Remmerij aanpassing

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 18:13

zoals ik al zei, blokeren van de remmen is het probleem niet.
Een eend weegt 1/3 van een opel. Axel remmen zijn meer als afdoende en passen er zo op! probleem is de warmte ontwikkeling en tractie.
Enige voordeel van andere remklauwen is dat je gemakkelijk (off the shelf) race blokken kunt krijgen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

A3
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door A3 » ma 29 mei, 2006 18:28

catscit schreef: Enige voordeel van andere remklauwen is dat je gemakkelijk (off the shelf) race blokken kunt krijgen.
Ander voordeel is dat je niet steeds tot het uiterste hoeft te gaan om af te remmen, met grotere diameter schijf, grotere blokken, wordt het toch al een stuk minder warm lijkt mij

catscit
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 18:35

grotere schijfdiameter gaat niet, dan zit je tegen het vliegwiel.
Eventueel zou je een andere klauw op de axel schijf kunnen zetter, en dan met 2 zuigers per kant of zo. de warmte ontwikkeling blijft gelijk ongeacht wat voor type remmen je hebt, is de warmte nodig om zoveel gewicht zoveel af te remmen.

A3
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door A3 » di 6 jun, 2006 14:11

Iemand ergens info liggen over het aanpassen van de GS-klauwen om Axel schijven te gebruiken?

Heb wel eens gehoord dat dit gedaan wordt, vraag me alleen af of het beetje zelf te doen is.

Zou een mooie oplossing voor mijn remmerij zijn of iemand moet nog setje axel-klauwen in de aanbieding hebben!

catscit
Contacteer:

Bericht door catscit » di 6 jun, 2006 14:52

bart ebben heeft klauwen zat.
Ze hebben ook een axel 4 bak en in tilburg bij een sloop ligt ook een axel 4 bak.
We kunnen de kosten wel delen indien gewenst, als de klauwe erop zitten, ik wil de bak wel...

de aanpassing is gewoon een stuk alu van de juiste dikte met de juiste gaatjes. Probleem is de langere bouten die je nodig hebt (van high tensile steel)

A3
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door A3 » wo 7 jun, 2006 14:35

Wat is een beetje normale prijs voor 2 klauwen?

catscit
Contacteer:

Bericht door catscit » wo 7 jun, 2006 21:56

geen idee, ik heb me er ooit blauw voor betaald.
Ik heb nog een setje liggen maar die gaan naar oostenrijk waarschijnlijk.
Even overleggen met de toekomstige eigenaar, anders kun je dat setje hebben, compleet behalve handrem gebeuren...

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 20 dec, 2006 20:14

Ok doorverwezen naar dit topic, ja was terecht, maar ik vroeg me dus af wat 't probleem is van die oververhitting, ik heb n GSA bak met bjibehorende remmen, en die zit er nog lang niet in maar beter meeverlegen als onverlegen
1 waarom worden die krengen zo heet? Bij een GSA zitten ze ook op de bak in de motorruimte en daar konden ze wel een GSA tot stilstand dwingen, dus waarom een eend die de helft weegt niet?

2 is het een oplossing een gat in de spatbord [naast het gat voor je kachel, dus in de wielkast] te hakken, een pc vent erin en dat naar je remmen te sturen?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

catscit
Contacteer:

Bericht door catscit » wo 20 dec, 2006 21:01

geen idee waarom maar ik trek ze zo warm die remmen.
zowel op de eend als op de ami super.
Op de ami super zit een toeter die permanent koellcht over de klauwen en schijven blaast.
Misschien heeft een gs betere aerodynamica onder de motorkap, verder rij ik met een gs veel rustiger als met een eend op het circuit.
Voor gewoon gebruik heb je geen probleem denk ik.
Ik weet niet of je wel eens circuit gereden hebt een paar uur, das meer slijtage als een maand op de weg. Banden gaan een paar dagen mee op het circuit (24uur rijden of zo verdeeld oer 4 dagen) terwijl ik er op de weg 50.000km of meer mee doe!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 20 dec, 2006 21:40

Okej, nou ik heb nog nooit op n circuit gereden, anders dan met karts [naja grasmaaiertechniek acht ik sowiso niet btrouwbaar, maar bovendien hebben ze niet eens een motorkap].

Ik heb de remmen voor dagelijks gebruik nauwelijks meer nodig dan nu, behalve dan als je wat harder gaat zeg 170-180 km/h. Maar verder wil ik veel vermogen meer om stoer mee te doen dan om werkelijk te gebruiken, zg maar ;)

Waar haalt jou toeter zn lucht alleen vandaan? Want ik ben bang dat het met koellucht al lastig zat wordt onder 't kapje van n eend.
MyAmi Spring Break

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 20 dec, 2006 21:56

thomaaas schreef:, behalve dan als je wat harder gaat zeg 170-180 km/h. Maar verder wil ik veel vermogen meer om stoer mee te doen dan om werkelijk te gebruiken, zg maar ;)
wat is er nou stoer aan veel vermogen?? Gas geven kan iedereen.
Mijn dagelijkse auto is (vergeef me het vloeken :wink: ) een Opel vectra 2.5 V6 met 170 pk onder de kap en in de stad en file ga ik net zo langzaam als ieder ander.

Neem maar van mij aan dat een standaard eend rijden eigenlijk veel leuker is om te doen. Je moet tenminste nog echt autorijden en er wat voor doen om wat tempo te maken.
Daarbij komt dat de snelheids sensatie vele malen groter is :lol:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 20 dec, 2006 21:59

'k heb ook nog een eend met gewoon vermogen hea ;)

En ik hoor altijd iedereen zeuren over files enzo maar dat valt toch wel mee? Ja ok je moet wel s ff wachten als r ergens een brug open staat maar na 10 min. kun je echt wel weer doorrijden hoor!!!!

En het gaat niet zozeer om het gas kunnen geven, maar gewoon dat t zo leip is om het in je eend te hebben gestopt ;)
Maar we hebben het nu nog eventjes over de remmen, ok? :D
MyAmi Spring Break

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 20 dec, 2006 22:08

:lol: Bijna geen files :lol:
Welkom in de stad die Amsterdam heet. :!:

Natuurlijk is een eend met veel vermogen geinig. Maar ik denk dat als je echt hard wilt, je gewoon een andere auto naast de eend moet parkeren.
Puur persoonlijke mening

Goede remmen met veel vermogen is natuurlijk een must en daar zal ik je zeker niet op tegenspreken :wink: En idd ook ik vraag me af waarom die gsa remmen zo heet kunnen worden op een eend. Hoewel ik denk dat het natuurlijk deels te maken heeft met de warmte van de motor en bak die de remkoeling ook geen goed doen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

catscit
Contacteer:

Bericht door catscit » do 21 dec, 2006 17:12

ik zal binnenkort eens proefonderivndelijk testen wat er gebeurd als ik een 1300 gsa flink op z'n flikker geef op m'n rally wegen hier in de buurt.

Op een circuit zijn remmen altijd een probleem (vermogen niet in tegenstelling wat iedereen denkt, een standaard eend is bergen lol op een circuit, zeker als je kunt rijden, maar de remmen trekken het niet zonder koelkapjes)

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » do 21 dec, 2006 18:11

maar de remmen trekken het niet zonder koelkapjes
Toch rijden veel race eenden in Engeland en Belgie zonder koelkapjes, ook de "front runners" . In engeland rijden ze eigenlijk wel altijd zonder motorbeschermingsplaat, misschien helpt dat :?:

Ik moet zelf zeggen dat na een lange rit op de snelweg en alles lekker warm is de remmen ook niet zo lekker bijten. Maar ik heeb geen koelkpjes, ook geen motorbeschermingsplaat overigens...

Groetjes Bart

Plaats reactie