hanzz's 2cv6
als ik dit verhaaltje zo lees, zou het dan niet verstandiger zijn om deze koets te verpatsen voor 50 euro aan iemand die wel de mogelijkheid heeft om zelf te lassen. en voor dat budjet van 400 euro kan je echt wel een goede koets kopen waar je niks meer aan hoeft te lassen. pas zelf ook nog eentje gekocht van een kitcarbouwer ( tja zijn ze toch nog ergens goed voor ) superhard en koste maar 100 euro, was ook wel een koopje.....
Hoi,
Er komt eens schot in de zaak...
'k heb een goede lasser gevonden die mijn twee nieuwe vloerplaten en nog wat onderdeeltjes in een andere, hardere koets gaat lassen, afwerken en roestbescherming gaat aanbrengen... Dit alles (inclusief aankoopprijs van het koetsje) voor de prijs van 450 €! Tegen half april moet het ding klaar zijn...
'k heb ondertussen dat wheels chassis ingeruild voor een nieuw origineel gegalvaniseerd chassis, waarin LEGAAL een nummer is geslaan, zodat ik niet hoef te vluchten bij een ongeval of douanecontrole
Ook het nieuwe dak en banden zijn binnen, het enige dat mij tegenhoudt zijn die t*ring benzineklemmetjes die maar niet willen passen ... chassis een beetje uitboren?
'k ben ook van plan er een LPG installatie in te laten bouwen om in deze tijden van wereldwijde olieafhankelijkheid toch een beetje goedkoop te kunnen tuffen... iemand enig idee wat dat zo gemiddeld kost en waar ik dat hetbeste kan laten doen?
Groeten
Hans
Er komt eens schot in de zaak...
'k heb een goede lasser gevonden die mijn twee nieuwe vloerplaten en nog wat onderdeeltjes in een andere, hardere koets gaat lassen, afwerken en roestbescherming gaat aanbrengen... Dit alles (inclusief aankoopprijs van het koetsje) voor de prijs van 450 €! Tegen half april moet het ding klaar zijn...
'k heb ondertussen dat wheels chassis ingeruild voor een nieuw origineel gegalvaniseerd chassis, waarin LEGAAL een nummer is geslaan, zodat ik niet hoef te vluchten bij een ongeval of douanecontrole
Ook het nieuwe dak en banden zijn binnen, het enige dat mij tegenhoudt zijn die t*ring benzineklemmetjes die maar niet willen passen ... chassis een beetje uitboren?
'k ben ook van plan er een LPG installatie in te laten bouwen om in deze tijden van wereldwijde olieafhankelijkheid toch een beetje goedkoop te kunnen tuffen... iemand enig idee wat dat zo gemiddeld kost en waar ik dat hetbeste kan laten doen?
Groeten
Hans
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
als je googled op 2cv lpg dan kom je de nodige adressen tegen.
maar als je goedkoop wilt tuffen, bouw dan een 3 pitter diesel in.
kosten zullen ongeveer 1000 euro bedragen. Ik weet dat gemiddelde losse installatie 450 euro kost. Daarbij komt dan nog de aanpassingen aan de eend en het inbouwen en de keuring, dus die 1000 euro zal ongeveer wel kloppen.
maar als je goedkoop wilt tuffen, bouw dan een 3 pitter diesel in.
kosten zullen ongeveer 1000 euro bedragen. Ik weet dat gemiddelde losse installatie 450 euro kost. Daarbij komt dan nog de aanpassingen aan de eend en het inbouwen en de keuring, dus die 1000 euro zal ongeveer wel kloppen.
Als ie eerder oppakt dan heb je daar inderdaad meer aan. Op hogere toeren inene erin komen is alleen maar vervelend, liever vanaf lagere toeren al.
Ik heb ook ooit zo een turbo geval (geen daihatsu maar subaru) gehad en en die begon bij 3000-3500 toeren pas mee te blazen. Daaronder was het gewoon een standaard 2000cc boxer motor. En met de turbo werd het inene een kanon. Het geluid was overigens verslavend!
Ik heb ook ooit zo een turbo geval (geen daihatsu maar subaru) gehad en en die begon bij 3000-3500 toeren pas mee te blazen. Daaronder was het gewoon een standaard 2000cc boxer motor. En met de turbo werd het inene een kanon. Het geluid was overigens verslavend!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987