Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo 10 jan, 2007 17:15
door Aloha Beach Cruiser
dat kan jou motor niet trekken denk ik :wink: ik zou er weinig aan doen gezien de capiciteit die je er nu zo uithaald!

Visa, als alles eenmaal werkt... dan is het oerbetrouwbaar na mijn zien :D

Geplaatst: wo 10 jan, 2007 19:05
door THE SPITFIRE
wie weet gewoon proberen. :lol:

Geplaatst: do 11 jan, 2007 00:24
door Punky
charleston tuning schreef:Visa, als alles eenmaal werkt... dan is het oerbetrouwbaar na mijn zien :D
Gaat dit niet voor elk blok op? :roll:

Geplaatst: do 11 jan, 2007 09:02
door catscit
nou opgeboorde blokken hebben toch echt een aanmerkelijk ingekorte levensduur.

Ik heb een 1450cc GSA blok, wanddikte van de cylinders is 1.5mm
Ik denk niet dat ie 100.000km meegaat, zeker niet gezien het vermogen wat ie moet leveren en de thermische belasting die dat ook nog es met zich meebrengt. De meeste opgeboorde blokken overlijden aan een vastloper.

Het visa blok heeft lichtmetalen cylinders, en lichtmetaal (alu etc) kunnen hun warmte veel beter kwijt als staal. En wat is nu DE grote vijand van opgevoerde (en zeker) luchtgekoelde motoren? Warmte!

Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?

Geplaatst: do 11 jan, 2007 19:36
door Jacobus_XIII
catscit schreef:in een visa vind ik de onstekeing ook redelijk problematisch, er zitten slechte massas in en er zit een hoop in wat eruit kan.
Als je dat fixt dan is het probleemloos, ik heb een vriendenclub die allemaal enkel visa motor rijden en allen hebben er nooit problemen mee.
Ook in visa's is het eenvoudig probleemloos te krijgen, moet je wel wat voor doen. ik heb wat franse visa's aangepast die daar nu in vakantie huizen dienstdoen als boodschappen auto's, die dingen hebben dus een zeer irregulair leven, korte eindjes, staan veel stil, maar doen het altijd!
Er zit een hoop in wat eruit kan -> Bedoel je aan electronische componenten?

Geplaatst: vr 12 jan, 2007 01:12
door catscit
oa, de vacum sensor kan eruit, electromagnetische benzine afsluiter.
Dan de vacum zooi vanhet luchtfilter af.
Dan extra massa naar de compu.
Eventueel draden naar de bobine vervangen, die hebben nog wel eens kabelbreuk,
En dan vergeet ik vast nog een en ander...

Geplaatst: vr 12 jan, 2007 12:14
door Flying Duckman
Nu spreek je jezelf een beetje tegen Jeroen,

>>>>>>

Citroen heeft destijd een paar miljoen gestopt in de ontwikkeling van de visa motor tov de 2cv motor die ze al op de plank hadden liggen. Denk je echt dat als het opboren van de 2cv cylinder (of een setje andere cylinders) een gedegen oplossing was geweest, ze dat niet gekozen hadden?

>>>>>>

natuurlijk praten we niet over cylinders e.d. die je weg laat, maar je geeft wel aan dat er veel weggelaten kan worden en dan is het beter, waarom heeft Citroen het dan niet gedaan?

Ik ben het helemaal met je eens overgens. De 2CV is in die zin zover doorontwikkeld dat ze het maximum uit de motoren hebben gehaald zonder dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid van deze auto's. Dus in dit geval ook de motoren.
Maar zoals zo vaak hoor ik van allerlei berichten van mensen, opboren gaat prima, nooit problemen, iets meer vermogen, zelfs op gas loopt hij fantastisch, anderen zeggen stug, dat kan niet, beter is een visablok, aanpassingen vallen wel mee, gewoon andere bak erin...etc..etc.. etc..

Zelfde heb ik al wel gehoord over de 123, het is zuiniger, beter etc. etc.. etc... ik heb gewoon puntjes en dat bevalt me prima af en toe help ik eens iemand met zo'n 123 en er is absoluut helemaal niets wat me tot nu toe nog overtuigd om 150 euro uit te gaan geven voor zo'n ontsteking, misschien alleen om m'n handen niet vies te krijgen, maar dat is ook het enigste, maar ik dwaal af.

Ik zal eens uitzoeken wat ze precies doen bij het revisiebedrijf dat het nu wel bruikbaar is in een 2CV blok.

Geplaatst: vr 12 jan, 2007 19:19
door Lelijke Eend
Ik denk dat die vacum zooi is/was om de motor aan de gestelde milieu-eisen te laten voldoen en geen noemenswaardige invloed heeft op de prestaties van de motor. Voldeed die motor niet aan die eisen, dan wordt de hele auto niet goedgekeurd en mag hij niet verkocht worden. Echter, bij de APK zijn de eisen minder streng en kan je die vacuum zooi achterwege laten.

Geplaatst: vr 12 jan, 2007 20:10
door Green-Duckman
Is ff zitten lezen...........

Is er al iemand met ervaring op het gebied van 123 op een visa?
En kan je dan de 123 van een gewoon 2cv blok er op schroeven?

Hee CT jij hebt toch nu gewoon een 2cv bak er aan zitten toch??

Geplaatst: za 13 jan, 2007 00:17
door catscit
inderdaad, citroen heeft de visa motor oa ontwikkeld op emissies, en daar lijdt de motor onder, zeker als ie 20 jaar oud is.

Maar een vacum slang lostrekken is wel even iets anders als andere cylinders monteren.

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 12:40
door THE SPITFIRE
hoe heet die duitse tuning site ook al weer??
die die big bore setjes verkoopt??
:lol:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 13:49
door Flying Duckman
stp?

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 16:41
door THE SPITFIRE
ja die ja ik heb em al gevonden. :lol:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 19:34
door 2cv Michel
ben ook benieuwd naar die duitse site!!!!

Michel
http://users.telenet.be/plattinnekes-meeting/

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 19:42
door catscit
http://www.citroentuning.de/

Maar je kunt beter naar
http://www.pp-2cv.be/
denk ik. Zie ook andere posts op dit forum mbt stp.