Pagina 3 van 3

Geplaatst: zo 20 nov, 2005 23:18
door robin2cv
dat ga ik zekers doen. Hopenlijk niet teveel he. Misschien mijn koppen nog laten flowen en andere klappen steken maar dan moet nokkenas ander zijn en ik denk dat ik dan 500euro kes zal moeten uitgeven
en is veel centjes als je wil gaan samenwonen.
die keuzes ;););)

cu
robin

Geplaatst: ma 21 nov, 2005 09:01
door rusty
backfire schreef:vind het zo wie zo raar schema rusty, bij de 1e opent de inlaat iets vroeger, wat gunstig is, maar sluit ook veel eerder, wat dus weer ongunstig is. bij de ander opent de uitlaat veel eerder en sluit later, wat lekker gunstig is.

ik heb het idee dat 2e schema van de 630 is.
dat dacht ik ook, maar ik heb ook een kluwer autohandboek die gaat tot '82 en tot dan hebben ze alleen 630 blokkies gebruikt en dat kleppendiagram komt overeen met 't eerste!

wat betreft het olieschema, staat er niet in als plaatje, maar wel als text dacht ik, zal vanavond even kijken en posten.

ben trouwens ook op zoek naar 2 verbrede velgen als iemand iets weet? of als iemand ergens velgen laat verbreden, kunnen we 't misschien samen doen, is vast goedkoper!

greetz Rusty

Geplaatst: ma 21 nov, 2005 10:00
door backfire
Rusty ik heb de mijne naar hellevoetsluis gebracht. Doen dat daar vaker, maar moeten roestvrij zijn en dan vooral tussen velg en naaf.

Geplaatst: ma 21 nov, 2005 11:32
door rusty
backfire schreef:Rusty ik heb de mijne naar hellevoetsluis gebracht. Doen dat daar vaker, maar moeten roestvrij zijn en dan vooral tussen velg en naaf.
prijs???

Geplaatst: ma 21 nov, 2005 11:50
door backfire
35 euro per velg, let wel eend velgen zijn extreem dun spul, volgens die mannen moet je voor je eigen veiligheid altijd een binnenband monteren. Een 2cv velg is zo wie zo niet bedoeld als tubeless velg, maar dat is een ander punt

Geplaatst: ma 21 nov, 2005 18:06
door rusty
€ 35 is niet veel! heb al bedragen gehoord van ver over de €50,--!!

kun je mijn even 't exacte adres mailen/pm-men?

greetz Rusty

Geplaatst: ma 21 nov, 2005 18:23
door rusty
hier het motorsmerings schema in text
olie wordt uit het carter opgezogen door een zeef in de oliepomp die achterop de nokkenas is gemonteerd. van de pomp stroomt de olie via een vervangbaar filterelement naar de nokkenas en de krukaslagers en via uitwendige leidingen naar de cilinderkoppen. Een oliekoeler is parallel geschakeld met het smeercircuit, zodat een verstopte oliekoelerde oliestroom naar de lagers niet zal beperken, hoewel olei en de motor wel schade zullen oplopen door oververhitting. Via een overdrukklep komt de oie weer in het carter.

ik hoop dat je hier wat mee kunt !

greetz Rusty

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 15:55
door rusty
ik ben even aan 't rekenen geweest en ben tot de conclusie gekomen dat cilinders inkorten van een visablok heeft niet veel zin heeft, die heeft namelijk al een compressieverhouding van 9.5:1, een 2cv6 blok daarintegen heeft een compressieverhouding van 8.5:1 en kan dus ook naar 9.5:1, hoger moet je niet gaan, dan gaat ie pingelen! of je moet allerlei toevoegingen gaan gebruiken!

greetz Rusty

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 17:10
door Lelijke Eend
Kan je je berekeningen hier eens plaatsen ?

Geplaatst: di 29 nov, 2005 08:40
door rusty
moet even kijken wanneer ik tijd heb, het moet ook een beetje te bgrijpen zijn voor iedereen die er niet echt in thuis is!..