Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 24 nov, 2005 19:40
door SanMar
Ik geloof na 1982 hebben alle eenden schijfremmen.

Die hebben mijn voorkeur! Zijn veiliger, zitten minder snel vast, zijn makkelijker af te stellen.

Sterker nog, een Eend met schijfremmen gebruikt zijn achterremmen (trommel) vaak nauwelijke meer.

Sorry, lees nu pas de reacties van anderen (volgende pagina.) Beetje dubbel verhaal dus... :oops: :oops:

Geplaatst: do 24 nov, 2005 19:54
door patje74
SanMar schreef:Ik geloof na 1982 hebben alle eenden schijfremmen.

Die hebben mijn voorkeur!
Maar de chassis zijn slechter....
Daarbij komt dat ik met mijn trommeleend uit '81 al 6 jaar probleemloos rem. (Maar die heeft ook zo'n pisbakkenstalen chassis er onder. De nieuwe ligt reeds klaar!)

Geplaatst: do 24 nov, 2005 23:41
door Rens
Nou ervaring met trommels heb ik al genoeg met de kevert, maar des te minder dus met schijfen. Maar ik weet even wat ik moet weten! :D THNX ieg! :D

Rens

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 11:54
door Rens
Ik ben gisteren wezen kijken bij de charlestoneend. Helaas niet gekocht. Nou ja, helaas, eigenlijk niet, want hij was best slecht! De eend was al geknikt en hing één kant op. Op zich niet echt een verassing en erg, want dat wist ik. Maar de eend was nog voor een jaar gekeurd, .... tenminste vóórdat de huidige eigenaar hem geschorst had....:( En met de schorsing vervalt ook de keuring en was het hele voordeel weg van de auto.

Misschien kan ik een eend van een vriend van me overnemen, weliswaar geen charleston, maar wel een leuke eend! :)

Rens

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 14:00
door Gast
Ik hoop alleen dat niet iemand erin trapt met de vergissiing van de keuring. Het gebeurd vaker, maar de boete van de RDW is behoorlijk groot! (IEts van 300E geloof ik) En dat is natuurlijk jammer als het om een auto van 900 e gaat.

Rens

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 14:39
door Edwin
Rens schreef:HEt gaat om deze eend! Er staat weer duidelijk bij dat er bijna een jaar apk op zit, terwijl dat dus niet zo is omdat de auto geschorst is!

Rens
Ik ben ook bij die eend weze kijke..op de foto zag ie er wel leuk uit maar toen ik
daar es goed keek waren er toch nog wel wat plekjes, oa het dak moet vervangen worden wegens een scheur.
Ook moet het voorruitframe vervangen of gelast worden :( omdat er een gaatje rechtsonder bij het raam zit .
Verder moet er een nieuw chassis onder!
En dan vind ik E900 toch nog best veel omdat er dan toch nog veel kosten bij komen.

Edwin

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 15:01
door Frank Deusjevoo
Ja .. laswerk is wel het duurste.. dan gaat het geld hard van je af...

Vaak hoor ik ook dat het goedkoper is om meteen een redelijk goede eend te kopen dan er een te kopen waar veel aan moet gebeuren. De berekening die je maakt is in 99% van de gevallen te laag ingeschat, waardoor je veel duurder uit bent uiteindelijk.

Veel succes...

(als je nog wat leuks weet en je gaat er niet meer heen, zou ik het graag willen horen... alvast bedankt dan)

Frank

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 12:57
door Rens
Edwin schreef: Ik ben ook bij die eend weze kijke..op de foto zag ie er wel leuk uit maar toen ik
daar es goed keek waren er toch nog wel wat plekjes, oa het dak moet vervangen worden wegens een scheur.
Ook moet het voorruitframe vervangen of gelast worden :( omdat er een gaatje rechtsonder bij het raam zit .
Verder moet er een nieuw chassis onder!
En dan vind ik E900 toch nog best veel omdat er dan toch nog veel kosten bij komen.
Edwin
Ja idd, ... met name dat de eend gewoon NIET rijdbaar is zonder een resto. Oftwel: een restauratieproject dus. Daar ga ik zeker geen 900 e voor geven. Heeft ie nog uitgelegd waarom ie er 900 voor vraagt?
850 aanschaf eend
25 schorsen
25 benzine.....

Hij wilde eventueel de benzine schenken en kwam dus op 875 e.... Maar ja, ... wat heb ik nou aan die schorsing! :roll: :roll: :roll:

@Frank: Ik ben echt al een hele hoop eendjes tegen gekomen. Waarschijnlijk word het nu een van een vriend van me, die hem niet aan een vreemde kan verkopen! ;)

Houd jullie op de hoogte! :)

Rens