Lelijke Eend schreef:De maat van de bouten voor de achtergordels op de vloer is M11 fijn (universele gordelbouten).
Vergeet dit bericht, het blijkt namelijk dat de schroefdraad een Engelse maat is (de bouten pasten er ook niet helemaal lekker in maar ik dacht dat dat door vuil in de schroefdraad kwam).
Vandaag heb ik de complete achteras uit elkaar getrokken. Alle lagers heb ik gelijk in de prullenbak geflikkerd. Geen gedonder en er mooi nieuwen op zetten. Echter bij het demonteren van de draagarmlagers zijn de pasvlakken waar de lagers tegen aan komen licht beschadigd. Dat vind ik niet grappig (understatement). Ook heb ik een leiding + wartel niet uit een remcylindertje gekregen. Waarschijnlijk zit dat zo vastgeroest dat die tot het eind der tijden met elkaar verenigd zullen zijn. Nieuwe remcylindertjes er op dus. Zal ook wel niet gratis en/of grappig zijn. Wegens het ontbreken van een dop 44 heb ik de moerten waarmee de remtrommels/wielnaven vast zitten losgeslagen met een hamer en een beitel. Die moeren zijn daardoor beschadigd en kan ik er (naar mijn mening) niet meer opnieuw opzetten. Ook niet grappig.
Wat wel grappig is, is dat je met een gewoon wiel met daarin een blokje om een wieldop vast te zetten en een bout M10x70 die achterremtrommels vrij gemakkelijk van de lagers krijgt. Die bout van 70mm is precies lang genoeg ! En het is ook grappig dat ik er achter kwam dat de rubbertjes uit de schroefdraadgaten van de remleidinge eenvoudig te verwijderen zijn met een schroevendraaier van 4,5mm breed (schacht+ platte gedelte). Schroevendraaier er in steken en je kan de rubbers er zo uit schroeven.
Gister kreeg ik per post o.a. 4 nieuwe transversebouten. Echter, in tegenstelling tot wat afgesproken was waren het niet 4 langen maar 2 korten en 2 langen. Reden: voor 2 langen moet ik 3 weken wachten. Dan dacht de man van Duckservice dat het handiger zou zijn om gewoon de lange bouten uit m'n vooras te plukken en daar korten in te zetten zodat ik netjes 4 lange bouten voor m'n achteras heb. Logische gedachte, maar m'n achteras is nog (lang) niet toe aan montage. Wanneer dat wel het geval is dan bel ik hem of de bouten er zijn, dan stuurt hij me ze op.
Afblijven.