hanzz's 2cv6

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 12 sep, 2006 22:37

Voor de maatvoering is het het makkelijkste als het chassis in de buurt is.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » di 12 sep, 2006 23:18

als ik dit verhaaltje zo lees, zou het dan niet verstandiger zijn om deze koets te verpatsen voor 50 euro aan iemand die wel de mogelijkheid heeft om zelf te lassen. en voor dat budjet van 400 euro kan je echt wel een goede koets kopen waar je niks meer aan hoeft te lassen. pas zelf ook nog eentje gekocht van een kitcarbouwer ( tja zijn ze toch nog ergens goed voor ) superhard en koste maar 100 euro, was ook wel een koopje.....

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » zo 9 mar, 2008 12:05

Hoi,

Er komt eens schot in de zaak... 8)
'k heb een goede lasser gevonden die mijn twee nieuwe vloerplaten en nog wat onderdeeltjes in een andere, hardere koets gaat lassen, afwerken en roestbescherming gaat aanbrengen... Dit alles (inclusief aankoopprijs van het koetsje) voor de prijs van 450 €! Tegen half april moet het ding klaar zijn...

'k heb ondertussen dat wheels chassis ingeruild voor een nieuw origineel gegalvaniseerd chassis, waarin LEGAAL een nummer is geslaan, zodat ik niet hoef te vluchten bij een ongeval of douanecontrole :wink:

Ook het nieuwe dak en banden zijn binnen, het enige dat mij tegenhoudt zijn die t*ring benzineklemmetjes die maar niet willen passen :evil: ... chassis een beetje uitboren?

'k ben ook van plan er een LPG installatie in te laten bouwen om in deze tijden van wereldwijde olieafhankelijkheid toch een beetje goedkoop te kunnen tuffen... iemand enig idee wat dat zo gemiddeld kost en waar ik dat hetbeste kan laten doen?

Groeten

Hans

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 12:20

als je googled op 2cv lpg dan kom je de nodige adressen tegen.

maar als je goedkoop wilt tuffen, bouw dan een 3 pitter diesel in.

kosten zullen ongeveer 1000 euro bedragen. Ik weet dat gemiddelde losse installatie 450 euro kost. Daarbij komt dan nog de aanpassingen aan de eend en het inbouwen en de keuring, dus die 1000 euro zal ongeveer wel kloppen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 9 mar, 2008 12:31

Dat klopt wel inderdaad. Heb laatst ook eens wat zitten lezen en was totaal met alle materialen, inbouw etc. voor 1200 euro.

Een 3 pitter diesel? Uit een Daihatsu Charade zeker? Zuinig is t wel!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 12:52

of vw, als je bijvoorbeeld aan de lupo 1.2 tdi kumt komen loopt gegarandeerd 1:27, op 80km per uur wegen is 1:40 makkelijk haalbaar.

Maar ik denk dat de daihatus 3pitter makkelijker in te bouwen is.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 9 mar, 2008 15:23

Dat klopt ik heb foto's gezien van een daihatsu ami8 uit Thailand ;-)
diverse Citroens, wat anders.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » zo 9 mar, 2008 21:07

ja goed idee, zo'n 3pitter, is ie makkelijk ombouwbaar naar slaolie?
Heb 'k meteen geen last meer van dat AFGRIJSELIJKE eendengeluid....

Groeten

Hans

nu, met één diesel hebben we eigenlijk al genoeg last...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 9 mar, 2008 21:40

Daihatsu loopt vast wel op slaolie, zijn niet kapot te krijgen die 3 pitter dieseltjes. Is ook nog een turbovariant van!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 22:49

klopt want die turbo ligt bij mij in de schuur en moet op de visa motor komen. Dus een klein beetje Daihatsu heb ik dan toch weer wel.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 9 mar, 2008 23:07

Heb jij de turbo van de diesel of van de gtti? Zijn die hetzelfde of toch allebei weer anders?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 23:09

van de diesel, ik denk dat een turbo van zo'n gtti moeilijk aan te komen is. En ja er zit verschil in, de diesel turbo pakt eerder op, ik hoop dat dit voor de 2 cilinder boxer goed uitpakt, omdat boxer nu eenmaal een lagere druk heeft dan een lijnmotor.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 9 mar, 2008 23:13

Als ie eerder oppakt dan heb je daar inderdaad meer aan. Op hogere toeren inene erin komen is alleen maar vervelend, liever vanaf lagere toeren al.

Ik heb ook ooit zo een turbo geval (geen daihatsu maar subaru) gehad en en die begon bij 3000-3500 toeren pas mee te blazen. Daaronder was het gewoon een standaard 2000cc boxer motor. En met de turbo werd het inene een kanon. Het geluid was overigens verslavend!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » ma 10 mar, 2008 18:29

hm 'k ga opteren voor een LPG installatie (inderdaad 1200€ allin), dat geld heb 'k binnen de kortste keren toch weer uitgespaard aan benzine...

Iemand enig idee wat zo'n specialmotortje van 1990 zuipt?


Groet

Hans

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 mar, 2008 18:35

Ongeveer 1:15

Plaats reactie