Besteleend
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik snap wel dat belgische eenden wat bijzonderder zijn, ...Zeker leuk als die wat andere details hebben dan franse, ...
Maar wat is er tegen een eend ophalen in Frankrijk? :roll Er rijden daar genoeg, en ik ben dan van mening, dan kunnen ze beter gekocht worden door liefhebbers (Zoals ik) dan door een boer die eigenlijk alleen maar 4 trekkers wil kopen..... (Zie het verhaal van de 52er besteleend waar het mee begon) Met alle dramatische gevolgen van dien....
En in Frankrijk zijn het óf ook liefhebbers óf gebruikwagens, en dat vind ik m.i. ook zonde. (om zulke oudjes dagelijks te gebruiken en dan uiteindelijk na een verkeersongeluk als nog te laten slopen)
En leeghalen, .... zoek ik ook één oude eend, ik handel er niet in!!
Maar wat is er tegen een eend ophalen in Frankrijk? :roll Er rijden daar genoeg, en ik ben dan van mening, dan kunnen ze beter gekocht worden door liefhebbers (Zoals ik) dan door een boer die eigenlijk alleen maar 4 trekkers wil kopen..... (Zie het verhaal van de 52er besteleend waar het mee begon) Met alle dramatische gevolgen van dien....
En in Frankrijk zijn het óf ook liefhebbers óf gebruikwagens, en dat vind ik m.i. ook zonde. (om zulke oudjes dagelijks te gebruiken en dan uiteindelijk na een verkeersongeluk als nog te laten slopen)
En leeghalen, .... zoek ik ook één oude eend, ik handel er niet in!!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat de liefhebber er in rijdt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze perfect gerestaureerd worden, maar oké.....Yannick schreef:Ik vind dat leuk, dat ze nog gebruikt worden. Da's nu net die goede, oude Franse sfeer! Als we ze allemaal perfect gaan restaureren en enkel 's zondags gebruiken...Dat zou pas triestig zijn
NL is hét oldtimer land in Europ, dus het is niet gek dat de autos naar NL komen. (Kwam de eerste DS-club niet uit NEderland??? )Maar om nou te zeggen dat de eenden in Frankrijk in de schuur moeten blijven staan omdat ze daar hóren..... Gaat mij een beetje ver, sorry.
En daarbij komt, ... als ik niet die ene eend uit de schuur trek daar in Zuid-Frankrijk, doet een of andere boer het wel,....
Rens
-
- De Forumbelg
Je moet niet alles letterlijk gaan nemen he...Ik vind het gewoon fantastisch om te zien dat een oud koppeltje of een landbouwer zijn geit van jaren '60 instapt om naar de markt te rijden ergens in Frankrijk 's morgens vroeg...Als er dan iemand van een bepaald land in het Noorden naar die mensen toestapt en hem 1000 Euro geeft voor die geit zodat ze met blauw-witte platen kan gaan rondtuffen in het land van die koper vind ik dat zonde...Weg is de sfeer en het echte geitengevoel...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Moderator
Mooi romantisch plaatje. Vind ik ook prachtig om te zien, maar helaas komt dat niet meer veel voor. Realiteit is echter meestal dat dat oude koppeltje al jaren in een c15 besteller rondrijdt en die oude eend in het veld laat staan roesten. Als er dan een liefhebber komt die met zijn gekke hoofd 1000 euro biedt voor een ruine is het antwoord meestal: Non, je la garde.
En als grandpere dan overlijdt gaat la vieille deuche alsnog naar de casse om geplet te worden. (want ja, ook die mooie sloperijen die voor mij eerder musea zijn, worden steeds zeldzamer; Europese milieuwetgeving...)
Dan liever dat ze gered wordt en gewoon in gebruik blijft. En dan het liefst niet alleen op zondag met mooi weer!
En als grandpere dan overlijdt gaat la vieille deuche alsnog naar de casse om geplet te worden. (want ja, ook die mooie sloperijen die voor mij eerder musea zijn, worden steeds zeldzamer; Europese milieuwetgeving...)
Dan liever dat ze gered wordt en gewoon in gebruik blijft. En dan het liefst niet alleen op zondag met mooi weer!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Addicted user
- Contacteer:
Is ook niet moeilijk NL heeft de grootste aanhang volgens mij voor de 2cv. Als ik me niet vergis rijden er in NL meer TA's rond dan in FR (But correct me if i am fout)
Franzosen zijn niet zo historisch minded, dus als er wat te redden valt hier of in BE of FR doen. Als ze er wel om geven kunnen ze nog altijd wel in NL een mooie 2cv vinden.
Maar goed dit is puur gevoelsmatig en niet onderbouwd met enige statistieken en ook zeker niet negatief bedoelt op enige manier. Eventuele genoemde personen zijn puur fictief.
Franzosen zijn niet zo historisch minded, dus als er wat te redden valt hier of in BE of FR doen. Als ze er wel om geven kunnen ze nog altijd wel in NL een mooie 2cv vinden.
Maar goed dit is puur gevoelsmatig en niet onderbouwd met enige statistieken en ook zeker niet negatief bedoelt op enige manier. Eventuele genoemde personen zijn puur fictief.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Als wij Nederlanders ze niet uit France halen, worden alle eendjes daar in de shredder gepropt, aangezien je in France een bedrag krijgt als je je milieuvervuilende oude roestbak naar de sloop brengt..
Maar ja, we mogen ze niet halen..Dus worden het er langzamerhand minder
Maar ja, we mogen ze niet halen..Dus worden het er langzamerhand minder
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Huh?Maar ja, we mogen ze niet halen..Dus worden het er langzamerhand minder Rolling Eyes
Nou ik heb een buurman die elke zomer een eend haalt uit Frankrijk. Dan rijdt zijn vrouw met de gewone auto en hij in de eend. Dat vind ik dus wel zonde, want die als die gehaalde eend gaar is, komt er een nieuwe.
En er is een groot verschil tussen rijden op alleen zondag en wel binnen stallen, maar niet rijden met bjiv. Pekel. Want dat is pas écht slecht voor een auto, dan hoor je ze roesten.
En wat betreft het oude franse mannetje: je geeft zelf al aan, dat ze niet verkocht worden aan vreemdelingen uit het noorden. Maar als ze al jaren in de schuur staan te verrotten dan doen ze er beduidend minder moeilijk over!
En een mooie vijftiger bestel? Als je er eentje weet in Nederland, houd ik me aanbevolen. Één ding, hij moet niet gerestaureerd zijn, ..... (helaas zijn die niet te vinden in ons kikkerlandje! )
Grtz,
Rens
Maar daarom is dit wel een leuk item voor een poll ofzo!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja, ....maar als je er eendje vind, komt ie hier in NL toch uit Frankrijk .... HEt heeft natuurlijk ook reden waarom ze uit Frankrijk komen, puur omdat het klimaat er simpelweg beter is.....Yannick schreef:Mijn broer heeft wel een Belgische '54er AL gevonden in België...het is dus mogelijk
Zie dit forum: -> "Eendrijden -> "Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)"
Rens
-
- De Forumbelg
Waarom komt die zowieso uit Frankrijk? Er zit meer weggestopt dan je denkt...Je moet alleen net iets beter zoeken, want in Frankrijk staan ze meestal gewoon buiten.Rens Salomé schreef:Ja, ....maar als je er eendje vind, komt ie hier in NL toch uit Frankrijk .... HEt heeft natuurlijk ook reden waarom ze uit Frankrijk komen, puur omdat het klimaat er simpelweg beter is.....Yannick schreef:Mijn broer heeft wel een Belgische '54er AL gevonden in België...het is dus mogelijk
Zie dit forum: -> "Eendrijden -> "Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)"
Rens
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ook in eigen land moet je gewoon rondkijken, geluk hebben en mensen kennen.
een puntgave, keiharde 2cv6 (nietwaar, hanzz?),
slechts een acht-tal jaren dagelijks gebruikt, vervolgens 2 jaar als hobby-auto, en daarna 4 jaar in een schuur...
€625.
Beetje zoeken,
en je vindt hem bij de broer van de collega van de moeder van een vriend!
dit maar om aan te tonen dat ze er wel degelijk zijn.
een puntgave, keiharde 2cv6 (nietwaar, hanzz?),
slechts een acht-tal jaren dagelijks gebruikt, vervolgens 2 jaar als hobby-auto, en daarna 4 jaar in een schuur...
€625.
Beetje zoeken,
en je vindt hem bij de broer van de collega van de moeder van een vriend!
dit maar om aan te tonen dat ze er wel degelijk zijn.