Pagina 3 van 4

Geplaatst: do 26 jan, 2006 21:28
door catscit
de armen zijn niks sterker maar de fusee bevestiging is totaal anders.
Bij een eend zit de fusee midden op arm. Bij een super zit ie helemaal op de rand.
Geen idee waarom eigenlijk.
De fusee zelf is ook totaal anders en de stuurstangen zijn een stuk dikker.

Als je een sterke vooras wilt moet je die van een acadiane pakken.
Da's een PO as met sterkere stuurstangen en stuurkogels.
Net wat rubuuster als de 2cv as.

Geplaatst: do 26 jan, 2006 21:42
door Aloha Beach Cruiser
met zo'n axel blok in je eend, moet je dan ook je motorkap verlengen? en schutbord aanpassen... 8 sec :shock: klinkt als muziek in de oren! :lol:

Geplaatst: vr 27 jan, 2006 13:16
door catscit
schutbord niet maar neus moet wel aangepast worden.
Zie m'n site voor het verslag van de bouwe van versie 1 en 2 van de 4 cylinder eend.

Geplaatst: vr 27 jan, 2006 16:39
door Aloha Beach Cruiser
mooi! knap hoor! maar zijn die omderdelen nog wel redelijk te krijgen dan? zoals ami super chassis, gs blokken en bakken enzo..?

Geplaatst: vr 27 jan, 2006 19:38
door catscit
super chassis is geen probleem. Voor 1200-1500 euro heb je ze voor het uitkiezen.
Geschikte papieren is al een groter probleem.
Goeie motoren en bakken is moeilijker, best een gsa slopen.

En dan de hele koets aanpassen, een standaard koets valt kompleet uit elkaar als je kms gaat maken.

Geplaatst: za 28 jan, 2006 11:35
door Aloha Beach Cruiser
flink verstevigen dus! :lol:

Geplaatst: za 28 jan, 2006 11:49
door catscit
niet enkel verstevigen, de constructie van mijn 4 cylinder eend is volledig anders als een gewone eend. Enkel de deur omlijstingen zijn nog origineel.
Alles binnen de randen is aangepast. Die heeft de eerste 100.000 km aardig overleefd.

Geplaatst: za 28 jan, 2006 11:52
door Aloha Beach Cruiser
zow, veel meer werk dan ik dacht dus :oops:

Geplaatst: za 28 jan, 2006 11:54
door catscit
zie de fotos op m'n site.
ik heb ondertussen een AK250 koets staan die gelijkaardig verstevigd is.
Daar ga ik ook nog iets leuks mee doen.

Geplaatst: ma 30 jan, 2006 21:35
door Aloha Beach Cruiser
effen een vraag tussendoor, hoeveel toeren mag je maximaal draaien met een visa blok? ik denk dat ie in z'n vier straks mooi doorloopt naar dikke 6000 trm als ie dat wil :? want met m'n andere eend (2cv 6) kun je op de snelweg constand 6000 trm draaien, maar om dit met een visa blok te doen??

Geplaatst: ma 30 jan, 2006 21:48
door catscit
een visa blok mag minstens zoveel toeren maken als een eendeblok.
De visa heeft een VEEL betere krukas. Dat 3e krukaslager is een beetje weinig zeggend want die zit helemaal vooraan en daar heb je weinig aan. Maar drijfstangen en krukas zelf zijn een stuk sterker.
7000tpm moet geen probleem zijn.

Geplaatst: ma 30 jan, 2006 22:14
door Aloha Beach Cruiser
:shock:

Geplaatst: di 31 jan, 2006 00:08
door backfire
als je nagaat dat er een dyane of was het een eend, geleverd was met een blok wat af fabriek al 6750 toeren draaide, snap je wel dat 7000 ook wel haalbaar is.

PS info van jeroen zijn site :D

Geplaatst: di 31 jan, 2006 22:29
door Aloha Beach Cruiser
kan mijn versnellingsbakje dit wel aan dan? ... volgens de uitrekening op de catscit kan ik dan ongeveer 140 km/h rijden :D

Geplaatst: di 31 jan, 2006 22:34
door catscit
maar 1 manier om daar achter te komen, doen...