[beginner] Aanschaf 2cv bestel.
-
- Regelmatige poster
Ik heb sterk het gevoel dat de witte beter is. Wie weet wat er allemaal onder het tapijt zit en een mannetje die misschien aan het chassis heeft gelast. Denk dat die mensen de aca willen verkopen omdat er nog wel wat aan te doen valt binnenkort misschien wel een chassis wissel. Heb je het chassis verder goed gecontroleeerd???
Denk ook aan dat een prachtige aca die jaren mee kan zoals in de advertentie geen 1750 als vraagprijs hoort te hebben ofwel er zit iets vreemds aan.
Denk ook aan dat een prachtige aca die jaren mee kan zoals in de advertentie geen 1750 als vraagprijs hoort te hebben ofwel er zit iets vreemds aan.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
Ik ga er nog 1 bekijken, deze heeft in 3 jaar 20km gereden, dit was nl. een "reserve wagen"Het chassis is vernieuwd geloof ik.
De foto's zien er aan de buitenkant goed (lees roestvrij) uit. Dan nog ff het motortje bekijken en ff kijken of het chassis wel echt citroen is. Als ik de koopwijzer goed begrijp.
Ik wil dan denk ik even langs eendespul om de auto eens te laten bekijken
De foto's zien er aan de buitenkant goed (lees roestvrij) uit. Dan nog ff het motortje bekijken en ff kijken of het chassis wel echt citroen is. Als ik de koopwijzer goed begrijp.
Ik wil dan denk ik even langs eendespul om de auto eens te laten bekijken
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!
-
- Veelvuldig poster
op een foto ziet een auto (ja ook een eend/aca) er meestal wel goed uit! pas als je een close up foto ziet kun je beter beoordelen offie ok is of niet!
op basis van de foto's durf ik geen advies te geven (al ziet de witte er wel beter uit).
eigenlijk is het beste advies: neem iemand mee die al langer in de eendelarij zit!
Afgelopen weekend heb ik ook een Acadiane gekocht, het chassis zag er goed uit, alleen een beetje oppervlakte roest, tot ik goed ging kijken en ontdekte dat er bij de voetenbak een gat in het chassis zit, nu ben ik zelf goed in staat om dat te repareren dus dat is verder geen probleem, maar je koopt snel iets (in je enthausiasme) waar (te) veel werk aan zit!
je kunt dan beter €500/1000,-- meer uitgeven en lange tijd zorgeloos rijden i.p.v. binnen een jaar datzelfde bedrag uitgeven en maar hopen dattie dan wel OK is!
iig succes met de zoektocht/aanschaf
greetz Rusty
p.s. ik heb de koets niet nodig, zet ik binnenkort te koop, zit iig een harde achterbalk in! en de bodem is volgens mij ook nog wel ok
op basis van de foto's durf ik geen advies te geven (al ziet de witte er wel beter uit).
eigenlijk is het beste advies: neem iemand mee die al langer in de eendelarij zit!
Afgelopen weekend heb ik ook een Acadiane gekocht, het chassis zag er goed uit, alleen een beetje oppervlakte roest, tot ik goed ging kijken en ontdekte dat er bij de voetenbak een gat in het chassis zit, nu ben ik zelf goed in staat om dat te repareren dus dat is verder geen probleem, maar je koopt snel iets (in je enthausiasme) waar (te) veel werk aan zit!
je kunt dan beter €500/1000,-- meer uitgeven en lange tijd zorgeloos rijden i.p.v. binnen een jaar datzelfde bedrag uitgeven en maar hopen dattie dan wel OK is!
iig succes met de zoektocht/aanschaf
greetz Rusty
p.s. ik heb de koets niet nodig, zet ik binnenkort te koop, zit iig een harde achterbalk in! en de bodem is volgens mij ook nog wel ok
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
Hoi
Nog een paar dingen die ik mis:
Motor en bak, maak je hier niet druk over, als je zoekt heb je een andere motor en bak voor 200 euro en plaatsen is een fluitje van een cent.
Wegenbelasting is idd iets van 100 euro per jaar met gewoon geel kenteken
verzekering kan vaak goedkoop op een semiklassieker polis (op naam van je vader?)
Neem iemand mee, een miskoop is heel snel gedaan!!!!
groet frank
Nog een paar dingen die ik mis:
Motor en bak, maak je hier niet druk over, als je zoekt heb je een andere motor en bak voor 200 euro en plaatsen is een fluitje van een cent.
Wegenbelasting is idd iets van 100 euro per jaar met gewoon geel kenteken
verzekering kan vaak goedkoop op een semiklassieker polis (op naam van je vader?)
Neem iemand mee, een miskoop is heel snel gedaan!!!!
groet frank
Over die kenner meenemen maak ik me niet zo veel zorgen, ik ga eerst kijken en voordat ik tot aanschaf overga zeg ik dat ik de auto bij een 2cv kenner wil laten checken, dus al die dingen van de aankoopwijzer maar dan bekeken door een "pro" eventuele kosten zijn dan voor mij. Maar dan weet ik zeker dat 'ie goed is.
Ik merk dat mensen het een beetje overdreven vinden hoe ik dit wil maar ja, het blijft je eerste autootje he!
UPDATE: Ik heb maar even met eendenspul gebelt dit is vlakbij waar ik ga kijken om te vragen of ik zaterdag ff langs kan komen om tegen een vergoeding de auto te laten inspecteren.
Helaas momenteel niemand thuis.
Ik merk dat mensen het een beetje overdreven vinden hoe ik dit wil maar ja, het blijft je eerste autootje he!
UPDATE: Ik heb maar even met eendenspul gebelt dit is vlakbij waar ik ga kijken om te vragen of ik zaterdag ff langs kan komen om tegen een vergoeding de auto te laten inspecteren.
Helaas momenteel niemand thuis.
Nou de aca die ik zaterdag wil gaan bekijken kan ik niet meenemen naar eendenspul, dit was wel mijn bedoeling maar de auto is geschorst.
Nu kan ik em zelf niet goed bekijken, althans daarvoor weet ik er te weinig vanaf, zijn er mensen in de buurt van vught die eventueel tegen een kleine vergoeding zo'n auto kunnen doorlichten?

-
- Regelmatige poster
Ik moet zaterdag werken dus kan niet komen helaas. Tevens zijn er betere eendenkenners op dit forum. Dit is ook nog een aparte aca voor 1850,- http://www.tijno.nl/images/acadiane.pdf
Dat is inderdaad een hele aparte, jammer van al die stickers die krijg ik er nooit af. Ik had em al gezien, maar ik kijk toch liever verder.
Eendenspul vertelde mij dat je best hoge eisen mag stellen aan een aca, dit omdat er weinig vraag naar is, en dat hij er laatst (3weekjes terug <snik><snik>) een hele goede voor 1900 met 3mnd garantie de deur uit heeft gedaan.
Eendenspul vertelde mij dat je best hoge eisen mag stellen aan een aca, dit omdat er weinig vraag naar is, en dat hij er laatst (3weekjes terug <snik><snik>) een hele goede voor 1900 met 3mnd garantie de deur uit heeft gedaan.
-
- Regelmatige poster
Kan je daar dan geen aca kopen misschien dat hij er nog aan een andere goede kan komen.jrutjes schreef:Dat is inderdaad een hele aparte, jammer van al die stickers die krijg ik er nooit af. Ik had em al gezien, maar ik kijk toch liever verder.
-
- Moderator
Ik woon in Vught en wil en kan wel naar een Aca kijken voor je, maar niet voor een kleine vergoeding.jrutjes schreef:zijn er mensen in de buurt van vught die eventueel tegen een kleine vergoeding zo'n auto kunnen doorlichten?

Ik weet niet of je al geweest bent, ander stuur je maar een pm.
-
- Veelvuldig poster
Of kijk eens op http://members.lycos.nl/deusjevootje/ !! Daar staat er ook een te koop of op www.eendenmarkt.nl oid..?
Frank Dekkers
Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
Das nou jammer het was allemaal net iets te laat. We zijn wezen kijken. We hebben de hele dag tussen de aca's gehangen. We hebben bijna een complete cursus motoronderhoud gehad we hebben de wagen aan alle kanten opgekrikt en er onder gelegen. Ik heb er in gereden. En de hele koets geinspecteerd.
Nou ja, we zijn zo gek geweest om zonder "second opnion" de koop maar te sluiten. Ik had het gevoel dat we na die dag toch wel genoeg geleerd hadden om een oordeel te vellen, de eigenaar rijd al 30 jaar eend en weet er echt heeeeel veeeeel vanaf. Donderdag gaan we de auto ophalen. De eigenaar bouwt er voor die tijd nog elektronische ontsteking in, we krijgen alle onderdelen die er dan uit gaan mee, voor het geval dat.........
Ik denk dat ik vanaf donderdag in nieuwe topics ga posten. Met technische/onderhoudskundige vragen. Bedankt allemaal voor jullie adviezen en foto's volgen nog, er zijn er al een paar te zien op jrutjes.tk!!!
Nou ja, we zijn zo gek geweest om zonder "second opnion" de koop maar te sluiten. Ik had het gevoel dat we na die dag toch wel genoeg geleerd hadden om een oordeel te vellen, de eigenaar rijd al 30 jaar eend en weet er echt heeeeel veeeeel vanaf. Donderdag gaan we de auto ophalen. De eigenaar bouwt er voor die tijd nog elektronische ontsteking in, we krijgen alle onderdelen die er dan uit gaan mee, voor het geval dat.........
Ik denk dat ik vanaf donderdag in nieuwe topics ga posten. Met technische/onderhoudskundige vragen. Bedankt allemaal voor jullie adviezen en foto's volgen nog, er zijn er al een paar te zien op jrutjes.tk!!!