Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 28 dec, 2005 18:52
door Ramon
noem eens wat voordelen van een stabilisator stang?
geen idee wat het doet
Geplaatst: wo 28 dec, 2005 20:02
door leo top
Ramon2cv schreef:noem eens wat voordelen van een stabilisator stang?
geen idee wat het doet
Minder overhellen in een bochr, strakkere vering.
Als ik een eend zou restaureren zou ik het waarschijnlijk niet monteren, de soepele eenden vering moet je volgens mij origineel houden, maar op een kitcar is het een ander verhaal. Ik heb voor mijn Patron een chassis van een Ami 6 met grote veerpotten, hierop een redelijk lichte Patron koets geeft in combinatie met een stabilisatorstang een geheel ander veerkarakter dan een eend veel stugger en beduidend minder overhellen in bochten, net zoals ik dat graag wil hebben.
Geplaatst: wo 28 dec, 2005 20:16
door Lelijke Eend
Het zal niet stugger veren. Als beide voor- of achterwielen tegelijkertijd inveren merk je nioets van die stang. Hij verbindt alleen de linker en de rechter veerpoot met elkaar. Als dan in een bocht naar rechts de veerpoot liks inveert en de veerpoot rechts uitveert, dan komt er spanning op die stang te gaan. Die stang probeert beide veerpoten even ver in te laten veren. Resulataat: je Eend/Patron/Lomax/Burton/ander(e) a-type/kitcar helt minder over in de bocht helt minder.
Geplaatst: do 29 dec, 2005 11:22
door Aloha Beach Cruiser
backfire schreef:
bij mehari.com kun je kant en klaar setje kopen
die gasten zijn wel verschrikkelijk DUUR! zeg pff...
Heeft iemand eerder die steunen aan het chassis gelast, waar de schokdempers aan komen
Geplaatst: do 29 dec, 2005 12:21
door backfire
ja ze zijn zeker duur, maar ja ze zijn wel de enige zo ver ik weet die het heeft. En zo te zien is een kit waarbij je niet hoeft te lassen.
Geplaatst: do 29 dec, 2005 19:42
door Aloha Beach Cruiser
waar zie jij die staan dan...
(welke moet ik dan kijken..onder de kop chassis staat wel wat over vering, maar aan de hand v/d plaatjes kom ik er niet..)
Geplaatst: do 29 dec, 2005 21:47
door backfire
ff kieken.
mehariclub.com duh dat wist je tuurlijk
dan franse versie
dan catalogue
dan chassis Amortisseurs artikel 1007550
ringen voor op de buis voor en 2 plaatjes voor waarschijnlijk montage aan de veerpot.
Geplaatst: vr 30 dec, 2005 12:07
door Green-Duckman
Maar die stangen zijn dus orgineel op de ami 8 gebruikt????
En die kan je zo op de vooras van een eend zetten!!??
Geplaatst: vr 30 dec, 2005 12:14
door leo top
Green-Duckman schreef:Maar die stangen zijn dus orgineel op de ami 8 gebruikt????
En die kan je zo op de vooras van een eend zetten!!??
Als je de complete set hebt, platen opzij van de vooras + stang; je moet de versnellingsbaksteun omdraaien en de bouten hiervan verlengen en een busje of een paar moeren ertussen, anders komt hij tegen de versnellingsbak aan.
Geplaatst: vr 30 dec, 2005 12:14
door backfire
nee,heb je andere plaat voor nodig op je draagarm. zie foto in dit topic
kijk en nog meer mods, mmmh, is toch iets meer werk dan dat de sites allemaal ff vergeten te vermelden.
Geplaatst: vr 27 dec, 2013 15:29
door Ducksen
Met de bijbehorende platen zit de stang zo op zijn plaats en het past perfect. Je kunt ze nog steeds nieuw kopen bij een 2cv specialist? Indien er interesse voor is. Ik heb een fotoblad gemaakt van hoe een stabilisatiestang aan de voorkant te monteren stap voor stap Inclusief foto's
edit IME: naam verwijderd
Geplaatst: ma 30 dec, 2013 15:53
door DucKKnutsel
Heeft iemand eerder die steunen aan het chassis gelast, waar de schokdempers aan komen
Ja hoor als je een beetje kan lassen rij zelf ook met een 18pk chassis rond waar ik die schokbreker punten heb aangelast geen probleem.
Geplaatst: ma 30 dec, 2013 18:20
door Ducksen
Steunen aan het chassis gelast? Zitten die bussen waar de schokbrekerbouten ingaan er niet al op?
Geplaatst: di 31 dec, 2013 09:12
door DucKKnutsel
Nee niet bij een 18 pk chassis daar zitten die U profielen niet aan althans bij mij niet, heb ze van een oud chassis af geslepen.
Geplaatst: di 31 dec, 2013 13:38
door Ducksen
aha zo ver had ik noig niet doorgedacht.
Kijk anders even op de website van Louis barbour dan zie je hoe hij die steunen voor de veerpotten op het chassis meet en vastlast