Alles in, over, rond en op de koets.
-
Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
-
Contacteer:
Bericht
door Hanzzl69 » za 26 jul, 2003 20:35
Twécévé schreef:
Zitten die letters van Palma bovendien altijd zo duidelijk erop. Lijkt wel reclamerijden zo.
Ik hoorde dat Palma (als dat al een fabrikant was en geen merknaam) deze bakken niet meer maakt. Ik heb een bloedhekel aan reclame maar hiebij heb ik daarom het gevoel dat het meer een nostalgische aangelegenheid is dan reclame. De mijne is origineel Palma en ik ben er ondanks letters en gestileerde palm toch erg blij mee, scheelt aanzienlijk in de ruimte! Nadeel: je valt wel op als een toerist! Succes met zoeken!
Hanzzl
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » di 27 apr, 2004 16:22
Okee, dit is een zwaar antiek topic, maar toch. Ik wil zelf een palmabak maken van staal. Ik ben nu bezig om een mal van karton te maken. Het viel mij alleen op dat de aansluiting tussen 'palma'bak en Eend bij het scharnier van de achterklep niet of nauwelijks goed waterdicht te maken is (bij regen zou het hemelwater gewoon naar binnen klateren via het gootje van het achterklepscharnier). Hoe is dit opgelost bij de orginele palmabakken?
Afblijven.
-
Punky
- Addicted user
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 27 apr, 2004 23:35
Bovenaan in de hoek van de palmabak waar ik de regengoot van de beugel zit waar het dak op zit en de achterklpen inzit. Daar hebben ze 2 kleine gootjes erin gesmolten. Waar het water indrupt. Dit zou afdoende moeten helpen, maar dit betwijfel ik. Als het erg regent, dan ben ik bang dat er toch wat binnenkomt. Het is dus een zeer simpele oplossing.
Ik kan helaas geen foto maken, omdat de camera stuk is.
Als je hem van metaal maakt zul je dus een soort opvangbakje moeten maken en een gat in de zijkanten waar het water weg kan.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » wo 28 apr, 2004 00:06
Ik had ook min-of-meer zoiets bedacht, maar dan loopt het water langs de binnenkant weg, tussen de palmabak en de rand van het koetswerk in.
Afblijven.
-
Punky
- Addicted user
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » wo 28 apr, 2004 22:37
Aan de buitenkant bedoel je. Maar het water zal wel in die naad gaan zitten tussen de koets en de bak.
PuNk RoCK LosEr
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » do 29 apr, 2004 00:32
Jups, dat wel, maar ik ga de bak spuiten enzoo + ik breng rubbers aan waardoor er geen metaaldelen op elkaar drukken, dus ik denk dat het wel kan.
Maar misschien maak ik het ook wel heel anders, ik ben namelijk nog lang niet klaar
Afblijven.
-
Punky
- Addicted user
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » do 29 apr, 2004 22:07
Suc6!!!
En wie zien vast de foto's weer tegemoet!!!
PuNk RoCK LosEr
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » do 29 apr, 2004 23:24
Hmz, daar zeg je me wat ...
Kzal er ook wat tekeningen van maken, net als van het bed (die ik ook nog moet maken).
Afblijven.
-
Hanzzl69
-
Contacteer:
Bericht
door Hanzzl69 » zo 2 mei, 2004 09:23
Klopt, dat van het inregenen. Mijn originele bak laat op de hoekjes water door. Er zitten daar gaten aan weerzijde die niet op de eend aansluiten. Ik rij dus meestal met een plastic zeiltje over de bagage.
Zo erg is dat niet want als ik de bak monteer is het meestal zomer en mooi weer.
Mijn bak heeft inderdaad rubbers rondom, waar de bak aansluit op de carrosserie.
Ik zie regelmatig eendjes met een eigen knutselbak van hout of van staal. Moet dus te doen zijn.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » do 13 mei, 2004 23:19
Een paar dagen terug heb ik de ruwbouw (2 op maat geknipte/genibbelde en gebogen platen) binnen gekregen. Helaas waren er 2 randjes naar buiten gebogen in plaats van naar binnen, dus die heb ik maar weer recht geslagen. Ondanks dat die randjes recht zijn in plaats van naar binnen gebogen, lijkt het er op dat alles past !
Vandaag en gister heb ik die randjes recht geslagen en een ander randje nog iets verder krom geslagen zodat de bak in zijn geheel beter aansluit op de carosserie, en ik heb wat hoekjes (o.a. bij het scharnier van de achterklep) afgeflext (met een nieuwe slijpschijf hoor!). Ook heb ik de uiteinden van de bak zelf voorzien van rubbers, zodat de plaat de lak er niet af krast. Morgen ga ik eens kijken of ik wat haakjes aan de bak kan maken, zodat ik de bak niet de hele tijd met mijn knie hoef te ondersteunen. En ik ga eens wat foto's maken. Ik heb helaas geen digitale camera, dus het rolletje moet eerst vol en ontwikkeld worden.
Afblijven.
-
Hanzzl69
-
Contacteer:
Bericht
door Hanzzl69 » vr 14 mei, 2004 13:57
Punky schreef:Nu het toch over palma's gaat. Bij de mijne is de originele sluitingsplaat (op de palmabak) afgebroken en hebben ze er een plaatje op gepopt. Deze functioneert echter voor geen meter. Slot open of dicht, je kunt hem toch openmaken.
Hoe kan ik dit oplossen. Welke vorm moet het ijzere plaatje zijn dat ik erop kan poppen?
Iemand ervaring mee.
Ja, ik. Bij mij kon ik het oplossen door het dak inclusief achterraam een stukje te laten zakken. Een klein beetje maar. Dat was genoeg om het palletje toch onder het gepopte plaatje te krijgen. Nu sluit het wel al blijft het een risicovol geval (lees: niet echt bestand tegen diefstal)
En prijzen van 150 euro of meer vind ik schandalig voor zo'n stukkie kunststof, de boeven!
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » vr 14 mei, 2004 14:27
Hanzzl schreef:Punky schreef:Nu het toch over palma's gaat. Bij de mijne is de originele sluitingsplaat (op de palmabak) afgebroken en hebben ze er een plaatje op gepopt. Deze functioneert echter voor geen meter. Slot open of dicht, je kunt hem toch openmaken.
Hoe kan ik dit oplossen. Welke vorm moet het ijzere plaatje zijn dat ik erop kan poppen?
Iemand ervaring mee.
Ja, ik. Bij mij kon ik het oplossen door het dak inclusief achterraam een stukje te laten zakken. Een klein beetje maar. Dat was genoeg om het palletje toch onder het gepopte plaatje te krijgen. Nu sluit het wel al blijft het een risicovol geval (lees: niet echt bestand tegen diefstal)
En prijzen van 150 euro of meer vind ik schandalig voor zo'n stukkie kunststof, de boeven!
Ik denk dat ik voor minder dan 50 pleuro klaar ben, exclusief verlichting.
Overigens, ik wil wel proberen om je sluiting te repareren Punky, dan zet ik er een nieuwe plaat voor je in. Kom maar eens langs.
Afblijven.
-
Punky
- Addicted user
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 16 mei, 2004 00:11
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb al een originel sluiting gehaald die op de koets zit. Deze wil ik er met een ijzeren plaatje opzetten. Heb nog niet gekeken hoe. Dit staat op hetzelfde nog te doen lijstje als de koplamproosters opknappen en opnieuw monteren.
Wordt vervolgd dus.
PuNk RoCK LosEr
-
Lelijke Eend
- Heavy user
Bericht
door Lelijke Eend » zo 16 mei, 2004 01:26
Punky schreef:Bedankt voor het aanbod, maar ik heb al een originel sluiting gehaald die op de koets zit. Deze wil ik er met een ijzeren plaatje opzetten. Heb nog niet gekeken hoe. Dit staat op hetzelfde nog te doen lijstje als de koplamproosters opknappen en opnieuw monteren.
Wordt vervolgd dus.
Popnagels ! Die heb ik nog wel liggen + een tang.
Afblijven.
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » ma 17 mei, 2004 11:43
Heren,
kHeb ooit deze topic gestart. Even mn stand van zaken:
Mn 'palma'bak dus een tijd terug gekocht. Ding heeft een tijdlang in de garage gelegen. Nu vorige week bak schoongemaakt, ontvet (vies spul dat ammoniak!!!) en geschuurd (vreemd: kan nergens fijner schuurpapier vinden dan 600). Palmabak staat nu keurig in de grondverf en kan rood gespoten worden. Alleen wat een stoffig weer....