Pagina 3 van 4

Geplaatst: zo 5 feb, 2006 14:34
door backfire
om nog ff terug te komen waarom de ombouw. Je hoeft dan niet uit een visa bak de sensorbevestiging in je 2cv bak te lassen, of heb je geen sensorbeugel meer nodig, waardoor koppeling geen last meer heeft van die extra 5mm opvulbussen, je hoeft geen computer ergens te plaatsen. Enige wat dan blijft is verplaatsen van starterkrans. Is dus niet omdat de visa computer zo slecht zou zijn, maar ook vanuit praktisch oogpunt. En in de nabije toekomst andere vervroegingskromme downloaden om op E85 te kunnen rijden.:)

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 09:07
door catscit
charleston tuning schreef:ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dus :roll: heeft iemand de vervroegings curve hiervan??
Hier wordt weer een veel gemaakte fout gemaakt.
Je zegt niet voor loodvrij maar je bedoelt niet voor 95. De va1 werkt uitstekend op loodvrij 98 namelijk.

Ik heb wel ergens een plaatje van de 2cv6, va1 en va4 curves.

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 13:01
door rusty
huub schreef: dat is niet zo moeilijk, gewoon het plaatje met de nokje door middel van een boutje op het asje monteren, en dan op je dooie gemak op zijn plek puzzelen, en dan pas aandraaien.
fine tuning kan met de sleuven van de 123/w/puntjesdoos.
als je een passend asje kunt laten draaien is het afstellen niet moeilijker als bij een gewoon puntjessysteem.

groet,
Huub
maar hoe weet je dan wanneer het onstekingstijdstip goed staat???? zit er dan net als bij een eend een gat in het vliegwiel en in het carter, anders wordt het afstellen toch lastig.

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 13:33
door catscit
strobo?

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 15:40
door thomaaas
Heb je nog een gat of iets dergelijks nodig, je kan ook met tippex een punte aanstippen misschien?

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 15:48
door catscit
zoek bovenste dode punt op, markeren op vliegwiel, dan mbv aantal tanden en 360 graden uittellen hoeveel graden 1 tand is. etc etc...

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 17:42
door backfire
markeren van het vliegwiel is inderdaad zelfs beschreven in kluwer.

Geplaatst: ma 6 feb, 2006 18:08
door Aloha Beach Cruiser
catscit schreef:
charleston tuning schreef:ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dus :roll: heeft iemand de vervroegings curve hiervan??
Hier wordt weer een veel gemaakte fout gemaakt.
Je zegt niet voor loodvrij maar je bedoelt niet voor 95. De va1 werkt uitstekend op loodvrij 98 namelijk.

Ik heb wel ergens een plaatje van de 2cv6, va1 en va4 curves.
:oops: tuurlijk ja..

als ik bijv een W ign. monteer en ik vraag hem de juiste curve erin te zetten, kan ik dan wel op 95 rijden? en gaat dit ten koste van het rendament dan als ik dit doe?

Geplaatst: di 7 feb, 2006 19:24
door Lelijke Eend
Als je blok voor 98 bestemd is, dan heeft dat te maken met de compressie. Die verander je niet met je ontsteking. Dus een andere curve zorgt er niet voor dat je plotseling met euro95 kan rijden.

Geplaatst: di 7 feb, 2006 20:04
door Evan
Lelijke Eend schreef:Als je blok voor 98 bestemd is, dan heeft dat te maken met de compressie. Die verander je niet met je ontsteking. Dus een andere curve zorgt er niet voor dat je plotseling met euro95 kan rijden.
je hebt niet helemaal gelijk, met aangepaste ontstekingscurve/tijdstip is het wel degelijk mogelijk om met brandstof met een lager octaangetal te rijden.
Vroeger was de techniek daar echter nog niet op berekend.

Geplaatst: di 7 feb, 2006 20:57
door Lelijke Eend
Ik meende dat als je in een Eenenblok dat bestemd is op super98 te rijden je euro95 gooit (nou even niet al te letterlijk opvatten), je dan gepingel krijgt doordat de benzine al ontsteekt voor de bougie vonkt. En als die benzine ontsteekt voor de bougie vonkt, wat kan je dan aan het ontstekingstijdstip veranderen om dit te voorkomen ?

Geplaatst: di 7 feb, 2006 21:02
door Tom Duckpower
ontsteking vroeger zetten ;)..

Geplaatst: di 7 feb, 2006 21:02
door Aloha Beach Cruiser
iets later zetten misschien... gaat alleen ten koste van je rendament!

Geplaatst: di 7 feb, 2006 21:16
door Evan
charleston tuning schreef:iets later zetten misschien... gaat alleen ten koste van je rendament!
lijkt me dat vroeger zetten beter helpt, je moet het pingelen, dus de zelfontbranding voor zijn, t enige wat je kunt doen om de zelfontbranding voor te zijn is het mengsel aan te zetten tot verbranding lijkt me....?

Geplaatst: di 7 feb, 2006 21:51
door André Post
Een motor gaat juist pingelen als de ontsteking te vroeg staat.