Pagina 3 van 4
Geplaatst: do 29 jun, 2006 22:00
door Frank Deusjevoo
Nou met meewind en een extra versnelling zit je al snel op de 140 denk ik hoor!
Frank
Geplaatst: do 29 jun, 2006 22:21
door Aloha Beach Cruiser
dat zit ik nu al bijna

Geplaatst: do 29 jun, 2006 23:09
door Spookeend
ik ben ook al ff aan het zoeken, en dan met name naar een "zwitserse" bak.
Er schijnt, heb ik me laten vertellen, een zwitser te zijn die iig 100 versnellingsbakken met een extra overdrive heeft gemaakt.
De eerste 4 allemaal iets korter, en dan de 5 echt een overdrive. Dit was vooral bedoeld voor in de bergen, en schijnt goed te werken, dus, niet veel winst op top, maar wel rustiger rijden op de snelweg. Wat ik dan begreep was dat een orgineel blokkie eigenlijk net niet over de "boegsnelheid" heen komt, maar wel lekker zuining half gas 110 kon rijden.
Ik heb met een man uit zeeland zitten babbelen die dat in zijn meharie had, en die was er erg over te spreken. Ik ben op ebay 1 keer zon bak tegengekomen, maar die is toen voor meer als 2200 euro verkocht. Die man uit zeeland wist er verder niet veel meer over te vertellen dan alleen dat ie lekker reed met zijn meharie. Hij had de meharie zo gekocht (uit zwitserland) en was niet van plan om zijn meharie uiteen te halen om te zien hoe en wat. Ik ben de beste man noooit weer tegengekomen ergens.
Ik pieker me suf over hoe die bak (de naam van die zwitster die ze maakte) ook weer genoemd werd..................
Mij zou een 5e versnelling vooral gaan om lekker rustig met 120 en een beetje op de linkerbaan van de snelweg te tuffen en dan waar nodig wat snelheid over te hebben. Dat mis ik nu wel eens, die snelheid "over".
Greatnix Spookeend
Geplaatst: vr 30 jun, 2006 02:18
door thomaaas
Ik denk twee dingen;
1- dit hoort niet in dit topic thuis
2- ook al heb ik er neit zoveel verstand van, dat je wel ietsjes sneller gaat kunnen. Ik geloof dat een eend qua vermogen piekt bij 4700 toeren, als dit niet klopt alsjeblieft even zeggen, en dat je, op topsnelheid in een 4bak al rond de 6000 toeren zit, en daar heb je dus al minder vermogen. Dan kun je, als je het goed aanpast dus idd in zn 5 ietsjes, maar dan ook maar een klein beetje harder gaan, maar dit scheelt misschien hoogstens 5 km/h. Ik denk dat het echte voordeel zit in het rustiger rijden, idd half gas bij 110 km/h. Als je je bak voor 2200 pleuro aangepast hebt, zou ik mijn blok niet aanpassen. Waarom? een eendenmotor heeft al ongeveer het maximaal toelaatbare vermogen voor een eendenbak. Als je met meer vermogen aankomt zul je een andere bak moeten hebben, want je draait r geheid de galemiesen in.
Geplaatst: vr 30 jun, 2006 08:43
door rusty
thomaaas schreef:Ik denk twee dingen;
1- dit hoort niet in dit topic thuis
2- ook al heb ik er neit zoveel verstand van, dat je wel ietsjes sneller gaat kunnen. Ik geloof dat een eend qua vermogen piekt bij 4700 toeren, als dit niet klopt alsjeblieft even zeggen, en dat je, op topsnelheid in een 4bak al rond de 6000 toeren zit, en daar heb je dus al minder vermogen. Dan kun je, als je het goed aanpast dus idd in zn 5 ietsjes, maar dan ook maar een klein beetje harder gaan, maar dit scheelt misschien hoogstens 5 km/h. Ik denk dat het echte voordeel zit in het rustiger rijden, idd half gas bij 110 km/h. Als je je bak voor 2200 pleuro aangepast hebt, zou ik mijn blok niet aanpassen. Waarom? een eendenmotor heeft al ongeveer het maximaal toelaatbare vermogen voor een eendenbak. Als je met meer vermogen aankomt zul je een andere bak moeten hebben, want je draait r geheid de galemiesen in.
antwoord op 1: mee eends, maar het loopt wel vaker raar in een topic
antwoord op 2: de grootste vijand van een eend op top speed is de luchtweerstand!, ik ben het met je eens dat het wel iets in top zal schelen, maar dat zal niet noemenswaardig zijn, het gaat mij ook vooral om lekker rustig te kunnen rijden rond de 120 km/h
overigens bij veel auto's uit de jaren 80 en 90 warbij de 5e versnelling nog een echte overdrive was wordt de topsnelheid gehaald in de 4e (bijv. VW Golf II 1.

later is de overdrive veel meer een 'echte' versnelling geworden!
greetz Rusty
Geplaatst: vr 30 jun, 2006 15:18
door rusty
nog ff wat gesurfd :
http://burtonclub.nl/forum/viewtopic.ph ... 9ebc930e31
http://oecc.nexenservices.com/Narizin/tech/Getriebe.php
anders tik het volgende maar eens in bij google: weber 5 gang getriebe 2cv
greets Rusty
Geplaatst: vr 27 dec, 2013 15:56
door Ducksen
Op de 2cv travel site wordt momenteel een schitterende 4x4 Barbour gemaakt.
Mooi topic om te volgen!!!
Geplaatst: do 20 feb, 2014 19:40
door schroef
De 2CV6 4X4 a la Louis Barbour was vandaag bij de RDW. Het chassisnummer is opnieuw ingeslagen, de gewijzigde achterremmen zijn bekeken en de auto is opnieuw gewogen. Nog een paar dagen en de kentekencard met de wijzigingen zal in de brievenbus vallen.
De hele story met uitgebreid fotoverslag op
www.2cvtravel.nl
Geplaatst: do 20 feb, 2014 20:20
door Joey_Brinkmann
hoe zit dat met keuren dan? ik heb op mijn kenteken niks staan over hoeveel wielen aangedreven zijn en dergelijke. [ ben ook bezig een 4x4 te plannen voor mijn dyane]
Geplaatst: do 20 feb, 2014 20:24
door Ducksen
Ga je die dyane gs ami super 4x4 maken?

Geplaatst: do 20 feb, 2014 21:28
door schroef
Een aantal zaken blijven natuurlijk hetzelfde zoals cilinderinhoud, aantal cilinders, aantal deuren, brandstofsoort, vermogen, aantal zitplaatsen, wielbasis, spoorbreedte en zo nog meer, maar bijvoorbeeld de achterremmen, brandstoftank wijken af van de typekeuring en zo zijn er tal van zaken die zijn gewijzigd, maar details houdt ik liever nog even voor me.
Geplaatst: do 20 feb, 2014 22:48
door Joey_Brinkmann
Ducksen schreef:Ga je die dyane gs ami super 4x4 maken?

Ja inderdaad. Maarja ik zie dan wel hoe t gekeurd gaat worden. Zal vast goed komen haha
Geplaatst: do 20 feb, 2014 22:58
door Ducksen
Tuurlijk gewoon keuren hop

Geplaatst: do 20 feb, 2014 23:46
door LPGo
Op je kenteken komt helemaal niets te staan, alleen het gewicht wordt aangepast en thats it. Of je andere remmen erop zet boeit ook niet, ze moeten alleen de remkracht halen die voor dat bouwjaar voorgeschreven is.... Bij mijn Sahara heb ik achter dezelfde remmen als voor, blokkeren ook eerder (net als een lege 2cv) maar de RDW zegt er niets van en de APK ook niet omdat de remmen apart getest worden en niet wordt gekeken naar de remkracht die nodig is om een bepaalde vertraging te halen....
Alleen bij mijn Sahara is het kenteken aangepast. er stond eerst 4 cilinders wat ik niet goed vond, nu staat er op mijn kenteken: dit voertuig is voorzien van 2 motoren met elk 2 cilinders..... staat wel gaaf.
Joey gewoon afspraak maken bij de RDW, wordt gewoon goedgekeurd, visueel moet het netjes uitzien en uiteraard APK waardig en je krijgt goedkeuring, ook je 1600CC is geen probleem (als de emmisie waarde klopt)....
Geplaatst: do 20 feb, 2014 23:56
door Joey_Brinkmann
LPGo schreef:
Joey gewoon afspraak maken bij de RDW, wordt gewoon goedgekeurd, visueel moet het netjes uitzien en uiteraard APK waardig en je krijgt goedkeuring, ook je 1600CC is geen probleem (als de emmisie waarde klopt)....
daar ben ik ook niet zo bang voor, al worden het wel wat meer aan passingen, ook een vering ala m35 namelijk haha. maar netjes zal het zeker worden. waar nodig enzo frees ik nette nieuwe onderdelen voor en dergelijke! het moet gewoon goed strak en netjes zijn. haha
cilinder inhoud staat niet eens op mijn kenteken dus weet niet of daar wel naar gekeken gaat worden dan.