar eens gemeten, het vacuumdoosje dat erop zat verbond altijd door, hoge en lage onderdruk. toen een ander doosje van zolder gehaald en die doorgemeten, deze onderbreekt het contact als je erop zuigt. toch maar erop gezet om te kijken of dat resultaat had, de motor loopt nu beter, draait makkelijker hoge toeren (bijna hele weg naar huis 130 km/h gereden zonder probleem een keer zelfs de teller uit gereden 140?? )
maar het mooiste van alles, de temperatuur (waar het allemaal om begonnen was) bleef onder de 120 graden!
kan ik er dus vanuit gaan dat het ontstekingstijdstip niet klopt? omdat het vacuumdoosje nu verkeerd om schakelt (volgens de beschrijving van Le Patron) heb er trouwens een sensorbeugel op zitten van BCC, als de sensoren niet op het goede punt staan klopt het tijdstip niet.
greetz Rusty
vacuum doosje
Geplaatst: di 11 okt, 2005 13:18
door Le Patron
Dit klopt wel maar je meet volgens mij niet goed.
Je eerste vacuum doosje was niet goed want verbond nooit door.
De andere (goede) verbind door als je er aan zuigt. En is dus goed.
Hierdoor zakt dus je temperatuur omdat het vacuumdoosje door verbind als het moet en de het doorverbinden het tijdstip vervroegd zoals het hoort.
Dus doet het doosje het niet, dan vonkt de ontsteking te laat en wordt de motor te warm.
(dit heeft niets te maken met de sensorbeugel die wordt gebruikt)
Geplaatst: di 11 okt, 2005 14:27
door rusty
m'n eerst doosje verbond altijd door (geen weerstand gemeten met ohm meter!) dus in feite de oplossing die aangedragen werd als je een defect doosje hebt: een doorverbinding.
m'n tweede doosje verbreekt het contact als je eraan gaat zuigen!
precies andersom als je beschrijft, nu snap ik het niet echt meer denk ik...
greetz Rusty
WEERSTAND
Geplaatst: di 11 okt, 2005 15:52
door Le Patron
Let op als je de weerstand meet.
Houd de 2 draadjes van de meter eens tegen elkaar, wat meet je dan? Als het goed is een weerstand van 0.
Meet de weerstand van het oude doosje eens, nu geeft de meter hoogstwaarschijnlijk niets aan, dit betekend niet dat de weerstand 0 is maar juist dat de weerstand oneindig groot is en er dus geen doorverbinding is.
Geplaatst: di 11 okt, 2005 16:35
door rusty
nee weerstand is dan 0 (geeft dus door!)
meten
Geplaatst: di 11 okt, 2005 16:52
door Le Patron
Van het oude doosje?
Geplaatst: wo 12 okt, 2005 08:37
door rusty
ja van het oude doosje
nog even voor de duidelijkheid: het nieuwe doosje heeft ook weerstand 0 in rusttoestand en als je eraan gaat zuigen verbreekt de verbinding (oneindige weerstand)
greetz Rusty
ontbreken
Geplaatst: wo 12 okt, 2005 09:38
door Le Patron
Dat is net anders om.
In rust stand is de verbinding onderbroken. (weerstand oneindig groot)
Zuig je dan is hij door verbonden. (weerstand 0)
Is toch een kwestie van de meetgegevens goed aflezen.
Met een meter met wijzer (analoog) zal de wijzer helemaal naar rechts uitslaan als hij door verbind dus helemaal naar rechts is dan weerstand van 0.
Re: ontbreken
Geplaatst: wo 12 okt, 2005 10:28
door rusty
Le Patron schreef:Dat is net anders om.
In rust stand is de verbinding onderbroken. (weerstand oneindig groot)
Zuig je dan is hij door verbonden. (weerstand 0)
Is toch een kwestie van de meetgegevens goed aflezen.
Met een meter met wijzer (analoog) zal de wijzer helemaal naar rechts uitslaan als hij door verbind dus helemaal naar rechts is dan weerstand van 0.
ja dat weet ik, heb ook elektro- tech opleiding, weet dus wel wat weerstand is en wat niet. Wel maak ik uit het antwoord op dat mijn doosje precies verkeerd om werkt, maar de prestaties zijn omhoog gegaan en het verbruik naar beneden, ook is de temparatuur flink gedaald!
dus alles met elkaar werkt het wel, alleen niet zoals het volgens Citroen bedoeld is.
greetz Rusty
vacuumdoosje
Geplaatst: wo 12 okt, 2005 10:46
door no fear
nou dat kun je dus haast niet meten kun je beter gewoon een ander vacuumdoosje proberen dus?
moet ik dat ook maar eens proberen!
dan gaan er wel veel vacuumdoosjes stuk als ik dat zo hoor?
[/img]