Dat is een duur spanbandje dan zeg, ik heb er hier een paar liggen die 5ton kunnen hebben en die kosten 30 euro/5m lengtesupercees schreef:een tegenvaller: spanband kwijtgeraakt van de gehuurde trailer, ophaalkosten nu € 137,- ipv € 62,-.
alternatief voor besteleendenchassis?
Als het daar vanaf hangt, je mag om half 8 voor de deur staan hoor
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
zo, vorige week de rdw een e-mail gestuurd met de vraag of een belgische eend zonder papieren, maar met een verklaring van de belgische politie dat de papieren verloren of gestolen zijn en met een verkoopovereenkomst een nederlands kenteken kan krijgen. na 3 werkdagen kreeg ik een mailtje dat ze nog 5 werkdagen nodig hadden om een antwoord te kunnen geven.
in ieder geval geen standaard nee. ben benieuwd.
in ieder geval geen standaard nee. ben benieuwd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Hierbij de reactie van de rdw, een duidelijk verhaal:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U dient echter wel een Belgisch kenteken te overleggen. Dit is met behulp van het proces verbaal goed mogelijk. Ook België kent een procedure net als in Nederland om een nieuw kenteken te verkrijgen. Bij het vervangen van het chassis is het volgende van toepassing.
Indien u een versleten chassis vervangt door een nieuw en ongebruikt chassis, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt.
Indien u het chassis vervangt door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen.
Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort.
Indien door u geen van beide verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
Let op!
Een aankoopnota van het Citroen chassis wordt niet aangemerkt als verklaring van fabrikant/importeur.
Belangrijk!
Voordat het chassis wordt vervangen dient een vooronderzoek plaats te vinden om vast te stellen wat de identiteit is van het voertuig. Een afspraak voor een vooronderzoek kan met elk van de RDW keuringsstations worden gemaakt.
Na ombouw van het voertuig moet het identificatienummer van het gerepareerde voertuig in het nieuwe chassis worden ingeslagen. Dit mag alleen door de RDW worden gedaan. De inslag gebeurt in het RDW keuringsstation, desgewenst gelijktijdig met een eventuele technische beoordeling (bij ombouw naar bijvoorbeeld Lomax of Burton).
Bij de inslag moet het volgende worden overgelegd:
Het volledige Nederlandse kentekenbewijs
De bij het vervangingschassis behorende verklaring (zie tekst hierboven)
Het deel van het vervangen chassis, waarin het VIN is ingeslagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
weet iemand wat de naam van de belgische rdw is, dan kan ik eens kijken hoe ik aan de belgische papieren kom.
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U dient echter wel een Belgisch kenteken te overleggen. Dit is met behulp van het proces verbaal goed mogelijk. Ook België kent een procedure net als in Nederland om een nieuw kenteken te verkrijgen. Bij het vervangen van het chassis is het volgende van toepassing.
Indien u een versleten chassis vervangt door een nieuw en ongebruikt chassis, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt.
Indien u het chassis vervangt door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen.
Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort.
Indien door u geen van beide verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
Let op!
Een aankoopnota van het Citroen chassis wordt niet aangemerkt als verklaring van fabrikant/importeur.
Belangrijk!
Voordat het chassis wordt vervangen dient een vooronderzoek plaats te vinden om vast te stellen wat de identiteit is van het voertuig. Een afspraak voor een vooronderzoek kan met elk van de RDW keuringsstations worden gemaakt.
Na ombouw van het voertuig moet het identificatienummer van het gerepareerde voertuig in het nieuwe chassis worden ingeslagen. Dit mag alleen door de RDW worden gedaan. De inslag gebeurt in het RDW keuringsstation, desgewenst gelijktijdig met een eventuele technische beoordeling (bij ombouw naar bijvoorbeeld Lomax of Burton).
Bij de inslag moet het volgende worden overgelegd:
Het volledige Nederlandse kentekenbewijs
De bij het vervangingschassis behorende verklaring (zie tekst hierboven)
Het deel van het vervangen chassis, waarin het VIN is ingeslagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
weet iemand wat de naam van de belgische rdw is, dan kan ik eens kijken hoe ik aan de belgische papieren kom.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Misschien kun je beter eens met de RDW bellen, je wordt dan doorgeschakeld naar de technische afdeling.
ALs je dan het verhaal ophangt dat je een oldtimer hebt gekocht, in België, maar dat je er geen papieren bij hebt.
Je vraagt dan hoe het precies zit, omdat je wel op de site hebt gelezen dat je een oldtimer ook zonder papieren kunt invoeren.
(niet vertellen dat je er wel iets bij hebt, want dan moet je waarschijnlijk moeilijker gaan doen.) Je zegt gewoon dat het chassisnummer wel leesbaar is, en het typeplaatje is er ook bij, evt documentatie kun je ook regelen (bijv bij citroen nederland, die kan wel bevestigen dat de AK met jouw chassisnummer uit dat bouwjaar is.
lijkt me het proberen waard!
ALs je dan het verhaal ophangt dat je een oldtimer hebt gekocht, in België, maar dat je er geen papieren bij hebt.
Je vraagt dan hoe het precies zit, omdat je wel op de site hebt gelezen dat je een oldtimer ook zonder papieren kunt invoeren.
(niet vertellen dat je er wel iets bij hebt, want dan moet je waarschijnlijk moeilijker gaan doen.) Je zegt gewoon dat het chassisnummer wel leesbaar is, en het typeplaatje is er ook bij, evt documentatie kun je ook regelen (bijv bij citroen nederland, die kan wel bevestigen dat de AK met jouw chassisnummer uit dat bouwjaar is.
lijkt me het proberen waard!
Ami 8 break