Pagina 3 van 7

Geplaatst: za 7 jan, 2006 22:28
door Voge
Het was ooit een special geloof ik, maar of er nog een origineel onderdeel op zit is maar de vraag... De koplampen moeten inderdaad vierkant zijn, de kleur klopt niet, 't dash wist ik niet??, de bekleding is uit een ander model (en kapot :? ), het dak hoort buiten te sluiten....
Maar goed, 't is een eend :lol:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 22:30
door Punky
Bekleding is van een Transat. :lol:

Komt op mij ook eerder over als een Club. weet je zeker dat het een buitensluiter is geweest? :roll:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 22:35
door Voge
Nee, weet ik niet zeker... Kan je dat zien? Zou er dan gewoon een spècial achterklep op zitten??
Bekleding is inderdaad van een Transat, noemde Martien ook al..

Geplaatst: za 7 jan, 2006 22:37
door Yannick
Lijkt mij logischer dat er een ander kofferdeksel opzit dan dat heel het interieur getransformeerd werd en dat er een zwarte strip op de drempel is gezet :roll:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 22:44
door Voge
Je hebt helemaal gelijk... Maar ik ben nog niet zo op de hoogte van de verschillen tussen de modellen... En over die andere achterklep --> dat moet nu eigenlijk weer. Er zitten minimaal 4 lelijke stikkers (of afdrukken van vorige stikkers) op en de bovenste rand is rot..
Dan maar meteen op zoek naar een club logo :wink:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:20
door Delfosso
Voge schreef: - de koude start is heel erg slecht! Hij slaat steeds net aan en meteen weer af. Soms komt er een plof uit de carburateur. Als 'ie eenmaal één keer op toeren is geweest blijft 'ie lopen, soms valt 'ie wel sterk terug in toeren en ploft 'ie nog een keer. (Tips???)

- Bij het inveren rechts en bij het nemen van een scherpe bocht naar links maakt de vering aan de rechterkant wat bijgeluiden. Tom heeft me net wonderolie aangeraden, ik zal morgen kijken of ze dat hier hebben!

- Hij loopt iets te laag stationair zodat 'ie bij warme motor met lampen aan bijna afslaat. Waar zit de luchtschroef en waar de CO schroef? Zal 'm eens iets helpen morgen..

Verder rijdt 't prima!!!

Eend rijden is echt leuk!!
Vreemd dat Martien de motor niet netjes heeft afgesleld voor dat ie de eend aan je heeft meegegeven :?

Is het luchtfilter/bougies schoon??

De stelschroef van het stationaire toerental bevind zich links van de aanhechting van de carburateur en de gaskabel (zeg maar de gashendel)
daar zie je een zwarte regelschroef.

De stationaire sproeier MAG ALLEEN WORDEN AFGESTELD MET MOTOR OP BEDRIJSTEMPERATUUR. De stelschroef kan je met de hand instellen. Eerst draai je de schroef zover in dat de motor onregelmatig gaat lopen (bijna afslaat) daarna draai je hem helemaal uit tot de motor snel draait.
Daarna weer wat terug draaien tot ongeveer 600-700 toeren.

Wat de geluid bij bochten betreft kan het idd de veerpotten zijn die je moet inspuiten met wonderolie. Mijn eend had ook geluid als ik door de bocht ging het klonk als "rakakatktktkakaaktkakta"
Dat zijn wiellagers die droogstaan en dus binnen nu en 5000km vervangen zouden moeten worden. Weet natuurlijk niet hoe het geluid bij jouw eend klinkt...

Succes verder met je duckie!!

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:23
door the Nosepicker
Mooimooi! En blauw! Welkom ja en tot meeting..
Yannick schreef:Mooi maar da's geen 2cv6 Special, da's een Club...Zwarte strip onder de deuren, Dyane stuur, grote kilometerteller,...en de chrome koplampen verraden dat daar ooit rechthoekige stonden :wink: Maar in ieder geval veel plezier ermee, ziet er nog goed uit!
Wel deurpanelen van de Special. Bietje rare mix?

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:37
door Voge
Hij staat nu al wel iets beter afgesteld, blijft in ieder geval lopen en vanmorgen startte 'ie al wat beter. Moet wel de choke helemaal uittrekken bij de koude start. Ik zal er binnenkort nog eens een beetje aan gaan draaien, hij reageert ook niet echt op de luchtschroef geloof ik. Ik geloof dat ze 'm bij de APK wat hebben geknepen IVM de CO eisen, daarna heeft Martien er niets meer aan gedaan. Omdat ik daar het licht niet aan had bleef het motortje lopen.

Het geluid klinkt niet als een wiellager en je hoort 't bij inveren en in bochten (doordat 'ie dan ook inveert). Ik heb vandaag geen tijd gehad om wonderolie te kopen maar zal 't binnenkort zeker gaan doen!

Dat mijn eend een rare mix is weet ik, identiteitscrisisje?? :lol:

Edit: in mijn luchtfilterhuis lag vanmiddag een klein beetje olie. De bougies zijn nieuw, heb ze er nog niet uit gehad eigenlijk :oops:
Die olie kan komen doordat ik wat te snel olie heb bijgevuld, vulbuis is nogal traag geloof ik...

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:38
door Yannick
Lijkt erop dat je 2pk zin had in ander plaatwerk :lol:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:39
door Voge
Daar heeft 'ie nu weer zin in hoor :P

Maar voorlopig kan 'ie de boom in...

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:43
door Delfosso
Voge schreef:
Edit: in mijn luchtfilterhuis lag vanmiddag een klein beetje olie. De bougies zijn nieuw, heb ze er nog niet uit gehad eigenlijk :oops:
Die olie kan komen doordat ik wat te snel olie heb bijgevuld, vulbuis is nogal traag geloof ik...
Normaal zou olie in het luchtfilter betekenen dat je klep in je olievulpijp verstopt zit. Ook omdat ie nogal traag is...
Hou het even in de gaten anders moet je de vulpijp vervangen.

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:45
door Voge
Delfosso schreef:dat je klep in je olievulpijp verstopt zit. Ook omdat ie nogal traag is...
Is die klep op één of andere manier te zien? Er gaat een slang vanaf de olievulpijp naar het luchtfilter, dit heeft iets met ventilatie / overdruk te maken neem ik aan? Komt die olie niet door deze slang binnen?

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:47
door Delfosso
Dit staat in de 2cv.nl vraagbaak:

Olie in je luchtfilter?
Over een kapotte olievulpijp (carterventilatieklep).

Ligt er een plasje olie in je luchtfilter en de slang van olievulpijp naar luchtfilter? Dan is de klep die in je olievulpijp zit, verstopt/oud. Deze klep zorgt er voor dat overdruk in het carter naar 'buiten' kan maar de olie in het carter blijft. Dit heeft als resultaat onderdruk in het carter De klep zit IN de olievulpijp. Een andere vulpijp monteren lost dit probleem op. Als de klep verstopt of gescheurd is dan heb je geen onderdruk meer in het carter. Als je een tijdje doorrijdt met zo'n kapotte klep gaat alles lekken en zie je de olie echt uit alle gaten en hoeken komen.
De carterdruk wordt kompleet met olie overvloeden, zo het luchtfilter in geblazen. Het luchtfilter wil dan nog wel eens openspringen. Het teveel aan olie in het luchtfilter wordt weer terug de motor in gezogen. Vervolgens worden je bougies zwart en gaat je motor roken.

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:50
door Punky
Hoelang moet zo'n vulpijp meegaan dan. Heb de mijne 2jaar geleden vervangen, maar heb wel al deze klachten zowat. :roll:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:51
door Voge
Kortom: zo rap mogelijk een nieuwe vulpijp zien te regelen... Iemand?? :wink:

Een plasje olie was 't trouwens nog niet echt hoor, met één papieren doekje was 't weer droog..