Pagina 3 van 6

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 17:42
door Ramon
het is een rvs, haha. nou hij ligt gewoon vrij in de buis, maar we zullen eens kijken wie die buitjes gaat vast zetten!!

Geplaatst: wo 8 aug, 2007 18:02
door backfire
nog erger, rvs breekt helemaal snel, roest alleen niet zo snel.

Geplaatst: wo 2 jan, 2008 19:36
door j b
nou, ik ben vandaag met de remleiding bezig geweest . ik heb het gewoon dezelfde bochten als het orrigineel eringebogen en met veel beleid wat geprult en voilla.

nu krijg ik alleen niet de leiding in de trommel geschroeft.
kan ik hier een tangetje losjes opzetten en dit met een hamertje erintikken?
of zijn er nog andere betere ide"en

Geplaatst: wo 2 jan, 2008 23:45
door backfire
dan ben ik benwieuwd hoe je leiding nu zit, bij mij kon ik de leiding beetje naar achteren halen, zodat de draad van het boutje goed pakte. Heb je de leiding al gklemd aan de asbuis? Want dat deed ik pas op het laatst. Of zit het oude rubbertje er nog in?

Geplaatst: do 3 jan, 2008 13:07
door j b
moet je het rubbertje verwijderen dan??

er is met het uithalen van de orrigingele leiding geen rubbertje meegekomen iig.

de schroefdraat is nog te verweg om hem met wat buigen wel te laten pakken. vandaag dat tangetje met hamer

Geplaatst: do 3 jan, 2008 15:50
door backfire
dan zit er nog een rubbertje in :D

Geplaatst: do 3 jan, 2008 17:31
door j b
dan ga ik dat er eens proberen uit te peuteren (nog idee'en?)

dit rubbertje moet ik zeker weer wel over de nieuwe remleiding schuiven of is dit bij nieuwe niet meer nodig???

Geplaatst: do 3 jan, 2008 17:35
door leo top
jj schreef:dan ga ik dat er eens proberen uit te peuteren (nog idee'en?)

dit rubbertje moet ik zeker weer wel over de nieuwe remleiding schuiven of is dit bij nieuwe niet meer nodig???
een schroef er een stukje indraaien, dan trek je hem er zo uit, en dan een nieuwe gebruiken!

Geplaatst: do 3 jan, 2008 17:35
door Tom de Wolff
rubbertjes zijn er uit te halen met een pincet en ik zou ze wel vervangen, anders heb je kans op lekagges en die rubbertjes kosten ook niet zo veel.

Geplaatst: do 3 jan, 2008 18:00
door j b
ok, dank voor de antwoorden. kga nog ff wat prullen dus

Geplaatst: za 5 jan, 2008 20:01
door j b
vandaag eens naar de remtrommels gekeken. nu zijn er 2 punten waar ik de remleiding in kan doen (naast elkaar)
eentje ligt erop en eentje zit ering. welke moet ik gebruiken. (bij degene waar ik hem wel in kan draaien is degene die erop ligt en in die andere kom ik niet ver genoeg met de schroefdraad.
Afbeelding

welke moet ik gebruiken en waarom zijn er 2 gaten waar iets inkan??

Geplaatst: za 5 jan, 2008 20:26
door André Post
De hoge moet de leiding in, de lage is de ontluchting, daar mist nu wat.

Geplaatst: za 5 jan, 2008 20:32
door jeroentje
Yep, die hoge is voor de remleiding. Die aansluiting voor een batteur doet vermoeden dat je een dot rem systeem hebt. Als dat zo is en alles heeft zo een tijd opengelegen dat gaat het waarschijnlijk lekken. Inwendig lekken van b.v. hoofdremcilinder. Of gewoon lekken van de WielRemCilinder.

Geplaatst: za 5 jan, 2008 20:41
door j b
wij hebben voor schijfremmen zitten dus het systeem moet op lhm als ik het goed heb,

die dingetjes die missen, die heb ik nog wel (in de prullenbak) maar ik dacht dat dat de afgebroken stukjes van de orriginele leiding was. heb ik dus in het verkeerde zitten klooien en nu snap ik waarom het niet gelukt is. zo komt alles weer op zijn plek terecht dus

Geplaatst: zo 6 jan, 2008 18:56
door j b
kheb ze weer opgezocht er erin gedraait, nu is er 1 tje afgebroken. weer een uitdaging om er een tapzetje in te draaien