Hoe hard gaat je eend ?
Mijn 84er Aca
volgens m'n teller (die 10% overdrijft..)
100 km/h @ 1:15 (normaal relexed rijden op snelweg)
125 km/h @ 1:13 (forse wind mee)
95 km/h @ 1:11 (forse wind tegen)
80 km/h @1:10 (lange 5% hellingen op snelwegen, berg op)
Top eens gehaald in Frankrijk, berg af, temp. 20 graden, windstil, op teller voorbij laatste streepje 140 km/h. Maar lukt me ook wel van de brienenoordbrug af .
volgens m'n teller (die 10% overdrijft..)
100 km/h @ 1:15 (normaal relexed rijden op snelweg)
125 km/h @ 1:13 (forse wind mee)
95 km/h @ 1:11 (forse wind tegen)
80 km/h @1:10 (lange 5% hellingen op snelwegen, berg op)
Top eens gehaald in Frankrijk, berg af, temp. 20 graden, windstil, op teller voorbij laatste streepje 140 km/h. Maar lukt me ook wel van de brienenoordbrug af .
Mijn vrindinnetje wil ook wel 130 met de wind mee, ik rij dagelijks Almere-Schiphol, maar in de spits is het mij te link om zo hard te rijden. Hou haar op de 90-100, hard zat en de belasting voor het motortje is véél acceptabeler. Als ik de jap mee neem gaat dat héél anders, maar ja, die is er voor gemaakt. 140 pk's tegen 26 of zoiets.
Overigens valt mij op dat mijn Eendje nauwelijks olie verbruikt terwijl iedereen het altijd over olieverbruik heeft. En brandstofverbruik is gemiddeld 1:15, ook redelijk. Alleen de motor is zuiniger, 1:18. Maar dat is koud en nat.
Wat me tegenvalt is dat men liever niet achter een Eend wil rijden. Ze is rood, mijn Eendje, en dat werkt als de bekende lap op de stier. Erg flauw (Vandeweek alweer een middagje "open" gereden. Zondagmiddag was het al best lekker. Kon ze ff luchten.....
Overigens valt mij op dat mijn Eendje nauwelijks olie verbruikt terwijl iedereen het altijd over olieverbruik heeft. En brandstofverbruik is gemiddeld 1:15, ook redelijk. Alleen de motor is zuiniger, 1:18. Maar dat is koud en nat.
Wat me tegenvalt is dat men liever niet achter een Eend wil rijden. Ze is rood, mijn Eendje, en dat werkt als de bekende lap op de stier. Erg flauw (Vandeweek alweer een middagje "open" gereden. Zondagmiddag was het al best lekker. Kon ze ff luchten.....
"Assumption is the mother of all fuck-ups"
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
met mijn dyane 6 rijdt ik met windstil weer en een vlakke weg ong. 130 km/h. (op de teller uiteraard) zwakke heuevel af wil ie wel eens 145 lopen en een heuveltje op 115 a 120. dit is zonder overdrijven. ik denk toch dat dit komt door het dyaneblok en bak en een ietsiepietsie minder luchtweerstand (?) (met mijn aca reed ik laatst 130 op de teller, maar toen ik een uur later dezelfde weg terug reed, ging ie maar 80 in z'n 3 (4 trok ie zelfs niet eens) vanwege de tegenwind)
ik zelf vind het onverantwoord om bijvoorbeeld 90 op de snelweg te rijden. helemaal met slecht weer/zicht. toegegevn dat doe ik zelf ook regelmatig (vandaag nog met de aca) maar dat komt dan doordat ie niet harder gaat tegen de wind in. het moderne verkeer rijdt altijd hard en jij let wel op, maar de helft van het moderne verkeer doet dit niet. en met een kreukelzone van bumper tot bumper.... daarom rijdt ik ook nooit in de slipstream van een vrachtauto. mischien goed voor portemonnee en milieu, maar volstrekt onverantwoord.
gewoon even goed warm laten worden en daarna het gas erop. je moet alleen opletten bij heuvel af en/of wind mee, dan kunnen ze nog wel eens teveel toeren draaien. ik rij nu al dik 3 jaar zo en mijnblok, lekt nog steeds niet overmatig veel olie en is ook nog niet overleden. het maakt alleen veel lawaai, maar dat deed ie altijd al.
douwe
ojaa, gemiddeld verbruik: dyane: +/- 1:13 (stad, flink gassen) 1:19 (van luxemburg naar huis, ong 115 km/h) aca: 1:11 (met 123) 1:13,5 (puntjes)
ik zelf vind het onverantwoord om bijvoorbeeld 90 op de snelweg te rijden. helemaal met slecht weer/zicht. toegegevn dat doe ik zelf ook regelmatig (vandaag nog met de aca) maar dat komt dan doordat ie niet harder gaat tegen de wind in. het moderne verkeer rijdt altijd hard en jij let wel op, maar de helft van het moderne verkeer doet dit niet. en met een kreukelzone van bumper tot bumper.... daarom rijdt ik ook nooit in de slipstream van een vrachtauto. mischien goed voor portemonnee en milieu, maar volstrekt onverantwoord.
gewoon even goed warm laten worden en daarna het gas erop. je moet alleen opletten bij heuvel af en/of wind mee, dan kunnen ze nog wel eens teveel toeren draaien. ik rij nu al dik 3 jaar zo en mijnblok, lekt nog steeds niet overmatig veel olie en is ook nog niet overleden. het maakt alleen veel lawaai, maar dat deed ie altijd al.
douwe
ojaa, gemiddeld verbruik: dyane: +/- 1:13 (stad, flink gassen) 1:19 (van luxemburg naar huis, ong 115 km/h) aca: 1:11 (met 123) 1:13,5 (puntjes)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
- Locatie: Spaarndam
nee helaas, heb een hoop problemen gehad met de 123 op de aca, op de dyane moet ik nog proberen. heb nu weer puntjes in de aca. maar dit kan liggen omdat 1 van de piefjes, waar de vervroeger aan vast zit, ietsje speling heeft... (ong 1 mm aan einde van piefje)mic schreef:Hmm..bedoel je niet andersom? zuiniger met 123?dyane_maniac schreef:ojaa, gemiddeld verbruik: aca: 1:11 (met 123) 1:13,5 (puntjes)