achterremleiding

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 aug, 2007 17:42

het is een rvs, haha. nou hij ligt gewoon vrij in de buis, maar we zullen eens kijken wie die buitjes gaat vast zetten!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 8 aug, 2007 18:02

nog erger, rvs breekt helemaal snel, roest alleen niet zo snel.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 2 jan, 2008 19:36

nou, ik ben vandaag met de remleiding bezig geweest . ik heb het gewoon dezelfde bochten als het orrigineel eringebogen en met veel beleid wat geprult en voilla.

nu krijg ik alleen niet de leiding in de trommel geschroeft.
kan ik hier een tangetje losjes opzetten en dit met een hamertje erintikken?
of zijn er nog andere betere ide"en
J B

just drive like you stole it

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 jan, 2008 23:45

dan ben ik benwieuwd hoe je leiding nu zit, bij mij kon ik de leiding beetje naar achteren halen, zodat de draad van het boutje goed pakte. Heb je de leiding al gklemd aan de asbuis? Want dat deed ik pas op het laatst. Of zit het oude rubbertje er nog in?

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 3 jan, 2008 13:07

moet je het rubbertje verwijderen dan??

er is met het uithalen van de orrigingele leiding geen rubbertje meegekomen iig.

de schroefdraat is nog te verweg om hem met wat buigen wel te laten pakken. vandaag dat tangetje met hamer
J B

just drive like you stole it

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 3 jan, 2008 15:50

dan zit er nog een rubbertje in :D

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 3 jan, 2008 17:31

dan ga ik dat er eens proberen uit te peuteren (nog idee'en?)

dit rubbertje moet ik zeker weer wel over de nieuwe remleiding schuiven of is dit bij nieuwe niet meer nodig???
J B

just drive like you stole it

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 3 jan, 2008 17:35

jj schreef:dan ga ik dat er eens proberen uit te peuteren (nog idee'en?)

dit rubbertje moet ik zeker weer wel over de nieuwe remleiding schuiven of is dit bij nieuwe niet meer nodig???
een schroef er een stukje indraaien, dan trek je hem er zo uit, en dan een nieuwe gebruiken!
Laatst gewijzigd door leo top op do 3 jan, 2008 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » do 3 jan, 2008 17:35

rubbertjes zijn er uit te halen met een pincet en ik zou ze wel vervangen, anders heb je kans op lekagges en die rubbertjes kosten ook niet zo veel.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 3 jan, 2008 18:00

ok, dank voor de antwoorden. kga nog ff wat prullen dus
J B

just drive like you stole it

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » za 5 jan, 2008 20:01

vandaag eens naar de remtrommels gekeken. nu zijn er 2 punten waar ik de remleiding in kan doen (naast elkaar)
eentje ligt erop en eentje zit ering. welke moet ik gebruiken. (bij degene waar ik hem wel in kan draaien is degene die erop ligt en in die andere kom ik niet ver genoeg met de schroefdraad.
Afbeelding

welke moet ik gebruiken en waarom zijn er 2 gaten waar iets inkan??
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 5 jan, 2008 20:26

De hoge moet de leiding in, de lage is de ontluchting, daar mist nu wat.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 5 jan, 2008 20:32

Yep, die hoge is voor de remleiding. Die aansluiting voor een batteur doet vermoeden dat je een dot rem systeem hebt. Als dat zo is en alles heeft zo een tijd opengelegen dat gaat het waarschijnlijk lekken. Inwendig lekken van b.v. hoofdremcilinder. Of gewoon lekken van de WielRemCilinder.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » za 5 jan, 2008 20:41

wij hebben voor schijfremmen zitten dus het systeem moet op lhm als ik het goed heb,

die dingetjes die missen, die heb ik nog wel (in de prullenbak) maar ik dacht dat dat de afgebroken stukjes van de orriginele leiding was. heb ik dus in het verkeerde zitten klooien en nu snap ik waarom het niet gelukt is. zo komt alles weer op zijn plek terecht dus
J B

just drive like you stole it

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » zo 6 jan, 2008 18:56

kheb ze weer opgezocht er erin gedraait, nu is er 1 tje afgebroken. weer een uitdaging om er een tapzetje in te draaien
J B

just drive like you stole it

Plaats reactie