co schroef
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
de armen zijn niks sterker maar de fusee bevestiging is totaal anders.
Bij een eend zit de fusee midden op arm. Bij een super zit ie helemaal op de rand.
Geen idee waarom eigenlijk.
De fusee zelf is ook totaal anders en de stuurstangen zijn een stuk dikker.
Als je een sterke vooras wilt moet je die van een acadiane pakken.
Da's een PO as met sterkere stuurstangen en stuurkogels.
Net wat rubuuster als de 2cv as.
Bij een eend zit de fusee midden op arm. Bij een super zit ie helemaal op de rand.
Geen idee waarom eigenlijk.
De fusee zelf is ook totaal anders en de stuurstangen zijn een stuk dikker.
Als je een sterke vooras wilt moet je die van een acadiane pakken.
Da's een PO as met sterkere stuurstangen en stuurkogels.
Net wat rubuuster als de 2cv as.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
met zo'n axel blok in je eend, moet je dan ook je motorkap verlengen? en schutbord aanpassen... 8 sec
klinkt als muziek in de oren! 


2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
schutbord niet maar neus moet wel aangepast worden.
Zie m'n site voor het verslag van de bouwe van versie 1 en 2 van de 4 cylinder eend.
Zie m'n site voor het verslag van de bouwe van versie 1 en 2 van de 4 cylinder eend.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mooi! knap hoor! maar zijn die omderdelen nog wel redelijk te krijgen dan? zoals ami super chassis, gs blokken en bakken enzo..?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
super chassis is geen probleem. Voor 1200-1500 euro heb je ze voor het uitkiezen.
Geschikte papieren is al een groter probleem.
Goeie motoren en bakken is moeilijker, best een gsa slopen.
En dan de hele koets aanpassen, een standaard koets valt kompleet uit elkaar als je kms gaat maken.
Geschikte papieren is al een groter probleem.
Goeie motoren en bakken is moeilijker, best een gsa slopen.
En dan de hele koets aanpassen, een standaard koets valt kompleet uit elkaar als je kms gaat maken.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
flink verstevigen dus! 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
niet enkel verstevigen, de constructie van mijn 4 cylinder eend is volledig anders als een gewone eend. Enkel de deur omlijstingen zijn nog origineel.
Alles binnen de randen is aangepast. Die heeft de eerste 100.000 km aardig overleefd.
Alles binnen de randen is aangepast. Die heeft de eerste 100.000 km aardig overleefd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
zow, veel meer werk dan ik dacht dus 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zie de fotos op m'n site.
ik heb ondertussen een AK250 koets staan die gelijkaardig verstevigd is.
Daar ga ik ook nog iets leuks mee doen.
ik heb ondertussen een AK250 koets staan die gelijkaardig verstevigd is.
Daar ga ik ook nog iets leuks mee doen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
effen een vraag tussendoor, hoeveel toeren mag je maximaal draaien met een visa blok? ik denk dat ie in z'n vier straks mooi doorloopt naar dikke 6000 trm als ie dat wil
want met m'n andere eend (2cv 6) kun je op de snelweg constand 6000 trm draaien, maar om dit met een visa blok te doen??

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
een visa blok mag minstens zoveel toeren maken als een eendeblok.
De visa heeft een VEEL betere krukas. Dat 3e krukaslager is een beetje weinig zeggend want die zit helemaal vooraan en daar heb je weinig aan. Maar drijfstangen en krukas zelf zijn een stuk sterker.
7000tpm moet geen probleem zijn.
De visa heeft een VEEL betere krukas. Dat 3e krukaslager is een beetje weinig zeggend want die zit helemaal vooraan en daar heb je weinig aan. Maar drijfstangen en krukas zelf zijn een stuk sterker.
7000tpm moet geen probleem zijn.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
kan mijn versnellingsbakje dit wel aan dan? ... volgens de uitrekening op de catscit kan ik dan ongeveer 140 km/h rijden 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
maar 1 manier om daar achter te komen, doen...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net