nieuw chassis...

Reparaties, modificaties en onderhoud
Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » di 18 apr, 2006 20:57

Kijk daar hebben we nog eens wat aan! Leuk hoor!

Renault 4tjes.. tis allemaal frans en het roest hard he ;)

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 19 apr, 2006 17:59

Renaultjes 4! Briljant autoos ook!

Misschien ipv ducks-meet-ducks een combi meeting met renaultjes 4 wel een leuke! :) Desnoods iets voor volgend jaar op DmB! ;)

Grtz,

Rens

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 19 apr, 2006 18:00

D meets B meets R4 :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » wo 19 apr, 2006 18:38

Moeten we wel uitwijken naar een iets grotere locatie :lol: ..

Dan kunnen we net zo goed naar de nationale oldtimerdag gaan.. die bestaat toch vast wel.

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 20 apr, 2006 20:37

Het leuke is dat vroeger een R4 specialist naast het Eendenest zat.
Jammer genoeg is die er mee gestopt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » do 20 apr, 2006 21:39

André Post schreef:Het leuke is dat vroeger een R4 specialist naast het Eendenest zat.
Jammer genoeg is die er mee gestopt.
Anders was de R4-2cv meeting natuurlijk allang geweest :lol: :lol:

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 21 apr, 2006 20:21

CitRoel schreef: Nu zie ik op die tekening van de cats site dat er op veel meer plaatsen vloeistof in het chassis gespoten wordt, ik kan me niet herrinneren dat ik zoveel plekken heb waar ik het in kan spuiten. Is het de bedoeling dat ik gaten ga boren in het chassis?
Ik herinner me dat ik toen 2 extra gaten heb geboord, net voor het stuurhuis, omdat er een paar plekken in je chassis zijn die je anders niet bereikt met je spuit. Deze staan op de tekening op Cats site ook aangegeven.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 21 apr, 2006 21:09

Moet je niet doen met een galva chassis.. dat zou zonde zijn. Maar behandel je een galva chassis eigenlijk wel of is dat niet nodig? Lijkt me wel slim... Maar galva chassis zijn toch niet altijd demontabel qua onderplaat?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » vr 21 apr, 2006 23:47

Frank Deusjevoo schreef:Moet je niet doen met een galva chassis.. dat zou zonde zijn. Maar behandel je een galva chassis eigenlijk wel of is dat niet nodig? Lijkt me wel slim... Maar galva chassis zijn toch niet altijd demontabel qua onderplaat?

Frank
Een laagje ML kan nooit kwaat!

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » za 22 apr, 2006 20:12

Ik heb er ook een aantal bussen ML inzitten, pest van die troep is wel dat het als het eenmaal loopt eruit blijft lopen,

Dus mijn tip Chassis op een oud zeil dat weg mag, en er de tijd voor nemen.
Ik ben 3 dagen bezig geweest met alle kanten goed vol te spuiten met ML ( binnenkant dus van het chassis ) Ik heb er nu 4 busjes inzitten.
some got it, some eend

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 22 apr, 2006 20:14

wij nu ook 3 bussen, en ook nog zwarte tectyl voor een deel.. mooi werk zo!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 23 apr, 2006 11:16

Frank Deusjevoo schreef:Moet je niet doen met een galva chassis.. dat zou zonde zijn. Maar behandel je een galva chassis eigenlijk wel of is dat niet nodig? Lijkt me wel slim... Maar galva chassis zijn toch niet altijd demontabel qua onderplaat?

Frank
ik had toen ook nog geen gegalvaniseerd chassis..
maar een beetje ml kan ook in een galva chassis weinig kwaad denk ik?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 23 apr, 2006 19:32

the Nosepicker schreef:
Frank Deusjevoo schreef:Moet je niet doen met een galva chassis.. dat zou zonde zijn. Maar behandel je een galva chassis eigenlijk wel of is dat niet nodig? Lijkt me wel slim... Maar galva chassis zijn toch niet altijd demontabel qua onderplaat?

Frank
ik had toen ook nog geen gegalvaniseerd chassis..
maar een beetje ml kan ook in een galva chassis weinig kwaad denk ik?
Nee dat lijkt mij inderdaad ook niet verkeerd! Bij beschadiging of steenslag kan de galva laag deels eraf gaan, en dan krijg je roest, alleen bij behandeling veel minder snel denk ik .. :D

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 24 apr, 2006 20:08

Rens schreef:Renaultjes 4! Briljant autoos ook!

Misschien ipv ducks-meet-ducks een combi meeting met renaultjes 4 wel een leuke! :) Desnoods iets voor volgend jaar op DmB! ;)

Grtz,

Rens
Klinkt hééél leuk!!! Ik heb hier alleen een autovisie, waar ie wordt voorgesteld als een 3cv en een 4cv... Ben ík nou gek? :shock:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » ma 24 apr, 2006 21:09

Heeft iets te maken met het Franse autobelastingsysteem; 2CV is de goedkoopste klasse (daarom heet een 2cv ook 2cv :? . snap je?). De R4 zat kennelijk in de 3cv of 4cv klasse.

En om nog een beetje on topic te blijven; mijn Transat is behandeld met Dinitrol. Verder kan ik weinig zinnigs toevoegen over dit onderwerp :lol: .

Plaats reactie