Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo 21 mar, 2012 22:37
door David
Zit je stuurkogel niet te vast? Dat ie daarom zo zwaar stuurt?

Geplaatst: do 22 mar, 2012 08:48
door AZL57
verbogen stuurarmpje op de nieuwe wielarm?

Geplaatst: do 22 mar, 2012 21:00
door lordmaster1
AZL57 schreef:verbogen stuurarmpje op de nieuwe wielarm?
Zoiets zat ik ook aan te denken, misschien de vorige eigenaar van de draagarm een stoeprandje geraakt met een flinke vaart?

Geplaatst: do 22 mar, 2012 21:52
door Charleston 88
Je kan toch niet serieus menen dat de auto 3 cm uitspoor heeft, dat wil zeggen dat op de velgen gemeten de voorkant van de velgen samen 3cm meer naar buiten staan dan de achterkant van de velgen. Dan kun je niet meer met de auto rijden. Of bedoel je 3 mm, of hoe en waar heb je 3 cm gemeten?

Geplaatst: do 22 mar, 2012 21:55
door Ramon
max 3 mm soms stuurt ie wat lichter als je 1 mm toespoor doet.

Geplaatst: do 22 mar, 2012 23:19
door David
Maar wat moet het nu officieel zijn????

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 08:43
door Gerard2cv
Als de hoogte is ingesteld op 195mm ±2,5 dan is de toe-spoor 1-3mm
Let er op dat het stuur in de middenstand staat,zodat je weet welke spoorstang je moet verstellen. Let er dan op dat de spoorkogel in de middenstand blijft.

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 09:03
door David
OK Gerard, helder.

Maar wat bedoel je met de spoorkogel in het midden?

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 09:27
door Charleston 88
Het klopt wat Gerard zegt alleen met een klein verschil het moet niet 1-3 mm TOEspoor zijn maar 1-3 mm UITspoor.

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 09:53
door Gerard2cv
Als jullie niet vertellen welk stuurhuis erin zit kan ik moeilijk de juiste cijfers geven.Het stuurhuis met de oude overbrenging met het grote stuur heeft uitspoor en de latere met het kleine stuur heeft toespoor.
De kogel aan de buitenkant bij het stuurlevier waar dat (steeds scheurend) rubber zit kan fout gaan als je de stelmof draait.Zorg dus dat die mooi recht blijft.En die Charleston van 88 heeft dus Toespoor.

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 12:54
door David
OK ik snap hem.
Ik heb echter die mooie RVS stelmoffen van Burton gebruikt, dus alles loopt lekkker soepel en is mooi af te stellen.
Daardoor zal kan het bijna niet fout gaan.

Mijn Charleston is van 85 en ik vermoed dat dit de laatste versie is qua overbrenging.
Maar hoe check ik dat?
Ik heb gewoon het enkelspakige Charleston, originele stuur.

Dus dat zou dan toespoor betekenen??

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 14:08
door dyane_maniac
gerard, ik geloof je best, maar snap niet helemaal waarom er verschil in de uit/toesporr zou zitten tussen de verschillende asbuisen.

ik bedoel de sporing heeft te maken met gewoon rijden en sturen en de stand van de wielen hierbij. maar dit staat toch los van de overbrenging in de asbuis? ik bedoel, de stuurarmpjes zijn hetzelfde dus maakt het ansich niet uit dat je bij de ene asbuis een groter stuur hebt en minder ver hoeft te draaien en bij een andere buis precies andersom toch?

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 14:33
door Gerard2cv
Ik begrijp jouw standpunt,maar ik geef alleen wat Citoën voorschrijft aan en hoe je kan weten welke voor ieder van toepassing is.Ik heb ook nooit begrepen waarom ze het gewijzigd hebben

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 14:37
door dyane_maniac
ik snap dat je alleen doorgeeft wat citroen jou weer voorschreef :) had alleen gehoopt dat je de reden wist.

Geplaatst: vr 23 mar, 2012 16:09
door Gerard2cv
Meestal wel,maar deze niet. :twisted: