Pagina 3 van 8
Geplaatst: za 27 mei, 2006 13:22
door catscit
ALs je een rolkooi wilt bouwen waarmee de achterbank gehandhaafd blijft dan krijg je toch een probleem om het stevig te maken in de eende koets.
Hoofd bestanddeel van een rolkooi is die beugel achter de voorstoelen, waar wil je die neer zetten dan?
En als je passagiers wilt meenemen, waar heb je dan een rolkooi voor nodig?
Geplaatst: za 27 mei, 2006 17:24
door Evan
Die rolkooi is zo te zien uit een stuk?
dus je krijg m er alleen in als je je koets gedeeltelijk (met de zaag) demonteert?
Geplaatst: za 27 mei, 2006 17:31
door catscit
je last em ter plekke erin
Geplaatst: za 27 mei, 2006 17:37
door backfire
misschien via de achterzijde of via de voordeur, 90 graden kantelen, de hoek om draaien en terug kantelen?
Geplaatst: za 27 mei, 2006 17:46
door catscit
in het ergste geval haal je de bodemplaten eruit, kunnen er daarna meteen nieuwe in.
Dan gaat het zeker, de koets is van onderen breder als vanboven.
Geplaatst: za 27 mei, 2006 22:59
door Evan
Daar zat ik ook al aan te denken idd!
maar als je een nieuwe in stukken aangeleverd krijgt en m zelf in elkaar last, moet je wel goed kunnen lassen om m veilig te maken!
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 10:02
door catscit
Als je niet kunt lassen moet je niet aan het plaatsen van een rolkooi in een auto beginnen.
Verder, "veilig", we hebben het nog steeds over een eend. Voor de veiligheid moet je geen rolkooi in je eend lassen, want in het dagelijks verkeer ben je beter af zonder.
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 13:42
door Evan
Tis meer het onderscheid tussen wel ns iets vastbraden en denken te kunnen lassen en echt kunnen lassen.
Lijkt me geen feest als je een aanrijding krijgt en de stukken rolkooi vliegen je om de oren!
Zijn er eigenlijk geen regels voor rolkooien enzo? wat betreft installeren en keurmerken?
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 14:15
door backfire
ja maar volgens mij alleen op het circuit e.d. ik weet zo niet of rolkooi wel zo maar mag in een "straat" wagen, tenzij dit een rally wagen is met goedkeuring.
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 20:23
door catscit
vrijdag met m'n niet citroen naar de apk keuring geweest en in de rij stond een 81er dyane met rolkooi.
Dus ja dat mag.
En nee er zijn geen regels, hoe sommige mensen hun bodemplaten vastbraden in hun eend is gevaarlijker als een niet zo stevig aanelkaar gelaste rolkooi.
Een rolkooi zonder helm zou ik trouwens niet mee willen maken, de kans dat je met je kop tegen de rolkooi butst bij een ongeluk is niet ongering!
Dus een rolkooi in een auto die voornamelijk zonder helm gebruikt wordt vind ik levens gevaarlijk.
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 23:31
door Evan
Idd hoe sommige mensen braden! Ik heb voorbeelden gezien! Maar laten we daar maar niet over beginnen....
Over je hoofd stoten tegen een rolbeugel is idd niet ondenkbeeldig. Je hebt met zo'n rolkooi toch minder ruimte binnenin.
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 08:57
door thomaaas
Maar nog ff een stukkie terug: je mag dus alleen óf koets, óf motor/bak óf koets veranderen. Als je dan, zeg maar, een BMW motor in je eend hebt, kan dat dus niet met het chassis van Franzose? En dan mag jekoets ook niet gegalvaniseerd zijn? want dan heb ik en probleem....
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 09:30
door catscit
je hebt je chassis niet veranderd want dan zou je bij de type goedkeuring geweest moeten zijn.
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 17:41
door thomaaas
Moet nog bij de RDW langs voor een herkeuring/herinslag. Zit daar verschil in? in dit geval niet toch?
Maar misschien kun je het ene met het andere verenigen, want door een nieuw chassis en gegalvaniseerde koets, verstevig je de constructie, wat weer moet om er een bmw motor in te zetten... Of nemen ze dat niet bij de rdw?

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 17:42
door Tom Duckpower
dat bmw blok krijg je er bij de RDW niet doorheen...
te grote vermogenstoename tov origineel