Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 20:57
door Matchless
Dat vind ik nou juist de charme, dat choken. Maar goed. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk uit dat blokkie te halen, maar wel met de "oud" technieken. Mijn eend zuipt niet, loopt goed, start goed (ook in de kou) en doet het altijd. Waarom zou je er dan dure electronica inzetten om het onbetrouwbaarder te maken. Bovendien schiet je dan met een eend je doel voorbij hoor. Maar goed wil je toch wat, dan kun je goedkoper (ik spreek uit ervaring) een BMW 4-kleps blok erin zetten. Dan heb je injectie, power genoeg (95PK) en het is een betrouwbaar blok. Maar ja, dan kun je wel om de zoveel tijd assen en lagers wisselen.

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 21:03
door catscit
de laatste keer dat ik keek was eenbmw 4 kleps blok aardig duur. Onder de 1000 euro ging er niks? Dan is injectie toch een stuk goedkoper.

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 21:08
door backfire
oude technieken maak ik ook gebruik van, althans zo ver ik weet bestaat turbo ook al heeeeeeeeeeeeel lang :D

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 22:14
door Aloha Beach Cruiser
wat voor weber bedoel je dan? .. er zijn visa blokken gebouwd met webers, maar of deze nou meer pk's leveren :roll:

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 22:21
door backfire

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 22:24
door Aloha Beach Cruiser
ALDERM#CHT#G wat een enorme berg euries vragen ze daar voor :!: :!: :!:

zijn deze dingen van goud of zo :?

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 22:26
door Tom Duckpower
Su-tjes (niet van die) zitten standaard op mini's..
zien er iig simpelder uit dan de solex van mn eend...:P

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 22:41
door backfire
su klopt, heb al prijzen gezien van 67 euri, vergis je niet met een SU want talloze maten van naalden en sproeiers verkrijgbaar. En natuurlijk moet ie horizontaal gemonteerd worden net zoals de getoonde webers.

maar als je het goed hebt dan lopen ze wel goed.

Geplaatst: di 14 feb, 2006 00:10
door thomaaas
Matchless schreef:Dat vind ik nou juist de charme, dat choken. Maar goed. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk uit dat blokkie te halen, maar wel met de "oud" technieken. Mijn eend zuipt niet, loopt goed, start goed (ook in de kou) en doet het altijd. Waarom zou je er dan dure electronica inzetten om het onbetrouwbaarder te maken. Bovendien schiet je dan met een eend je doel voorbij hoor. Maar goed wil je toch wat, dan kun je goedkoper (ik spreek uit ervaring) een BMW 4-kleps blok erin zetten. Dan heb je injectie, power genoeg (95PK) en het is een betrouwbaar blok. Maar ja, dan kun je wel om de zoveel tijd assen en lagers wisselen.
Holy f*ck, als je 95 pk in je eend plompt kun je een maandelijks abonnement op nieuwe versnellingsbakken nemen volgens mij. Als je meer vermogen wilt kun je er denk ik net zo goed gewoon een turbo op zetten, das veel betrouwbaarder én goedkoper.
Maar in welke zin schiet je je doel dan voorbij als je injectie neemt?

Geplaatst: di 14 feb, 2006 10:44
door Aloha Beach Cruiser
backfire schreef:su klopt, heb al prijzen gezien van 67 euri, vergis je niet met een SU want talloze maten van naalden en sproeiers verkrijgbaar. En natuurlijk moet ie horizontaal gemonteerd worden net zoals de getoonde webers.

maar als je het goed hebt dan lopen ze wel goed.
lopen ze hier ook veel sneller op dan? of alleen stationair beter en starten e.d..?

Geplaatst: di 14 feb, 2006 18:02
door backfire
Doordat een SU een betere flow karakter heeft dan de valstroom zal je er dus meer er uit "kunnen" halen. Let op aanhalingstekens, want alles staat en valt met een goede afstelling.

Zo kan ik een aangepaste set carbs kopen voor mijn cb400f. Alleen al door de andere configuratie heb je 6PK meer. Dit met zelfde kop, kleppen, nokkenas en uitlaat. (van 37 naar 43PK). Nadeel kost 600 Dollar.

INJECTIE

Geplaatst: za 18 feb, 2006 15:50
door Le Patron
backfire schreef:oude technieken maak ik ook gebruik van, althans zo ver ik weet bestaat turbo ook al heeeeeeeeeeeeel lang :D
Wat heet oude techniek.

De eerste injectie systemen dateren al uit 1950.

We zijn bezig met een multi point injection met 2 throttle bodies.

Kan even duren en is prijzig maar wilt wat.

Geplaatst: za 18 feb, 2006 16:28
door backfire
hehe maar turbo bestaat al sinds 1905, 1ste commercielle applicatie in 1920 en sinds 1930 ook op vliegtuigen. In die context is injectie nog redelijk jong.

Geplaatst: za 18 feb, 2006 17:55
door flusc
moet er dan veel aangepat worden om mijn carbs te weizigen? want ik wil echt van men hoog verbruik af, maar toch nog eens wat power hebben als ik hebt nodig heb (N²O installatie :lol: )

Geplaatst: za 18 feb, 2006 18:23
door backfire
Nee als je injectie wilt hoef je niks aan je carbs te weizigen. :?