2cv 1980 club

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 30 dec, 2006 20:04

Goed aan het werk zeg.
Hoe is de koets eraan toe, motorkap scharnier lijkt al eens aan geknutseld of zie ik dat niet goed ?

In ieder geval succes verder :!:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » za 30 dec, 2006 20:11

De koets is behoorlijk hard. Aan het scharnier is niet geknutseld, er is alleen aan het raamframe gelamuurt. De reden daarvoor was omdat het daar begon te lekken. Of het echt het lekken heeft tegengehouden is de vraag, maar het is daar op zich nog wel hard.

HEt enige plekje waar die slecht is, is onder het achterspatbord, en aan de rechterkant de kokerbalk begint. Ik zit te denken om die in zijn geheel te vervangen. Voor de rest: de bodemplaten, voetenbak, kofferbak, raamspijl, etc, etc is allemaal keihard!

Vandaar dat ons tijdens het slopen ook het gevoel bekroop of eht wel nodig was om de koets te lichten... maar toen kon ik gelukkig nog niet alle gaten in het chassis vinden!

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 30 dec, 2006 20:58

Dat klinkt geweldig positief man. Een lekkere opsteker zou ik zeggen

Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Voge » za 30 dec, 2006 23:40

Klinkt inderdaad positief!! Als je dan toch bezig bent moet je ook wel zorgen dat je voorlopig van de roest afbent, zou zonde zijn als je de koets zou laten staan en daardoor iets over het hoofd zou zien.
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 31 dec, 2006 13:08

Ja inderdaad, maar in principe ga ik nu puur voor een goede rijdbare eend, met gewoon een toponderstel. De koets ga ik niet spuiten oid, dat komt over een aantal jaartjes wel. Gewoon een kwestie van alles goed onderhouden enzo.

Ik ben zoiezo wel van plan om alle boutjes en moertjes te vervangen, zodat ik de volgende keer geen problemen heb met alles lostrekken. Ook dat is een kwestie van de boel goed onderhouden! :) :)

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 7 jan, 2007 19:16

Gisteren nog even bij de eend geweest. Voornamelijk opgeruimd en veel weggegooid. Bij nadere inspectie van de koets bleken de beide achterschermen door oude reparaties te zijn aangetast. De kokerbalk is goed, hier is slechts oppervlakte roest te zien.
Alleen viel de voetenbak tegen, dwz: de onderplaat van de bak, die hing er nogal losjes bij. Ik heb nu besloten om een verzinkte voetenbak er compleet nieuw in te zetten, dan ben ik voorlopig van het voetenbakgezeik af.

Verder viel ook nog een gaatje boven de B-spijl op. Precies op de overlappig zat polyester en wat bleek: niet voor niets want het dichte een gat van een dubbeltje zo groot! Gelukkig lijkt dit wel goed te lassen! :)

Ook heb ik besloten om eerst het chassis netjes op te gaan bouwen. Remleidingen e.d. worden netjes vernieuwd, zodat ieg de onderkant beter dan nieuw wordt! :)

Tot zover ...

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 19:55

Rens schreef:
Ook heb ik besloten om eerst het chassis netjes op te gaan bouwen. Remleidingen e.d. worden netjes vernieuwd, zodat ieg de onderkant beter dan nieuw wordt! :)

Tot zover ...
Inderdaad, die onderkant is de basis van een lekker rijdende eend. En je kan er naderhand zo lastig bij als de koets er helemaal op staat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » di 17 apr, 2007 10:28

Na uiteindelijk 1 dag werk, 1 mdidag opruimen en bijna een half jaar verder is toch het einde van het project in zicht! :) Eind mei ga ik de eend weer opbouwen in Leek bij Duckservice. Ik ga er van uit dat het in een dag kan, aangezien ik veel ervaren hulp heb! (5 man sterk!) Hopelijk rijdt het eendje weer in Juni vrolijk rond, na ruim 6 jaar stil hebben gestaan.

Voorbereidingen zijn in volle gang, maar veel problemen voorzie ik niet! :D Nu de zon weer schijnt jeukt het om weer te karren in de eend!

Grtz,

Rens

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 17 apr, 2007 11:51

heb je foto's van het gebeuren? :D
Verbruik: Afbeelding

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » di 17 apr, 2007 13:31

Als het gebeuren gaat wel! Maar op dit moment blijft het nog stil! Eind mei heb ik nu afgesproken om de boel weer in elkaar te drukken, dan zullen er genoeg foto's komen! :D Tot die tijd ben ik alleen naar wat (extra) onderdelen op zoek...

Rens

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 23 apr, 2007 21:33

He Rens, ik zag op je site dat je de originele stoelen gaat vervangen door BX stoelen.

Heb je al een idee wat je met de oude stoelen/bekleding gaat doen? Ik wil niet teveel schooien (:P), maar ik denk dat het wel mooi zou staan in mijn rouge de castille.

Of is de staat van de stoeltjes ernaar om weg te gooien?

Suc6 verder met je project, ik zal je wel eens tegen komen in die tijd bij DS Roden. Goed voormekaar dat je daar zelf gebruik mag maken van de loods.

P.s.: Je woont trouwens niet meer in Groningen? Anders had je nl. lid kunnen worden van ducks-of-haren, die binnenkort een rit organiseert, zou wel mooi staan 2 donkerrode eendjes in zo'n colonne.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » di 24 apr, 2007 22:58

He Robbert!

Het klopt dat ik er twee nieuwe stoelen in ga zetten, maar mijn oude stoelen ga niet weg doen! De stoelen wil ik weer origineel gaan bekleden zodat het interieur weer in originele topstaat gaat worden. Alleen voor de vakantie e.d. zet ik er dan mijn net-op-de-kop-getikte-xm-stoelen in!

Dat van de ducks-of-haren hoorde ik al van iemand toen ik aan het werk was aan een andere eend bij DS! Superleuk is dat! Wellicht ben ik een keer in de buurt (rijd gebied zal als ik geen parkeerplek vind hier in de buurt redelijk in de buurt van Groningen blijven) en kan ik meerijden! Lijkt me erg cool: twee rouge de castilles! :)

Maar zijn je eigen stoelen zo erg naar de kl*te dat je ze moet vervangen dan? Of zijn het de rubbers en de bekleding die aan vervanging toe zijn? Mocht je nieuwe bekleding nieuw kunnen vinden moet je me even op de hoogte houden! Wellicht tot bij DS!

Rens

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 24 apr, 2007 23:07

ik heb ook nog twee van die stoeltjes (als kamer ameublement) gek genoeg nog in goede staat. (misschien kan nieuw schuimrubber overigens geen kwaad..)
Verbruik: Afbeelding

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Wiebe » wo 25 apr, 2007 11:41

Dit weekend net zo'n vondst gedaan (zie 'nog mooie foto's..') voor een vriend van me. Kleurcode moet je goed bekijken AC442 is idd Rouge de Castille, maar op het schutbord van het model dat wij kochten (€750 :P :P ) staat AC442S (nog even uitzoeken waar die S voor staat, tenzij iemand hier het weet??)!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer foto's op http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... /?start=20

Groeten, Wiebe

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 25 apr, 2007 12:02

Dat is naar mijn idee nog een erg leuke eend en n een mooie kleur ook nog

Plaats reactie