injectie op een eend???

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » ma 13 feb, 2006 20:57

Dat vind ik nou juist de charme, dat choken. Maar goed. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk uit dat blokkie te halen, maar wel met de "oud" technieken. Mijn eend zuipt niet, loopt goed, start goed (ook in de kou) en doet het altijd. Waarom zou je er dan dure electronica inzetten om het onbetrouwbaarder te maken. Bovendien schiet je dan met een eend je doel voorbij hoor. Maar goed wil je toch wat, dan kun je goedkoper (ik spreek uit ervaring) een BMW 4-kleps blok erin zetten. Dan heb je injectie, power genoeg (95PK) en het is een betrouwbaar blok. Maar ja, dan kun je wel om de zoveel tijd assen en lagers wisselen.
Beter een eend dan geen eend

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 13 feb, 2006 21:03

de laatste keer dat ik keek was eenbmw 4 kleps blok aardig duur. Onder de 1000 euro ging er niks? Dan is injectie toch een stuk goedkoper.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 13 feb, 2006 21:08

oude technieken maak ik ook gebruik van, althans zo ver ik weet bestaat turbo ook al heeeeeeeeeeeeel lang :D

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 13 feb, 2006 22:14

wat voor weber bedoel je dan? .. er zijn visa blokken gebouwd met webers, maar of deze nou meer pk's leveren :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 13 feb, 2006 22:21


Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 13 feb, 2006 22:24

ALDERM#CHT#G wat een enorme berg euries vragen ze daar voor :!: :!: :!:

zijn deze dingen van goud of zo :?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 feb, 2006 22:26

Su-tjes (niet van die) zitten standaard op mini's..
zien er iig simpelder uit dan de solex van mn eend...:P
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 13 feb, 2006 22:41

su klopt, heb al prijzen gezien van 67 euri, vergis je niet met een SU want talloze maten van naalden en sproeiers verkrijgbaar. En natuurlijk moet ie horizontaal gemonteerd worden net zoals de getoonde webers.

maar als je het goed hebt dan lopen ze wel goed.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 14 feb, 2006 00:10

Matchless schreef:Dat vind ik nou juist de charme, dat choken. Maar goed. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk uit dat blokkie te halen, maar wel met de "oud" technieken. Mijn eend zuipt niet, loopt goed, start goed (ook in de kou) en doet het altijd. Waarom zou je er dan dure electronica inzetten om het onbetrouwbaarder te maken. Bovendien schiet je dan met een eend je doel voorbij hoor. Maar goed wil je toch wat, dan kun je goedkoper (ik spreek uit ervaring) een BMW 4-kleps blok erin zetten. Dan heb je injectie, power genoeg (95PK) en het is een betrouwbaar blok. Maar ja, dan kun je wel om de zoveel tijd assen en lagers wisselen.
Holy f*ck, als je 95 pk in je eend plompt kun je een maandelijks abonnement op nieuwe versnellingsbakken nemen volgens mij. Als je meer vermogen wilt kun je er denk ik net zo goed gewoon een turbo op zetten, das veel betrouwbaarder én goedkoper.
Maar in welke zin schiet je je doel dan voorbij als je injectie neemt?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 14 feb, 2006 10:44

backfire schreef:su klopt, heb al prijzen gezien van 67 euri, vergis je niet met een SU want talloze maten van naalden en sproeiers verkrijgbaar. En natuurlijk moet ie horizontaal gemonteerd worden net zoals de getoonde webers.

maar als je het goed hebt dan lopen ze wel goed.
lopen ze hier ook veel sneller op dan? of alleen stationair beter en starten e.d..?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 14 feb, 2006 18:02

Doordat een SU een betere flow karakter heeft dan de valstroom zal je er dus meer er uit "kunnen" halen. Let op aanhalingstekens, want alles staat en valt met een goede afstelling.

Zo kan ik een aangepaste set carbs kopen voor mijn cb400f. Alleen al door de andere configuratie heb je 6PK meer. Dit met zelfde kop, kleppen, nokkenas en uitlaat. (van 37 naar 43PK). Nadeel kost 600 Dollar.

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

INJECTIE

Bericht door Le Patron » za 18 feb, 2006 15:50

backfire schreef:oude technieken maak ik ook gebruik van, althans zo ver ik weet bestaat turbo ook al heeeeeeeeeeeeel lang :D
Wat heet oude techniek.

De eerste injectie systemen dateren al uit 1950.

We zijn bezig met een multi point injection met 2 throttle bodies.

Kan even duren en is prijzig maar wilt wat.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 18 feb, 2006 16:28

hehe maar turbo bestaat al sinds 1905, 1ste commercielle applicatie in 1920 en sinds 1930 ook op vliegtuigen. In die context is injectie nog redelijk jong.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » za 18 feb, 2006 17:55

moet er dan veel aangepat worden om mijn carbs te weizigen? want ik wil echt van men hoog verbruik af, maar toch nog eens wat power hebben als ik hebt nodig heb (N²O installatie :lol: )
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 18 feb, 2006 18:23

Nee als je injectie wilt hoef je niks aan je carbs te weizigen. :?

Plaats reactie