cilinders inkorten?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
dat dacht ik ook, maar ik heb ook een kluwer autohandboek die gaat tot '82 en tot dan hebben ze alleen 630 blokkies gebruikt en dat kleppendiagram komt overeen met 't eerste!backfire schreef:vind het zo wie zo raar schema rusty, bij de 1e opent de inlaat iets vroeger, wat gunstig is, maar sluit ook veel eerder, wat dus weer ongunstig is. bij de ander opent de uitlaat veel eerder en sluit later, wat lekker gunstig is.
ik heb het idee dat 2e schema van de 630 is.
wat betreft het olieschema, staat er niet in als plaatje, maar wel als text dacht ik, zal vanavond even kijken en posten.
ben trouwens ook op zoek naar 2 verbrede velgen als iemand iets weet? of als iemand ergens velgen laat verbreden, kunnen we 't misschien samen doen, is vast goedkoper!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
hier het motorsmerings schema in text
olie wordt uit het carter opgezogen door een zeef in de oliepomp die achterop de nokkenas is gemonteerd. van de pomp stroomt de olie via een vervangbaar filterelement naar de nokkenas en de krukaslagers en via uitwendige leidingen naar de cilinderkoppen. Een oliekoeler is parallel geschakeld met het smeercircuit, zodat een verstopte oliekoelerde oliestroom naar de lagers niet zal beperken, hoewel olei en de motor wel schade zullen oplopen door oververhitting. Via een overdrukklep komt de oie weer in het carter.
ik hoop dat je hier wat mee kunt !
greetz Rusty
olie wordt uit het carter opgezogen door een zeef in de oliepomp die achterop de nokkenas is gemonteerd. van de pomp stroomt de olie via een vervangbaar filterelement naar de nokkenas en de krukaslagers en via uitwendige leidingen naar de cilinderkoppen. Een oliekoeler is parallel geschakeld met het smeercircuit, zodat een verstopte oliekoelerde oliestroom naar de lagers niet zal beperken, hoewel olei en de motor wel schade zullen oplopen door oververhitting. Via een overdrukklep komt de oie weer in het carter.
ik hoop dat je hier wat mee kunt !
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik ben even aan 't rekenen geweest en ben tot de conclusie gekomen dat cilinders inkorten van een visablok heeft niet veel zin heeft, die heeft namelijk al een compressieverhouding van 9.5:1, een 2cv6 blok daarintegen heeft een compressieverhouding van 8.5:1 en kan dus ook naar 9.5:1, hoger moet je niet gaan, dan gaat ie pingelen! of je moet allerlei toevoegingen gaan gebruiken!
greetz Rusty
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27