injectie op een eend???
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Dat vind ik nou juist de charme, dat choken. Maar goed. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk uit dat blokkie te halen, maar wel met de "oud" technieken. Mijn eend zuipt niet, loopt goed, start goed (ook in de kou) en doet het altijd. Waarom zou je er dan dure electronica inzetten om het onbetrouwbaarder te maken. Bovendien schiet je dan met een eend je doel voorbij hoor. Maar goed wil je toch wat, dan kun je goedkoper (ik spreek uit ervaring) een BMW 4-kleps blok erin zetten. Dan heb je injectie, power genoeg (95PK) en het is een betrouwbaar blok. Maar ja, dan kun je wel om de zoveel tijd assen en lagers wisselen.
Beter een eend dan geen eend
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
de laatste keer dat ik keek was eenbmw 4 kleps blok aardig duur. Onder de 1000 euro ging er niks? Dan is injectie toch een stuk goedkoper.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
wat voor weber bedoel je dan? .. er zijn visa blokken gebouwd met webers, maar of deze nou meer pk's leveren
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ALDERM#CHT#G wat een enorme berg euries vragen ze daar voor
zijn deze dingen van goud of zo
zijn deze dingen van goud of zo
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Holy f*ck, als je 95 pk in je eend plompt kun je een maandelijks abonnement op nieuwe versnellingsbakken nemen volgens mij. Als je meer vermogen wilt kun je er denk ik net zo goed gewoon een turbo op zetten, das veel betrouwbaarder én goedkoper.Matchless schreef:Dat vind ik nou juist de charme, dat choken. Maar goed. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk uit dat blokkie te halen, maar wel met de "oud" technieken. Mijn eend zuipt niet, loopt goed, start goed (ook in de kou) en doet het altijd. Waarom zou je er dan dure electronica inzetten om het onbetrouwbaarder te maken. Bovendien schiet je dan met een eend je doel voorbij hoor. Maar goed wil je toch wat, dan kun je goedkoper (ik spreek uit ervaring) een BMW 4-kleps blok erin zetten. Dan heb je injectie, power genoeg (95PK) en het is een betrouwbaar blok. Maar ja, dan kun je wel om de zoveel tijd assen en lagers wisselen.
Maar in welke zin schiet je je doel dan voorbij als je injectie neemt?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
lopen ze hier ook veel sneller op dan? of alleen stationair beter en starten e.d..?backfire schreef:su klopt, heb al prijzen gezien van 67 euri, vergis je niet met een SU want talloze maten van naalden en sproeiers verkrijgbaar. En natuurlijk moet ie horizontaal gemonteerd worden net zoals de getoonde webers.
maar als je het goed hebt dan lopen ze wel goed.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Doordat een SU een betere flow karakter heeft dan de valstroom zal je er dus meer er uit "kunnen" halen. Let op aanhalingstekens, want alles staat en valt met een goede afstelling.
Zo kan ik een aangepaste set carbs kopen voor mijn cb400f. Alleen al door de andere configuratie heb je 6PK meer. Dit met zelfde kop, kleppen, nokkenas en uitlaat. (van 37 naar 43PK). Nadeel kost 600 Dollar.
Zo kan ik een aangepaste set carbs kopen voor mijn cb400f. Alleen al door de andere configuratie heb je 6PK meer. Dit met zelfde kop, kleppen, nokkenas en uitlaat. (van 37 naar 43PK). Nadeel kost 600 Dollar.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
INJECTIE
Wat heet oude techniek.backfire schreef:oude technieken maak ik ook gebruik van, althans zo ver ik weet bestaat turbo ook al heeeeeeeeeeeeel lang
De eerste injectie systemen dateren al uit 1950.
We zijn bezig met een multi point injection met 2 throttle bodies.
Kan even duren en is prijzig maar wilt wat.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/